Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Som någon skrev tidigare i tråden, inte allt för otroligt att hon haft sparade inloggningsuppgifter så det bara är att klicka på "Logga in". Det har jag till i stort sett allting på min dator.

Samma här, dock lite märkligt att profilen har satts till privat nu.
Men som du säger, troligen är det någon i hennes närhet som har gjort det, vore mycket märkligt annars i och med att IG loggar ens IP-adress och skulle därmed finnas risk för en ev. GM att åka fast.
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Någon som vet om hagamannen redan blivit frisläppt? Bara en tanke..
Nope han kan bli villkorligt frigiven först i juli i år enl. Wikipedia.
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Jag tror att cafékunden från lördagen är inblandad. Det kan ju inte vara alltför ofta det blir sådana incidenter med en kund på ett lugnt landsbygdscafé. Att hon sedan plötsligt försvinner dagen efter......

Gissar att det tyvärr var nåt labilt psykfall som efter "incidenten" fick ett spel i hjärnan och sedan återkom dagen efter.

Gästen är väl ännu inte identifierad eller gett sig själv till känna heller väl?
Kunden borde ju vara enkel att spåra, fast han kanske använde kontanter? Tar caféet emot kortbetalning?
2015-06-10, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Någon som vet om hagamannen redan blivit frisläppt? Bara en tanke..

Det är inte han , han tappade spärren när han drack alkohol ,det här är något annat.
Medlem
Tycker det luktar ett gammalt hederligt sommarmord/flickmord enligt den traditionella modellen.

Förövaren är en tidigare ostraffad man i medelåldern med ett tillsynes normalt liv, men med en avvikande sexualdrift som slagit slint. Tror knappast detta var planerat långt i förväg utan vi talar här om någon typ av lustmord (såvida inte BO fortfarande lever, vilket inte är så sannolikt i den här typen av fall). Det polisen nu måste förlita sig till är tekniska fynd och observationer från allmänheten.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepA
Hon ju verkar ha skapat kontot runt november 2014 så det är väl inte omöjligt att hon bytt skal?
https://badoo.com/0428469339/p1308155144 Det ser inte ut som hon. Åldern stämmer inte. Telefonen är ingen Iphone. Det är helt enkelt inte hon.
Medlem
Titel och namn går att ändra i efterhand på youtube....
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dettrorjag
Enligt min teori så satt hon på moppen, tog av sig ena handsken för att skriva sms. Höll den ena handsken i handen och tappade den senare. Krångligare än så tror jag inte att det är. Varför jag tar upp det är för att hon troligtvis blev överfallen i samband med att hon höll på med mobilen. Då vet vi i ungefär tid.

Hoppas verkligen hon hittas välbehållen. Önskar att man kunde hjälpa till.
Att de startar en skämttråd om henne är helt ofattbart. Vi normala får trösta oss i att dom som skriver där är väldigt sjuka och inte förstår bättre.

Jag är inne på samma linje som du, handsken kan förklaras med sms:et. Det påstås att mopeden stod på baksidan, ett bra ställa att ligga i bakhåll och undanskymt överfalla Lisa. Dock bör en gärningsman ha känt till att det var Lisas moppe och att Lisa skulle dyka upp bakom caféet, hm?
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flamman87
Är det fortfarande "inne" bland ungdomar att försvinna i några dagar? Det gick väl en våg för ett tag sen.. De gick ut och varnade föräldrar att dom utmanar varandra att bara försvinna..

Var väl något mer från England som någon länkade om. Tror också det handlade om yngre runt 14 år. Att som 17 när man precis skulle starta sommarjobbet och verkar i övrigt vara pålitlig försvinna så där bara som en "lek" känns extremt långsökt. Oavsett så borde ju någon kompis åtminstone vetat om detta och fått kalla fötter och tipsat polisen om detta även om nu tjejen ifråga inte kanske ens är medveten om hur stort det blivit "off the grid" typ.
2015-06-10, 00:02
Medlem
Fyfan mår så jävla dåligt för sådana här händelser. Tänkte direkt på min lillkusin som inte är allt för olik BO i både ålder och utseende, bor i en mindre tätort och cyklar eller tar bussen från jobb och träning. Så jävla sjukt samhälle vi lever i där sån här skit kan hända.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Den där nedräkningsfilmen på youtube... Är det fastställt numera att den inte kan kopplas till tjejen? Ledsen om jag ställer en tidigare ställd fråga, men tråden är så jäkla lång. Orkar någon göra en sammanfattning?

Den är tipsad till polisen. Inget nytt.
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Hon tar på handskar och hjälm, sätter nyckeln i tändlåset. Kommer på hon lovat skicka sms till päronen, tar av en handske och skickar iväg. Sen får hon syn på en person som gömmer sig i väntan på att göra inbrott i caféet eller överfalla den av de kvinnliga arbetarna som parkerat sin moped på baksidan. Han hoppar på henne, mobilen trampas sönder i tumultet, han stryper henne till döds. Han får panik, det var inte planerat. Han måste gömma henne, så han hämtar bilen han parkerat långt bort. Han tar med hennes kropp och kör iväg.

En stund senare inser han att om mopeden står kvar - polisen kommer förstå hon försvunnit vid caféet om mopeden står kvar. Om han kan få det se ut som att hon försvunnit på sin hemresa är det mindre risk han kopplas till brottet. Han parkerar en bra bit bort, går tillbaka. Väl där plockar han upp den söndertrampade mobilen och handsken hon också tappat i tumultet - plötsligt hörs bilar (det är hennes pappa som kommer för att leta). Han springer och gömmer sig i ladan, tappar handsken där. Springer vidare mot skogen, kastar mobilen i skogskanten så att han inte har nåt på sig om han skulle bli stoppad. Tar sig till bilen, sen kör han iväg.

Stackars flicka, stackars föräldrar
Senast redigerad av enough-is-enough 2015-06-10 kl. 00:07.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in