Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 02:19
Medlem
Exonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskskalle
Jv har även tagit bort en bild från insta. Bilden visar på en ryggsäck utanför ett vindskydd och under bilden hade han skrivit nått om kinekulle kan tyvärr inte minnas exakt men vet att de stog något om kinekulle
När var detta?
2015-06-10, 02:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Café i Lidköping står det ju inlägget.

Har han hittat bilden på ett Cafe´ ?
Medlem
Den där V*dman har tydligen ännu ett twitterkonto: https://twitter.com/28v*dman
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Förresten, media skriver att en av de fyra kollegorna också hade en moped, den stod parkerad bredvid Lisas, hur kan det vara så att den tjejen inte vet vad som hände Lisa om hon också var med och stängde caféet, hon bör också ha gått ut när de andra tre gjorde det?

Vart har du läst detta? Att dom var 4 stycken och att även en till kollega hade moped?

Vad jag har läst så var dom 3 och dom resterande 2 åkte bil?
Medlem
Tänker mig absolut att det är denna JV som varit där på lördagen och varit obehaglig. Han får syn på Lisa som är väldigt lik modellen som han är besatt av.. Han bestämmer sig för att hålla sig i närheten (han är ju uppenbarligen hemlös och van vid att sova utomhus).. Och på söndagskvällen slår han helt enkelt till.
Det enda som förbryllar mig i min egen teori är hur han skulle kunna ha förflyttat henne (t.ex dit där hennes telefonrester blivit funna) .. Kanske har han hotat henne med kniv och på så sätt fört henne från platsen.
Medlem
snurresnigels avatar
Bra att någon hade kontaktat polisen ang. honom. Varit på café i lidköping, varit i skövde, uppenbarliga sexuella störningar (och andra?). Ung tjej troligen bortrövad i samhälle där det inte bor så överdrivet många andra (några tiotals tusen). Hej misstänkt.
Nu har twitterkontot en mindre följare. Hade 12 nyss.
Senast redigerad av snurresnigel 2015-06-10 kl. 02:23.
2015-06-10, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brainwhipper
Läskig snubbe... nakenbilder helt öppet? Verkar ligga med prostituerade också, om jag tolkar honom rätt. Klart översexuell och verkar inte bry sig så mycket om samhällets regler överlag.

Varför kom han upp i tråden? Sökte på namnet men hittade inte riktigt rätt.
Ser ju
def ut för att hålla på med alko+droger------tror inte karln=betrodd med körkort !

Förmodl Lisa bortförd i bil,men då borde ju iofs ngn ha sett ngt
Det var ju dagsljus,när hon va på väg iväg med moppen !
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Mest tur. En smula slutledningsförmåga.

Hur drog du den slutsatsen? Det finns ju fler avtagsvägar.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
En anställd som fotade den hotfulle?

Precis det vi har frågat efter men "tjommen" med bilden har ju knipt käft.

Citat:
Ursprungligen postat av Exoni
När var detta?

LÄS. Detta är fel och har aldrig hänt.
Senast redigerad av softmoon 2015-06-10 kl. 02:24.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ligger Lisa där ute i terrängen så borde ju hundarna få upp spår tycker man eftersom handsken är upphittad och de då kan spåra henne. ..

Finns det lik i terrängen så hittar hundarna det förmodligen med eller utan handske, en tidsfråga, stort område att söka av. Det länkades till en karta här i tråden, en plats cirka 11-1200 hundra meter söder om caféet, öster om landsvägen, ett logiskt ställe att köra in på och göra sig av med en kropp.
Medlem
Hur kom JV in i bilden? Hittar inte ursprungsinlägget. Bara sett länkar tills hans twitter. Har han i övrigt någon koppling till Lisa?
2015-06-10, 02:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejdalle
Vart har du läst detta? Att dom var 4 stycken och att även en till kollega hade moped?

Vad jag har läst så var dom 3 och dom resterande 2 åkte bil?

Aftonbladet.se citat;

Den 17-åriga flickan som nu är försvunnen, hade som vanligt arbetat på kaféet på Kinnekulle under helgen. Vid 18-tiden på söndagen så stängde hon och kollegorna, Rebecka, 21, och två andra tjejer, kaféet.
– Jag såg ingenting konstigt där och la inte märke till något, säger en av tjejerna som hade sin moped parkerad bredvid 17-åringens.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in