Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 21:26
Bannlyst
Nackdelen med att bo ute i vischan är att ingen har sett ett jävla jota ifall du försvinner/mördas.
2015-06-09, 21:27
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Enligt Expressen ska grannar ha sett en ung pojke vid halv tio tiden vid kaféet.

http://www.expressen.se/gt/christer-och-sofia-sag-en-ung-kille-vid-kafeet/
Intressant, men frågan är varför en gärningsman skulle dyka upp på brottsplatsen tre timmar senare och stå helt öppet och prata i telefon.
Visserligen kan människor bete sig irrationellt och en gärningsman kan åka dit för att ta hand om något han tappat vid bortförandet. Eller så kan det vara en kumpan till huvudgärningsmannen som har alibi för tiden för bortförandet som åkt dit för att säkra tappade prylar.

Spekulationer.

Det bästa vore hur som helst om denna mannen kan identifieras och höras av polisen.
2015-06-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmups
Tydligen har missing people börjat hjälpa till i sökandet, fast utanför avspärrningarna.
Inget jag känner till jag står på deras skallgångs lista och borde blivit informerad om detta.
Medlem
Charlie6789s avatar
Kolla upp dagskassorna samma dag och dagarna innan och spåra dem.
Spåra mobiler men troligtvis verkar Gm vetat om detta och anlänt inkognito.
Kolla upp hotell i området, vandrarhem, tältplatser.
Har gm varit överjävlig har har kanske själv "campat" i skogen och haft koll på de anställda.
jag gissar tyvärr på att bortförandet har med något sexuellt att göra. Gm har en psykisksjuk bakgrund, han har blivit negligerad, missförstod och är säkerligen en ensamvarg. En person som har kollat för mkt på serier och säkerligen även läser här!
Jag gissar på att han är " ganska ung"
Jag gissar på att GM och BO befinner sig i annan stad! Någonstans ute i skogen, sommarstuga eller liknande lugnt område.
Hoppas verkligen hon kommer ur oskadd senare då GM kommer bli tvungen att sova med ett öga öppet resten av livet annars! Ha det så trevligt med ovissheten om när GM.
Medlem
Boggymans avatar
Hur hinner någon ens attackera henne på denna korta tid, var dom inte tre stycken som stängde caféet och alla tre var utomhus samtidigt? Hon hade ju mopeden precis bakom krönet, hur vågade/hann någon attackera henne utan att hennes kollegor hört skrik och liknande, dom borde väl dragit därifrån samtidigt, eller var det hennes sms hem till familjen som dröjde någon extra minut där bakom som gjorde att kollegornas bil hann åka iväg och sedan small det.. Kanske har missat något men det hela känns jävligt obegripligt.
2015-06-09, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialaterkomst
Sökte lite på hennes namn innan och fann en kanal på youtube jag tyckte var lite udda. Ett enda klipp som lades ut för 2 veckor sedan med titeln "13". Videon är en nedräkning som startar på 01:01 och slutar vid 00:50 samt en ikon som det står "vjworld.com". Ingen annan information.

https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk

Tyckte mest klippet var udda därav jag delar med mig av det. Har med största sannolikhet inget att göra med den försvunna flickan.

VJworld? JV är ju initialer på den skumma killen.
Medlem
Altered-Beasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
sök upp 666vadman på twitter.
Fick direkt dåliga vibbar då jag såg honom. Joh*n V*dman (*=a) har han tidigare varit på Lisa men blivit dissad är han en bra kandidat. Någon som känner till något om honom så vi kan bilda oss en uppfattning?

https://twitter.com/666vadman
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrbbsr
Inget jag känner till jag står på deras skallgångs lista och borde blivit informerad om detta.
Vanliga Svenssons är där och letar utanför avspärrningarna i alla fall.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Har han alibi?

Det vet jag dessvärre inte.
2015-06-09, 21:30
Medlem
Verkar ju som om hon och kollegan lämnade strax efter 18. Chefen har ju även sagt att de han städa innan det stängde, alltså var det en tidig hemgång.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/kollegan-var-den-som-senast-sag-flickan

Därefter fick föräldrarna ett sms kl. 18.30 om att hon var på väg med moppen.

Vad hände under de 30 minutrarna från att de lämnade cafét tills att hon skickade sms:et?

Det är ju inte troligt att hon överfölls utanför cafét utan snarare någonstans på vägen med moppen.
2015-06-09, 21:30
Medlem
Sa javla konstigt allting. Min teori ar att nagon har statt och vantat pa att hon ska sluta och att kollegorna ska aka. Kanske har en diskutions uppstatt och hjalmen anvandts till att kanske sla henne medvetslos?
2015-06-09, 21:31
Medlem
FuckThePolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
VJworld? JV är ju initialer på den skumma killen.

http://www.vjworld.com/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in