Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 07:51
Medlem
Det nog inte någon större idé att utgå ifrån att GM nödvändigtvis handlat rationellt. Det är knappast tid för eftertanke och analys om GM just begått eller begår ett såpasst grovt brott.

Får hoppas att den funna mobildisplayen kan vara till hjälp. Men kanske bara marginellt...
2015-06-10, 07:53
Medlem
dankoreliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
Jag körde denna http://postimg.org/image/boelargiz/ bild på på J*han V*dman som länkades HÄR i en exif viewer och fick fram detta. Jag vet ännu inte om "Profile Date Time" menas när bilden är tagen/skapad, för om det stämmer så kan vi ju utesluta den bilden.

Kod:
IPTC
Special Instructions	Decoded as:
%14%13%03%d1%fd4%d3%be%fa%d3}4%d3M%1e%d5%ed4%d3M_%e3M4%d3G7%e3%9d4%d3N%b4%e1%bd4%d3F%b5%e7%9d4%d3F%b  a%ef%dd4%d3F%9c%ed%ad4%d3
JFIF
JFIF Version	1.01
Resolution	1 pixels/None
File — basic information derived from the file.
File Type	JPEG
MIME Type	image/jpeg
Current IPTC Digest	a42b65d0235d3b28c601804deb21085c
Encoding Process	Progressive DCT, Huffman coding
Bits Per Sample	8
Color Components	3
File Size	31 kB
Image Size	540 × 960
Y Cb Cr Sub Sampling	YCbCr4:2:0 (2 2)
Profile CMM Type	lcms
Profile Version	2.1.0
Profile Class	Display Device Profile
Color Space Data	RGB
Profile Connection Space	XYZ
Profile Date Time	2012:01:25 03:41:57 3 years, 4 months, 15 days, 19 hours, 44 minutes, 35 seconds ago
Profile File Signature	acsp
Primary Platform	Apple Computer Inc.
CMM Flags	Not Embedded, Independent
Device Manufacturer	
Device Model	
Device Attributes	Reflective, Glossy, Positive, Color
Rendering Intent	Perceptual
Connection Space Illuminant	0.9642 1 0.82491
Profile Creator	lcms
Profile ID	0
Profile Description	c2
Profile Copyright	FB
Media White Point	0.9642 1 0.82491
Media Black Point	0.01205 0.0125 0.01031
Red Matrix Column	0.43607 0.22249 0.01392
Green Matrix Column	0.38515 0.71687 0.09708
Blue Matrix Column	0.14307 0.06061 0.7141
Red Tone Reproduction Curve	(64 bytes binary data)
Green Tone Reproduction Curve	(64 bytes binary data)
Blue Tone Reproduction Curve	(64 bytes binary data)
Profile Date Time har tyvärr inget som helst att göra med när bilden i fråga är tagen.
Det är datumet när ICC-profilen skapades
http://sv.wikipedia.org/wiki/ICC-profil
http://fotoforensics.com/tutorial-meta.php

"Within the ICC Profile is the "Profile Date Time" field. This indicates when the profile was initially generated. This does not indicate when the profile was attached to the file. The Profile Date Time field must predate the picture's last save. In most cases, the ICC Profile's date predates the photo by years since it was generated long before the photo was captured."
2015-06-10, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Nu får du berätta var och på vilket café, liknar ju honom till 100% : s

Har denna killen INGET med saken att göra så är det helt sjukt, där är så mycket skumma saker som kopplar samman hans namn med händelsen + han bor så nära osvosv
Det jag vet har jag fått reda på genom en arbetskamrat,som fått bild och info från personer som närvarade på cafét.
Det skedde någon incident vid en klädbutik senare. Objektet hotade personal med våldtäkt efter stängningsdags. Polisen ska ha gjort ett ingripande, det ska ha hittats någon kniv. Idag dock får jag reda på att objektet snarare blev bortmotad av personal från närliggande restaurang. Så hur allt detta ligger till är svårt att säga Polisen skall iaf vara underrättad.
2015-06-10, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankRosenquist
stämmer inte eftersom bilden är tagen med ett relativt nytt iOS.

Citat:
Ursprungligen postat av limac
Det jag vet har jag fått reda på genom en arbetskamrat,som fått bild och info från personer som närvarade på cafét.
Det skedde någon incident vid en klädbutik senare. Objektet hotade personal med våldtäkt efter stängningsdags. Polisen ska ha gjort ett ingripande, det ska ha hittats någon kniv. Idag dock får jag reda på att objektet snarare blev bortmotad av personal från närliggande restaurang. Så hur allt detta ligger till är svårt att säga Polisen skall iaf vara underrättad.

Vilket cafe?
2015-06-10, 08:00
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schwarzenbrandt
Vilket cafe?
(FB) 17-årig kvinna försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
2015-06-10, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban
Vad har denna Joh*n V*dman för anknytning till BO ? Väldigt underlig typ som det skriker autism/asperger om av bilder och twitterinlägg att döma.

JV har ingen koppling till BO.

Anledningen till att han togs upp i tråden överhuvudtaget var pga. att det under lördagen varit en "knasboll" inne på det aktuella caféet. Och eftersom JV verkar ha någon form av fäbless för att bete sig som en "knasboll" (underdrift) i detta område så var han en given kandidat till att ha stått i centrum i lördags. Någon som dock inte bekräftats ännu.

Läste att någon anmält honom redan i måndags, så han har förmodligen redan kollats upp och avfärdats som MGM.
2015-06-10, 08:03
Medlem
Axel-Foleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon

Har tjejen varit borta 3 dagar nu?

Lisa försvann runt 18:30 söndag kväll. Nu är det onsdag morgon. Alltså är vi inne på tredje dygnet (Så som jag ser det(enligt AB så har polisen letat i tre dagar(igår tisdag)))
2015-06-10, 08:04
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koervajaevel
JV har ingen koppling till BO.
Läste att någon anmält honom redan i måndags, så han har förmodligen redan kollats upp och avfärdats som MGM.

Det kan ju vara att dom inte fått tag i honom också. Han kan hålla sig gömd, kanske med BO? Det är lite för många omständigheter som pekar i hans riktning för att vi ska kunna bortse från honom.
2015-06-10, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stromboliz
Det kan ju vara att dom inte fått tag i honom också. Han kan hålla sig gömd, kanske med BO? Det är lite för många omständigheter som pekar i hans riktning för att vi ska kunna bortse från honom.

Finns det någon sammanfattad lista på allt som pekar på honom? Tror tyvärr Lisa hittas död idag under sökandet men hoppas jag har fel. Känns tyvärr bara som att hon varit död sen timma 1 och faktiskt ligger inom 3km från det cafe där hon försvann.
2015-06-10, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
(FB) 17-årig kvinna försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Det framgår inte av texten om fotot togs på det cafe där L jobbade. Därav min fråga.
2015-06-10, 08:07
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrZ
Intressant fakta när de gäller platsen där någon sa att man borde leta. De är väldigt nära där dem uppger att dom hittat mobilfodralet. Enligt ABs livesändning spärrar man av ett område på en stor äng med skog mitt på ängen.
Jag håller med. Inlägget i fråga är detta, från 15:03 igår:
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Man borde leta här https://goo.gl/maps/bYl6O
2015-06-10, 08:08
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stromboliz
Behöver inte ha ngn koppling till Lisa över huvud taget..detta tror jag var en impulshandling byggt på en sjuk persons sexuella fantasier.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in