Hon försvann väl i Söndags kväll? Då är man ju inne på den fjärde dagen idag?
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
För att man vill säkra spår innan man låter 400 pers klampa omkring i området. Onekligen hittade polisen delar av en mobil som man kanske hade missat om man skickat in MissingPeople direkt?! Är det så jävla konstigt att begripa?
"Hjälp" kan ibland vara björntjänster!
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
De vill inte riskera de förstör spår och bevis i inledningen, de viktigaste försaa timmarna, dygnet
Man kan låta MP söka av större skogspartier som polisen inte har kapacitet till att söka av relativt snabbt. Är ju precis det MP är till för.
Hon kan för fan ha legat halvt ihjälslagen i ett skogsparti men vid det här laget vara död pga oviljan att ta in extern hjälp utöver det militära.
Lol så din definition av välplanerad är spårlöst försvunnen. I rest my case.
Inte fan är det att lämna BO:s handske med stor risk för DNA på, samt mobildelar. Nej, det tycker jag verkligen inte. Om det vore välplanerat så brukar sådana personer ha en koppling till offret på ett eller annat sätt och det brukar polisen kunna nysta upp relativt snabbt. Jag finner det föga troligt, även om GM och BO i vanliga fall rent statistiskt brukar ha koppling. Det här ger mig mer vibbar av en GM mer liknande Eklund. Har helt enkelt svårt att se något annat motiv om ingen kommer med något som styrker det.
Någon drog kopplingen VJworld.com, som det står i klippet, skulle kunna vara VJ = JV, alltså Jo*an V*dman. Inte så sannolikt, men någon borde kolla upp vem som äger hemsidan.
VJworld verkar ha utvecklat den timer som används i videon:
Mer likt Engla. Första gången hon ska ta sig hem på eget bevåg kommer någon svennebonnläpp och våldtar och mördar henne.
Krantz åkte spårvagn i centrala Göteborg. Det här är landsbyggd och idyll, precis som i Engla-fallet.
Vad är du själv då? Blatteäckel? Nej, det här handlar om det är våldtäkt om mord om ett liknande fall som Elin Krantz. Engla var ett barn, den här Lisa är förvisso minderårig, men inte ett barn på så sätt. Givetvis kan man utsätta en kvinna för samma sak som hände Elin Krantz på en mindre ort.
Har svårt att släppa farhågorna om att vi har att göra med samma (ännu okända) GM som attackerade och rövade bort Helena Andersson i Mariestad för 23 år sedan.
Likheterna i fallen förefaller vara många: Samma närområde, oförklarligt försvinnande, och ung söt tjej....
Kan GM vara en bonna-jävel i trakten som är sveriges svar på Fritzel i Österrike? Nån som hållit Helena Andersson fången i 23 år, och som nu sökt upp ett nytt offer som ersättare till henne? Hemska tanke...frågan är om inte döden vore bättre.
Döden bättre än din vilda fantasi?
GW skyller Marisetad på polisen och utredningen. Här verkar allt gå bättre.
Men visst, det kanske är en svensk Ariel Castro och hans bror? Enligt GW var det troligen 2 gärningsmän i Mariestad:
"Ljus bil
Det finns vittnen som sett en ”ljus bil” nära Helenas hem och vid den plats som polisen har säkrat flera spår efter händelsen. Polisens har hittat Helenas skor bl.a. Utredningen kritiserats av bl.a. kriminologen Leif GW Persson som tycker att det är fullkomligt häpnadsväckande att förundersökningsledaren tog kontakt med spåkvinnan Saida bl.a. Kriminologen delar ut skarp kritik mot hur Mariestadspolisen har skött utredningen under de kritiska första veckorna. Han gissar också att det är två gärningsmän inblandade Leif GW Persson säger också att det här är en väldigt illa skött utredning och borde klarats upp på ett tidigt stadium. Att gärningsmannen finns i närområdet är han överrens med Mariestadspolisen om.
Mördaren känner Helena
Enligt kriminologen Leif GW Persson så känner mördaren Helena Andersson. Kan vara två gärningsmän som mördat Helena säger kriminologen och kroppen kan ha dumpats inom en radie på 3mil. Helena Andersson var en skötsam tjej och att det skall vara en mördare som kommer utifrån tror han inte på alls. Det händer inte en tjej som Helena."
Är påväg upp nu, har en timme ungefär att köra. Har med mig 4 andra också. Har gått ut ett mass-sms
Det är det jag menar, mycket folk kommer att komma för att hjälpa till. Jag är boende i Skaraborg och väldigt mycket folk har skrivit på twitter, facebook, instagram. Massor med sociala medier att de är oroliga och vill hjälpa till. Dock är en del under 18 så då kommer dom förmodligen inte vara med på skallgången.
Jag tror mer att man faktiskt är ute efter BO. Man har konstaterat att de andra lämnat och bestämt sig för att gripa henne på platsen. Om hon lämnat före de andra så lär man ha förföljt henne med bilen, man vet ju vart hon skall, så det är inte svårt att skugga lite lätt, och sedan prejat henne.
Det här låter trovärdigt. De kan faktiskt ha planerat det här flera dagar i rad och väntat på rätt tillfälle, det vill säga att hon går in bakom ladan och då har de slagit till. Tidigare har hon inte varit ensam. De har kanske studerat hennes resväg, väntat på att hon ska gå till busshållsplatsen, tåget etc men hon har fram tills i söndags alltid tagit sig dit med hjälp av någon. Nu blir hon själv kvar och då slår de till. Usch.
Vad är du själv då? Blatteäckel? Nej, det här handlar om det är våldtäkt om mord om ett liknande fall som Elin Krantz. Engla var ett barn, den här Lisa är förvisso minderårig, men inte ett barn på så sätt. Givetvis kan man utsätta en kvinna för samma sak som hände Elin Krantz på en mindre ort.
Vad babblar du om? Englund har även en äldre kvinna på sitt samvete. Det här liknar långt mer fallet Engla än så länge än Elin.
oj nej jag är en svensk som inte är inavlad eller nazist. Finns mycket sån skit ute på landsbygden i västra götaland så jag sätter mina pengar där. Fet dum vit man som våldfört sig på denna flicka, precis som i Engla-fallet.
Missing People kommer dra MÅÅÅNGA människor. En svensk ung tjej. Finns hur många som helst som kommer vilja delta. Jag skulle själv gärna ställa upp om det funnits möjlighet. Det känns nära för vanligt folk med en ung svensk tjej som försvinner så här.