Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 08:43
Medlem
kakburks avatar
Angående delar från mobiltelefonen:
Här måste man ställa sig frågan: Varför skulle en gärningsman slänga ut dessa delar (eller hela telefonen)?

Om jag var gärningsman som precis kidnappat en person så hade jag endast plockat ut batteriet och inte försett polisen med en ledtråd om vilken riktning jag hade åkt.
Det är ju ur kriminal-synpunkt ett väl utfört dåd och att då frångå sin "perfektionism" genom en slarvig handling äger ingen logik i det avseendet.

Men: Det kan också vara så att en gärningsman medvetet slängt ut delarna på ett ställe och sedan vänt och kört det motsatta hållet. Det vore smart.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Troligen dag 1 inom en timme efter överfallet..som jag tror det handlar om..

Ja, det tror jag också. Hon mördades nog relativt omgående.
Medlem
Hörde nyss på lokalradion att det fortfarande inväntas förstärkning i form av hundpatruller, och att det just nu bara står en polisbil och vaktar avspärrningarna. Klockan är kvart i 9, varför sätter man inte igång o söker så fort det ljusnar?!
2015-06-10, 08:45
Medlem
FuckThePolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Här måste man ställa sig frågan: Varför skulle en gärningsman slänga ut dessa delar (eller hela telefonen)?

Om jag var gärningsman som precis kidnappat en person så hade jag endast plockat ut batteriet och inte försett polisen med en ledtråd om vilken riktning jag hade åkt.
Det är ju ur kriminal-synpunkt ett väl utfört dåd och att då frångå sin "perfektionism" genom en slarvig handling äger ingen logik i det avseendet.

Men: Det kan också vara så att en gärningsman medvetet slängt ut delarna på ett ställe och sedan vänt och kört det motsatta hållet. Det vore smart.

Dock så hade ju hon en Iphone och på en Iphone kan du inte ta ur batteriet om du nu inte bär på en liten skruvmejsel och skruvar upp baksidan.
2015-06-10, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helt0troligt
Det är bättre att den tjommen som länkade bilden berättar vart han fick tag på den.

Bilden är tagen av en person som satt på Fiket och Bellamis i Lidköping. Objektet var stökig och hotfull. Senare samma dag är objektet hotfull mot personal på klädbutiken Nelli i Lidköping. Han ska ha hotat med våldtäkt. Objektet dyker upp vid stängningsdags men motas bort av anställda från någon närliggande verksamhet. Objektet ska ha blivit tagen av polis innan besöket på Nellis. Objektet har även varit creepy på Henrys Bageri o lidköping. Allt detta skedde förra veckan.
Polisen skall vara underrättade.
Detta är allt jag vet.
2015-06-10, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk

Varför inte? Det skedde förmodligen relativt impulsivt. Hen tänker väl inte att polisen ska hitta fragment och delar mitt ute i en åker. Så överlagt var det nog knappast.

Citat:

Väl utfört dåd? Skojar du? Det finns inget som talar för det. Troligast, vilket oftast är fallet i den här typen av brott, är att det var en impulsiv handling av en sexdåre.

Citat:

Kan vara så, men inte troligt. Du lägger ner för mycket tankemöda på detta men det blir bara löjligt. Saker och ting är oftast enklare än de verkar.
2015-06-10, 08:46
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ell1
Hörde nyss på lokalradion att det fortfarande inväntas förstärkning i form av hundpatruller, och att det just nu bara står en polisbil och vaktar avspärrningarna. Klockan är kvart i 9, varför sätter man inte igång o söker så fort det ljusnar?!
För att poliserna har barn som ska till dagis/skolan. De har lång väg att åka från bostaden till Caféet. Men jag tycker också det är sjukt dåligt.
2015-06-10, 08:48
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Har aldrig mått så dåligt av en fb-tråd innan, tänker på den här flickan konstant, har inte kunnat sovit något inatt då jag har drömt mardrömmar. Min magkänsla säger att hon fortfarande lever så nu gäller det att hitta henne. Ryser i hela kroppen. Orkar inte ens tänka på hur hennes familj känner..

