Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-09, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hennes hjälm är försvunnen. Eventuellt hade hon på sig den vilket dämpar skrik. Likaså kan det vara så att hjälmen gjorde det lättare att överrumpla henne, dvs hon hann inte skrika.

De flesta frågor har redan diskuterats i tråden. Läs den gärna innan du ställer frågor.

Spelar väl ingen roll om hon hade hjälm. Någon hade hört/sett det mitt på dagen.
Medlem
Iskelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Varför skulle BO kasta av sig handsken precis intill kafeet? Folk lär ju veta att hon varit där då hon har arbetat där för dagen? Nej, snarare är ju mobilfodralet "spåret" som BO ev har kastat ifrån.

Hur åkte handsken av? Tror du den skyldige tog tillfället i akt medan Lisa satte på sig handskarna?
Hur lyckades BO kasta ifrån sig mobilfodralet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Kan man få lös displayen på en iPhone? Det är ju halva mobilen

Du kan säkert kasta den i marken, stampa på den osv så en del av displayen lossnar?
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Alltså så finns det inga verifierade misstänkta gärningsmän. Det är alltså inte fantasierna jag frågar efter utan det som är redogjort från polisens sida.
Nej, det finns inga misstänkta i det här skedet - såvitt vi vet.
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
JA det kanske va du som pratade om helikoptern som sökte på 4 meters höjd med värmekamera.
Min vilda gissning är att dom ska hämta tekniker och verktyg.
Vad röker du? Hämta verktyg i helikopter för att sen flyga tillbaka det om ett par timmar? Dom har just nu dygnet runt bevakning på aktuellt ställe. Har inte heller skrivit något om nån helikopter innan nu.
2015-06-09, 23:41
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavache
Vem är det här?
Snubbe som skrev en sjukt opassande kommentar angående detta försvinnande. Förmodligen har han inget med detta att göra men det var allt en smaklös kommentar.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det är tvärtom. Vilket inte innebär att det är kolsvart i södra delen.

Solnedgång Skövde idag 22.07

22:11
Solnedgång i Lidköping

I mina trakter några minuter tidigare.
Alltså, mörkt i Lidköping nu. Bilderna är tagna i dagsljus, och polisen har ännu inte berättat om något bevis för att ett brott har begåtts. Poliserna har skyddsutrustning av annan orsak.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Nej inte i de södra delarna av landet.
..och ännu ljusare i de norra delarna, för där är det midnattssol.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Varför skulle BO kasta av sig handsken precis intill kafeet? Folk lär ju veta att hon varit där då hon har arbetat där för dagen? Nej, snarare är ju mobilfodralet "spåret" som BO ev har kastat ifrån.

Möjligtvis för att kunna knappa in ett meddelande på mobiltelefonen. Notera att endast en handske har hittats, det räcker att ta av en handske för att kunna skriva på mobilen.

Inte osannolikt att Lisa överfölls i samband med mobilhanteringen, fullt fokus på mobilen och märker kanske inte att någon närmar sig. Det blåste mycket vid tillfället sägs det, stämmer det?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Alltså så finns det inga verifierade misstänkta gärningsmän. Det är alltså inte fantasierna jag frågar efter utan det som är redogjort från polisens sida.

Nej, man letar fortfarande efter spår.
Medlem
Är det 100% att det är.hennes mobil man hittat?
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirlosbrorsa
Har för mig att det var uppe i Sundsvallområdet som pedofilen rymde från sin permission.

Ja han rymde väll från säter?
men var i landet kommer pedo aset ifrån, tänkte om personen kanske har anknytning till orten eller närliggande där BO försvunnit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in