Citat:
Ursprungligen postat av
Bodi
Detta tror jag är ett klassiskt tillfälle brott. Förövaren har fått ett tillfälne och slagit till. Troligtvis okänd henne sedan innan, kan ha sett henne på fiket och väntar ut henne. Det verkar slarvigt och oplanerat med tanke på handsken, telefonen osv.
Han har henne fortfarande tror jag. Om hon lever eller ej vet vi ej men jag tror att hanör riktigt skraj och vågar inte göra sig av med henne då stället/ området kryllar av poliser.
Att en brottsling inte får med sig allt får nog inte anses som onormalt. Att droppa mobilen bit för bit är udda, men å andra sidan så gör det inte något alls om de har tänkt resa en lite längre sträcka och om de har handskar på sig när de hanterar telefonen.
Förmodligen betraktar de bilen som säkrad och att den inte kommer att hittas. Att då droppa av telefonbitarna istället för att lämna dem i bilen är helt logiskt.
Om man däremot tror att BO ligger alldeles i närheten så är det rejält dumt att lägga ut mobilspår till den platsen.
Om det rör sig om en brottsling som gripit tillfället är värre att svara på. Om det rör sig om ett rån av helgkassan så är det mycket svårt att begripa varför det skulle svänga om i att BO rövas bort. Om det handlar om att man vill våldta just BO så kan de väntat ut henne, men det är ju omöjligt att veta var hon går ut
om man inte vet att mopeden är hennes.
Att vilja våldta vem som helst och då vänta på sista som går ut... Nja, det finns väl lättare sätt att få tag i en tjej att våldta...
Jag tror mer att man faktiskt är ute efter BO. Man har konstaterat att de andra lämnat och bestämt sig för att gripa henne på platsen. Om hon lämnat före de andra så lär man ha förföljt henne med bilen, man vet ju vart hon skall, så det är inte svårt att skugga lite lätt, och sedan prejat henne.