Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongovolvo
Ja man vill ju inte vara en av efterlyst personerna som ringer in och ger skittips och bara stör polisens informationsflöde, kanske ska gå ner och titta i förråden i huset om han är där.

Han har lägenhet i götene
2015-06-10, 00:45
Medlem
snurresnigels avatar
Ang. youtube-klippet: återigen, söndagen 7 juni 7/6 (6+7=13). Alternativt så är 14 väldigt nära 13. Väldigt väldigt konstig slump! Om vi nu utgår ifrån att det är en förmodad GM som lagt ut klippet, någon som har någon idé om varför? Kanske inte ens finns så mycket bakgrund helt enkelt.
2015-06-10, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnlennonx
Enligt youtube om man håller musen över namnet lisa holm så står det att det finns två videor men bara en är synlig, något sett att se den dolda filmen?

Märkligt, När jag höll musen över namnet på yt kanalen cirka klockan 22 kunde jag svära på att det bara stod 1 videoklipp, nu står det som sagt 2, är dock inte så säker nu när jag tänker efter
2015-06-10, 00:46
Medlem
Axel-Foleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Återigen söndagen 7 juni 7/6 (6+7=13). Alternativt så är 14 väldigt nära 13. Väldigt väldigt konstig slump! Om vi nu utgår ifrån att det är en förmodad GM som lagt ut klippet, någon som har någon idé om varför? Kanske inte ens finns så mycket bakgrund helt enkelt.

Kanske vill att BO själv skall upptäcka det och bli oroad? Skrämseltaktik.
2015-06-10, 00:47
Medlem
Youtubefilm fejk

Angående det hela ståhejjet med Youtube. Det går alltså utan problem att ändra sitt namn på Youtube till vad som helst. Det går även att ändra rubriker på filmer man laddat upp för flera år sedan. Angående själva filmen som har lagts upp är det knäppt, kan vara ett test eller dylikt. Ingenting extraordinärt IMO utan någon som vill falskspåra lite!
Medlem
Dr_Kronas avatar
Det där bråket med någon gäst på arbetsplatsen som tydligen hade skett dagen innan hon försvann, vad gällde det och vad vad det som hände då ?
Medlem
lite långdraget kanske, men hon försvann 7/6 videon heter "13" 7+6=13
2015-06-10, 00:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Det dom missar är 1. varför lägger någon upp ett räkneverk i hennes namn 14 dagar innan försvinnandet? 2. Varför används VPN (om det nu använts) 3. och varför är titeln 13?

Polisen borde kolla hennes inkorg om hon fått denna video skickad till sig. Dessutom borde de väl kunna få ut vem användaren är ganska lätt?

Nu är jag inte på nåt sätt en expert på detta, men enligt somliga i tråden så kan man ändra namn på kontot och filmen, dvs filmen har inte hetat 13 och kontot inte Lisa Holm. Någon ung man som t ex läser i tråden här och har långtråkigt på sommarlovet har ändrat på saker och ting för att få uppmärksamhet. En del behöver jävlas med andra och en familj i kris för att må bra själv.

Men jag kan så klart ha missförstått det hela.
2015-06-10, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Ang. youtube-klippet: återigen, söndagen 7 juni 7/6 (6+7=13). Alternativt så är 14 väldigt nära 13. Väldigt väldigt konstig slump! Om vi nu utgår ifrån att det är en förmodad GM som lagt ut klippet, någon som har någon idé om varför? Kanske inte ens finns så mycket bakgrund helt enkelt.

Snälla, en gång för alla, sluta om det där klippet. Kunde info fåtts fram om det så hade det kommit fram. Det är jobbigt att se flera inlägg per sida prata på ett sätt som är bättre lämpat konspirations-forumet.
2015-06-10, 00:49
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ympart
Angående det hela ståhejjet med Youtube. Det går alltså utan problem att ändra sitt namn på Youtube till vad som helst. Det går även att ändra rubriker på filmer man laddat upp för flera år sedan. Angående själva filmen som har lagts upp är det knäppt, kan vara ett test eller dylikt. Ingenting extraordinärt IMO utan någon som vill falskspåra lite!

Är väl bara att kontakta Youtube och fråga snällt om ändring i infon/namnet har gjorts sedan kontot registrerades Vilket är samma dag som klippet lades upp.
2015-06-10, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waxworks
Märkligt, När jag höll musen över namnet på yt kanalen cirka klockan 22 kunde jag svära på att det bara stod 1 videoklipp, nu står det som sagt 2, är dock inte så säker nu när jag tänker efter

Någon som tipsat polisen om denna Youtubekanal eller google+ konto? Annars kan jag tänkte mig att göra det.
2015-06-10, 00:50
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Fast det är inte tretton dagar mellan 24:e maj och 7:e juni, det är 14. Men visst är det märkligt. Tycker dock att det mer för tankarna till någon som bestämt sig för att själv beröva sig livet, även om inget kan uteslutas. Att det är en slump ser jag också som fullt möjligt.

Men slumpen ska man hata när det gäller brottsutredning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in