Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iskelo
Tror ni att handsken/mobilen är Lisas verk? Om någon ska kidnappa en annan människa tänker man oftast inte på att dra av personens handske (Vid våldtäkt är det oftast byxor/trosor som åker av). Min teori är att Lisa har kastat delar som ett spår.

Varför skulle BO kasta av sig handsken precis intill kafeet? Folk lär ju veta att hon varit där då hon har arbetat där för dagen? Nej, snarare är ju mobilfodralet "spåret" som BO ev har kastat ifrån.
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechrofixx
https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk

Klippet som las upp heter 13 och de las upp den 24 maj, Lisa försvann den 7 Juni. Hur många dagar är de från uppladdningen till hon försvann? 13 dagar.
Just saying.

// Mechan

Ska man hata slumpen så är detta skrämande.

Någon som kallar sig L*sa H*lm har lagt upp detta klipp den 24 maj. Det finns endast ett 50-tal som bär detta namn i Sverige. Klippet kallas "13" och visar en nedräkning. Talet 13 betyder enligt de skrockfulla otur och att någon ska dö. Detta tros bl.a. komma från att vid nattvarden kvällen före Jesus korsfästelse deltog Jesus och hans tolv lärjungar.

Vem lägger upp ett sådant klipp utan att det betyder/innebär något?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarKamrat
Kom bara att tänka på nån pedofil som nyligen rymt från någon permission, visst var det så?

Kanske redan har tagits upp men med tanke på alla andra teorier som florerar här så är det väl värt att ta upp.

Han är utomlands.
Medlem
TjackTommys avatar
kommentaren på youtube videon är borttagen nu
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Kan du utveckla ditt resonemang lite? Varför skulle vi vara dumma i huvudet för att vi vill ha en sammanställning?

Du bad om,
Citat:
En sammanställning på misstänkta gärningsmän

Kom igen...
2015-06-09, 23:37
Bannlyst
Citat:
Kom bara att tänka på nån pedofil som nyligen rymt från någon permission, visst var det så?

Kanske redan har tagits upp men med tanke på alla andra teorier som florerar här så är det väl värt att ta upp.

Han rymde för två veckor sedan, från Sundsvall. Ser det som osannolikt att det är han det handlar om. Men vem vet...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crachie
Kontakta polisen? annars är det säkert många nyfikna i området nu. Men kanske bäst att låta polisen avgöra om det är intressant eller inte
Bilmärke?
Medlem
Pirlosbrorsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iskelo
Tror ni att handsken/mobilen är Lisas verk? Om någon ska kidnappa en annan människa tänker man oftast inte på att dra av personens handske (Vid våldtäkt är det oftast byxor/trosor som åker av). Min teori är att Lisa har kastat delar som ett spår.
Ingen dum idé, egentligen. Men tror inte en 17-åring är så pass klipsk och med ett sånt medvetande under rådande situation.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
Vet man om hon bor med sin biologiska mamma och pappa? Tänker att det kan finnas en bakomliggande föräldrar konflikt?

Funderar också varför polisen avslutade söket så tidigt? Känns som dom vet betydligt mer än vad som kommit ut... Annars hade det sökts dygnet runt. Och varför inte ta hjälp av Missing People?

Och varför jobba 4-5 mil hemifrån?
Och varför ingen Facebook?

Det är för mycket som spökar här...

Du kanske inte tar ett jobb som ligger längre än 100 m bort, men kan lova dig att jävligt många kan åka några mil för att jobba. Är du allvarlig liksom.
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:

SANT! Kan någon berätta var i landet den misstänkte sadistiska pedofilen som nyligen rymt är hemmahörande????
Medlem
Det som slår mej är hur kallsinnig den eventuelle gärningsmannen måste varit. Nu vet jag inte hur trafikerat det är en söndag kl 18 i Blomberg, men risken att ha blivit sedd av någon måste ju varit överhängande, särskilt ifall han fört med sig tjejen mot hennes vilja. Vad jag förstår så ligger cafeet precis vid vägen?

Troligtvis är GM en bekant till Lisa och hon har följt med frivilligt. När jag började läsa om detta fallet kom jag direkt att tänka på Caroline Stenvall som blev bortförd från en rastplats i Norrland. Ingen hade sett någonting och det var väldigt underligt allting.

Sen vill jag bara kommentera diskussionen om vad Lisa hade på sej och att föräldrarna var osäkra på vad hon bar för byxor, samt även vad hon hade för mobilskal. Har själv en 13-åring och även om jag ser henne innan jag går till jobbet på morgonen i en uppsättning kläder så är sannolikheten stor att hon bytt minst n gång innan hon kommit iväg till skolan och sen garanterat ett par gånger till innan dagen är slut. Många tonårstjejer älskar kläder och det är omöjligt att ha koll vad dom har på sej. Sen vilket av de 5 mobilskalen som används för dagen är inte heller helt enkelt att ha koll på...

Hoppas verkligen hon återfinns i livet. Stackars föräldrar (och Lisa så klart)
2015-06-09, 23:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det är väl tvärtom? Norrland har ju midnattsol!!
Ja, det är tvärtom. Vilket inte innebär att det är kolsvart i södra delen.

Solnedgång Skövde idag 22.07

22:11
Solnedgång i Lidköping

I mina trakter några minuter tidigare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in