Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 08:27
Medlem
Såg nu bild på cafeét och byggnaderna runt om, vem fan har ett café där ens? Är där ens folk? Perfekt ställe för att kunna röva bort någon ostört ju.
Sjukt ifall inte dom från personalen väntade på att hon hade kört om dom nu var 2, en ensam tjej ska ej gå bak dit själv.
2015-06-10, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Ja det där gör honom sjukt intressant. Han borde dom plocka in på förhör omgående. Han kan ju faktiskt lett henne iväg från platsen under hot. Därav mobilen i närheten och kanske brottsplatsen också.

Det kan också vara så att han håller sig undan för han ser att han blivit uthängd..
Men ja det låter skumt, men polisen måste ju ha koll på detta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Ja det där gör honom sjukt intressant. Han borde dom plocka in på förhör omgående. Han kan ju faktiskt lett henne iväg från platsen under hot. Därav mobilen i närheten och kanske brottsplatsen också.

Just besattheten tror jag är springande här, han vill ha henne men det är omöjligt, han måste ta till något för att få vara med henne
Medlem
En hel del i den sedvanliga Flashback-lynchmobben, som verkar vara givna kandidater för att gå omkring på stan som iranska sedlighetspoliser med batonger och samla in "äckligt" folk i ett presumtivt mad max-Sverige scenario, borde komma ihåg det västerländska samhällsfundamentet: oskyldig till motsatsen är bevisad.
Senast redigerad av adminulator 2015-06-10 kl. 08:35.
2015-06-10, 08:31
Medlem
Avgörande är ju om GM haft bil eller inte. Har GM haft tillgång till bil så kan hon finnas var som helst vid det här laget. Utan bil så finns hon definitivt i närområdet och bör hittas snart. Min personliga teori är att GM inte är bekant med offret, vilket naturligtvis försvårar utredningsarbetet. Polisen brukar ganska snabbt kunna vaska fram misstänkta inom bekantskapskretsar/familj.
2015-06-10, 08:33
Medlem
BaraBiffens avatar
Har aldrig mått så dåligt av en fb-tråd innan, tänker på den här flickan konstant, har inte kunnat sovit något inatt då jag har drömt mardrömmar. Min magkänsla säger att hon fortfarande lever så nu gäller det att hitta henne. Ryser i hela kroppen. Orkar inte ens tänka på hur hennes familj känner..

Vilken tid ska polisen börja söka idag?
2015-06-10, 08:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Axel-Foley
Lisa försvann runt 18:30 söndag kväll. Nu är det onsdag morgon. Alltså är vi inne på tredje dygnet (Så som jag ser det(enligt AB så har polisen letat i tre dagar(igår tisdag)))

Illa...

Vad är det man säger om chanserna som minskas varje dygn? hur många %? Har för mig att det är runt 50% första dygnet men kan ha fel. Du kanske vet?
2015-06-10, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Illa...

Vad är det man säger om chanserna som minskas varje dygn? hur många %? Har för mig att det är runt 50% första dygnet men kan ha fel. Du kanske vet?

Tyvärr vore det en av ytterst få gånger (om ens någon) som försvunnen hittas levande efter så här lång tid när brott misstänks. Förmodligen bragtes hon om livet relativt tidigt i försvinnandet.
2015-06-10, 08:37
Medlem
Citat:
Inga nya framsteg gjordes under natten.
Då satsar polisen med att kalla in en större mängd hundpatruller för att söka efter Försvunna Lisa Holm, 17.
– De kommer vara en jätteviktig del i arbetet, säger polisens presstalesman Ulla Brehm.

Citat:
Vi har haft några innan, men har nu begärt ett större antal nu när vi vet mer exakt var vi ska leta. Mellan tummen och pekfingret så överstiger det 10 patruller, men det kan bli uppemot 20. Det är inget jag kan säga med säkerhet, säger Ulla Brehm, presstalesman vid polisen i Västra Götaland.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20939626.ab
2015-06-10, 08:37
Medlem
dannees avatar
Mycket tragiskt! Hoppas det får en bra lösning tillslut...
Att dom gått ut med namn och bild på tjejen tyder jag som att polisen tror hon kan finnas vid liv fortfarande.

Detta att det är första gången hon åker hem själv på mopeden är en stor ledtråd. Tror inte på slumpen här...tror stenhårt att hon har själv berättat det för GM/eller att GM överhört det. Det är ju väldigt vanligt att söta tjejer har en del beundrare när dom jobbar vid caféer, butiker etc, som dom pratar om allt möjligt med. Han är en gäst, förmoderligen varit där många gånger "en helt vanlig kille".
- VILKA känner till att BO åker hem själv just denna dag? I denna krets finns GM.

Där hon haft moped parkerad finns mycket plats för GM att gömma sig utan att någon ser det.
Att nyckeln sitter i, en handske och en påse hittats tyder jag som att GM överlumpat BO hastigt. GM har säkert dykt upp, BO har känt igenom honom såklart.

- mycket som tyder på sexuellt, kanske våldtagen på plats vid mopeden, eller öpningen till ladan, sedan kan GM haft en bil stående i närheten. Kan vara så att GM råkat haft ihjäl tjejen och drabbats av panik, slängt in henne i bilen

- Om hon mördats hade GM sannolikt lämnat kroppen eller gömt i närheten, så jag tror bra chans finns att hon blivit kidnappad å är vid liv!
Senast redigerad av dannee 2015-06-10 kl. 08:44.
2015-06-10, 08:39
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Tyvärr vore det en av ytterst få gånger (om ens någon) som försvunnen hittas levande efter så här lång tid när brott misstänks. Förmodligen bragtes hon om livet relativt tidigt i försvinnandet.
Troligen dag 1 inom en timme efter överfallet..som jag tror det handlar om..
2015-06-10, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Mycket tragiskt! Hoppas det får en bra lösning tillslut...
Att dom gått ut med namn och bild på tjejen tyder jag som att polisen tror hon kan finnas vid liv fortfarande.

Knappast. Skillnad på tro och hoppas.

Citat:
Detta att det är första gången hon åker hem själv på mopeden är en stor ledtråd. Tror inte på slumpen här...tror stenhårt att hon har själv berättat det för GM/eller att GM överhört det. Det är ju väldigt vanligt att söta tjejer har en del beundrare när dom jobbar vid caféer, butiker etc. Han är en gäst, förmoderligen varit där många gånger "en helt vanlig kille".
- VILKA känner till att BO åker hem själv just denna dag? I denna krets finns GM.

Chansen är nog större att det var en impulsiv handling än planerad. Brukar vara så rent statistiskt när det är sexuellt betingat brott, vilket det troligen är, ungefär som i fallet Elin Krantz.

Citat:
- Om hon mördats hade GM sannolikt lämnat kroppen eller gömt i närheten, så jag tror bra chans finns att hon blivit kidnappad å är vid liv!

Chansen finns, men knappast troligt. Finns inget som talar för det om man ser rent statistiskt vid den här typen av försvinnanden. Mest önsketänkande. Tyvärr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in