Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rramboi
Har inte hängt med helt, finns det några generella kopplingar mellan J*han V*dman och youtube-klippet?

Endast att Youtubeklippet har någon bild med bokstäverna VJ och initialerna för mannen är JV
2015-06-10, 00:09
Medlem
mongovolvos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axel-Foley
Ja han är jävligt skum.. Hemlös om jag har förstått det rätt.

Ja, dom fick ju byta alla koder i husen och han har varit helskum på gården, är det någon som tipsat polisen om han? Eller borde man ringa?
2015-06-10, 00:10
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Menar du att det är GM som lagt upp videon, reggat användarnamnet Lisa Holm, och strategiskt planerat allt långt i förväg, eller, att det är BO, Lisa Holm i egen hög personlighet, som planerat ett försvinnande och har lämnat alla dessa spår för att lura allmänheten och polisen om att brott har skett?

1. Hon kan ju fått den mailad till sig av GM.

2. GM kan lagt ut "spår" likt kattmördaren i gbg ett par år sedan. En tvättäkta psykopat helt enkelt.
2015-06-10, 00:10
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kossam
Endast att Youtubeklippet har någon bild med bokstäverna VJ och initialerna för mannen är JV

Den kopplingen köper jag inte.
2015-06-10, 00:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Hur tänker folk som inte kopplar samman youtube-videon REJÄLT med detta fall??
Intresserad av att höra så att inte jag är "förblindad"..

Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Titel och namn går att ändra i efterhand på youtube....

- Enligt denna person och andra kan man ändra titel och namn i efterhand.
- Hon försvann efter 14 dagar, inte 13.
- Hennes namn är inte ovanligt. Det finns fler med det namnet.

Jag tror det är de invändningar som tagits upp.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-06-10 kl. 00:13.
Medlem
johnlennonxs avatar
Enligt youtube om man håller musen över namnet lisa holm så står det att det finns två videor men bara en är synlig, något sett att se den dolda filmen?
Medlem
deepAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
https://badoo.com/0428469339/p1308155144 Det ser inte ut som hon. Åldern stämmer inte. Telefonen är ingen Iphone. Det är helt enkelt inte hon.

Ålder på badoo ska du aldrig lita på
Nej jag håller med, kameran ser ut att sitta för centrerad
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Menar du att det är GM som lagt upp videon, reggat användarnamnet Lisa Holm, och strategiskt planerat allt långt i förväg, eller, att det är BO, Lisa Holm i egen hög personlighet, som planerat ett försvinnande och har lämnat alla dessa spår för att lura allmänheten och polisen om att brott har skett?

Kanske ett relationsdrama, en förövare som har fått nobben eller brädats av en rival och som antyder hämnd. Det finns sånt knasigt folk också.
Medlem
KIFs avatar
Finns verkligen folk som tror sig lösa detta fall bakom en datorskärm då polis har vart på aktuell brottsplats i över 2 dagar..
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Hur tänker folk som inte kopplar samman youtube-videon REJÄLT med detta fall??
Intresserad av att höra så att inte jag är "förblindad"..

Skulle också vilja veta detta.

Även om nu Lisa försvann på söndagen, alltså 14 dagar efter att videon postades, så är siffran 13 ändå väldigt intressant eftersom det var på lördagen som personalen iakttog mannen som betedde sig mysko på caféet.

Som jag nämnde i tidigare inlägg så kan det alltså ha varit GM som fick kalla fötter och inte genomförde sin plan den dagen, utan väntade till dagen efter då han kände sig mer säker och beslutsam.

Att folk inte ser den kopplingen till videon och siffran 13 är för mig en gåta.
Medlem
Axel-Foleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongovolvo
Ja, dom fick ju byta alla koder i husen och han har varit helskum på gården, är det någon som tipsat polisen om han? Eller borde man ringa?

Tyckte mig tidigare i tråden läsa om att man tipsat om honom. Men är inte helt säker. Jag finner det lite "onödigt" att tipsa om någon som inte är helt knuten till det än. Å andra sidan kan det ju leda till någonting stort..
2015-06-10, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Den kopplingen köper jag inte.

Inte jag heller, men det är den som spekulerats om här i tråden, jag förmedlade bara infon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in