Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Ok!

Jag tänker ändå att det är värt att ringa polisen, även om de "bergis har kollat upp honom" redan. Någon som känner sig manad? Tips kan aldrig bli för många. Jag känner mig rätt skakis av detta och känner inte för att ringa själv, har bara läst inlägg från 1-ca 40 och sen nu från sida 190 :/

Jag har för mig att folk tidigare i tråden skrev att de har ringt polisen om han.
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helt0troligt
Det är bättre att den tjommen som länkade bilden berättar vart han fick tag på den.

Café i Lidköping står det ju inlägget.
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Ok!

Jag tänker ändå att det är värt att ringa polisen, även om de "bergis har kollat upp honom" redan. Någon som känner sig manad? Tips kan aldrig bli för många. Jag känner mig rätt skakis av detta och känner inte för att ringa själv, har bara läst inlägg från 1-ca 40 och sen nu från sida 190 :/
Jag ringde polisen tidigt i måndags om honom, tom innan hans namn outades i tråden.
2015-06-10, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Om polisen utgår från att den blåst dit så kan ju inte hundar fått upp något spår? Jag har väl lite svårt att se en lite tyngre handske blåsa iväg men polisen vet väl bäst.

Ligger Lisa där ute i terrängen så borde ju hundarna få upp spår tycker man eftersom handsken är upphittad och de då kan spåra henne. ..
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:

För där finns bara ett café där?
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Nu får du berätta var och på vilket café, liknar ju honom till 100% : s

Har denna killen INGET med saken att göra så är det helt sjukt, där är så mycket skumma saker som kopplar samman hans namn med händelsen + han bor så nära osvosv
Det är väl bara närheten som är träffande? Att ha varit full och otrevlig i butiker och caféer är han nog inte ensam om
Visa kuken på nätet är frivilligt och absolut inte olagligt. Att visa den på stan eller i sitt eget fönster är det dock.
Medlem
softmoons avatar
Citat:

Tror du han hittade bilden på ett cafégolv i Lidköping?
2015-06-10, 02:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Jag ringde polisen tidigt i måndags om honom, tom innan hans namn outades i tråden.

Strålande, handlingskraftiga människor är det snålt om.
2015-06-10, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
JV verkar i alla fall ha körkort då han blivit dömd för rattfylla enligt en bild på hans twitter.

Då har han kanske inte körkort längre (indraget)?..
2015-06-10, 02:18
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
För där finns bara ett café där?

Det utgår jag ifrån

Nä, men trodde man undrade om bilden var tagen i lördags i Lisas cafe.

Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Tror du han hittade bilden på ett cafégolv i Lidköping?

En anställd som fotade den hotfulle?
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totaler.krieg
Hur hamnade den där då?
Jag tippar på att hon hade handskarna på sig medan hon satte sig på mopeden och under tiden hon blir konfronterad av GM. Hon kan sannolikt ha tappat den eller så har den dragits av från hennes händer under bortförandet av GM. Detta förutsätter att hon var blev bortförd genom ladan eller intill.

En alternativ förklaringen kan vara att hon tappat den under tiden hon jobbade, alltså att det inte har med själva försvinnandet att göra. Detta tror jag är någorlunda osannolikt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Klart att jag uppmärksammar vad som skrivs, en av få uppenbarligen.

Nja, kan vara som du säger, men jag lutar i nuläget åt att mobilen faktiskt förstördes vid caféet för att därefter dumpas.

Förresten, media skriver att en av de fyra kollegorna också hade en moped, den stod parkerad bredvid Lisas, hur kan det vara så att den tjejen inte vet vad som hände Lisa om hon också var med och stängde caféet, hon bör också ha gått ut när de andra tre gjorde det?

Om jag uppfattat det rätt så stack hon en liten stund innan och gm har väl sett till att ingen ska se honom?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in