Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Kan ni utveckla?

Om jag tar en bild från volvo.se och lägger upp i en youtube film, gör det inte Volvo till uppladdare.
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Kan ni utveckla?

Nevermind, jag utgick från att klockan var tagen från hemsidan, har kollat genom den noga utan att hitta. en användare länkade dock klockan från deras youtubekanal så ja, nu är iaf namnet på sidan inte så intressant.

OM inte personen specifikt suttit och letat klockor ett bra tag, känns som en del andra nedräkningar borde dykt upp före denna, men jag bara spekulerar nu
Medlem
Jv har även tagit bort en bild från insta. Bilden visar på en ryggsäck utanför ett vindskydd och under bilden hade han skrivit nått om kinekulle kan tyvärr inte minnas exakt men vet att de stog något om kinekulle
2015-06-10, 01:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det var någon i tråden som hade en väldigt trolig teori om vad som kan ha hänt. Jag repeterar den.

Efter 18:10 går Lisa till sin moped med sin påse, sätter nycklarna i mopeden och tar fram mobilen (18:23) för att skicka ett SMS till sina föräldrar om att hon har slutet och är på väg hem.

Medan hon sitter kör en bil fram och frågar(?) henne något som får henne att hoppa av mopeden, gå fram till bilen för att sedan bli bortrövad. På vägen blir mobilen kastad (av någon anledning) och går sönder samt att ena handsken hamnar i ladan.

Alternativt kan en person, utan bil, gått fram till henne, en person som hon känner eftersom hon måste ha självmant ha gått av mopeden om påsen var vid mopeden samt nycklarna i. Hon kan ha blivit misshandlad tills hon tappat medvetandet eller skrämd på något sätt för att sedan bli bortförd av en andra person med fordon. Därefter ska mobilen ha plockats ifrån henne och slängts genom fönstret. Detta är högst sannolikt då mobildelar ska ha hittats en kort bild ifrån caféet, vilket tyder på att GM är medveten om spårningsmöjligheterna och därför gjorts sig av med mobilen så fort de var på väg ifrån platsen.

Motiven till frihetsberövandet kan vara av sexuella skäl, alltså utnyttja BO sexuellt.

Menar du att en gärningsperson är så pass medveten att hen under flykt tänker tanken att Lisa kan ha en mobiltelefon på sig? Varför inte kasta den vid caféet direkt, hon sms:ade ju, förmodligen när hon råkade ut för något. Och en sådan eftertänksam gärningsperson med kunskap om att mobiler kan spåras bör inte ha haft med sig en egen mobiltelefon i området om dådet var planerat, min spontana tanke kring ditt resonemang.
2015-06-10, 01:50
Medlem
swemaster7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Men vjworld är ju ett företag. Med shadow dancers. Låter konstigt att hon skulle välja det. Eller han för den delen. Äh hm. Nån som kollat in mer på företaget o deras eventuella koppling till Lisa?

Finns med all säkerhet ingen koppling, känns långsökt. Den person som laddat upp klippet har sökt efter countdown videor och tagit den som fallit personen i smaken skulle jag snarare tro.
2015-06-10, 01:51
Medlem
Axel-Foleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskskalle
Jv har även tagit bort en bild från insta. Bilden visar på en ryggsäck utanför ett vindskydd och under bilden hade han skrivit nått om kinekulle kan tyvärr inte minnas exakt men vet att de stog något om kinekulle

Bilden finns fortfarande kvar på Twitter. https://twitter.com/666v*dma*n (*=a)
2015-06-10, 01:51
Medlem
har det avhandlats att twittermannen har gemensam följare med BO?
2015-06-10, 01:53
Medlem
Citat:

Bilden finns kvar på hanses twitter. Det står att det var Billingen, inte kinnekulle.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Intressant tanke, GM har sett LH åka iväg på morgonen och har åkt efter. Han har haft hela dagen på sej att reka och planera.

Det var ju någon som påtalade någon joppe som bodde i närheten av bo för någon sida sedan.
Medlem
Har J*han på Twitter en koppling till youtubekontot? Hur hottades honom?

Tror defintivt youtubekontot är något slags troll.
Medlem
softmoons avatar
Citat:

Du har fel på flera punkter.

https://twitter.com/666vadman/status/601478227996102657
2015-06-10, 01:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krom
har det avhandlats att twittermannen har gemensam följare med BO?

Inte vad jag känner till, kan du berätta lite mer i detalj, intressant. Det finns kanske en koppling mellan personerna trots allt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in