Vilken tid ska polisen börja söka idag?
Jag kanske har sett för många filmer, men min fasa är att hon har blivit inlåst nånstans.
Om nu inte polisen har gjort fynd som övertygar dom om att hon är död så borde MPS få hjälpa till att söka. Nu gäller det att hitta varenda hus, byggnad, jordkällare, långtidsparkerade fordon, allla utrymmen som rymmer en människa.

MPS är ju faktiskt makalösa på att beta av område efter område och nu är det bråttom.
Om hon hålls fången så kan ju sökandet göra att GM inte vågar dit för att ta hand om henne och så fruktansvärt om hon ska behöva dö därför.

Inte så svårt att bli indragen i ett fordon. Nån vevar ner rutan och viftar med en karta, vips så är man framme och vill hjälpa till. Jag tror att de flesta vill bistå en person i nöd, det gäller inte bara små barn.
2015-06-10, 08:48
Medlem
Iskelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
För att poliserna har barn som ska till dagis/skolan. De har lång väg att åka från bostaden till Caféet. Men jag tycker också det är sjukt dåligt.

Polis ska väl arbeta dygnet run ifall ngt händer?

Menar då generellt, inte bara för det här fallet.
2015-06-10, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limac
Bilden är tagen av en person som satt på Fiket och Bellamis i Lidköping. Objektet var stökig och hotfull. Senare samma dag är objektet hotfull mot personal på klädbutiken Nelli i Lidköping. Han ska ha hotat med våldtäkt. Objektet dyker upp vid stängningsdags men motas bort av anställda från någon närliggande verksamhet. Objektet ska ha blivit tagen av polis innan besöket på Nellis. Objektet har även varit creepy på Henrys Bageri o lidköping. Allt detta skedde förra veckan.
Polisen skall vara underrättade.
Detta är allt jag vet.

Samma sak har hänt flera gånger i skövde. väktare och polis tilltalar honom vid namn
2015-06-10, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Tyvärr vore det en av ytterst få gånger (om ens någon) som försvunnen hittas levande efter så här lång tid när brott misstänks. Förmodligen bragtes hon om livet relativt tidigt i försvinnandet.

Eller så hittas hon av en slump om 10 år...

Såg på nyheterna att det finns en soptipp där kommunen dumpat farligt avfall (aska). GM kan ju ev. ha dumpat en kropp där ikring då det dagligen tippas på nya massor dagligen om det nu finns en livlös kropp någonstans. Att en ev. kropp skulle vara begravs i ex skogen är inte troligt för det kommer då börja lukta om inte kroppen ligger minst 2 meter under marken. Vet ej hur stranden längst Vänern ser ut och om det är tätbebyggt eller om det är enkelt att dumpa kroppar där.

Är däremot kroppen 40 mil bort så lär den inte hittas i första taget.

Tror bland det värsta man kan vara med om är att leva i ovishet och inte veta vad som hänt. En uppfunnen kropp eller person är alltid en sorts lättnad tror jag...
2015-06-10, 08:50
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Chansen är nog större att det var en impulsiv handling än planerad. Brukar vara så rent statistiskt när det är sexuellt betingat brott, vilket det troligen är, ungefär som i fallet Elin Krantz.

Impulsiv? Hon har ju haft moped parkerad bakom hörnet, det är där hon blivit överfallen. GM måste ha väntat på henne där bakom.
Vittnen säger att dom såg henne gå runt knuten. Nyklarna henens sitter i moped, alltså rimligast att hon blivit hastigt överfallen när hon ska starta moped/skrivit klart sitt sms.
- hade GM öppet överfallit henne på tex parkeringen borde kollegor sett sett och nycklarna ej suttit i moped.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in