Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 18:10
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Vem är han och varför är han av intresse, hur är han kopplad till BO ?
Någon tipsade om att han betett sig väldigt närgånget och illa mot kvinnor i området. Någon koppling finns mig veterligen inte, men han tickar av många boxar i en GM-profil.
2015-06-09, 18:10
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffisen
Men vilket jävla vider, står och visar kuken på twitter.. Vem tror han att han är? Ja han borde man ta in på en endaste gång.

Bara en pundare och/eller ett komplett fyllo..
Citat:
A am the new leader of hells angels and the school are my people who's gonna be my angels, hells angels. Love it, cause i will take it!
Undrar vad HA tycker om detta uttalande? Antagligen rycker de bara på axlarna - "han ramlar nog snart i ett dike på någon rock-festival, och dränker sig själv"
2015-06-09, 18:12
Medlem
Bara jag som reagerar över hur sjukt lustigt kollegan beter sig under intervjun?

Något med den där jävla intervjun är skumt, ger mig rysningar & kalla kårar.
Medlem
ThroneWatchers avatar
Snabb tanke i kopplingen till snubben som postar bilder på sig själv naken på Twitter. Tydligen fanns det en kund som uppträtt besvärligt på fiket: http://www.expressen.se/gt/flickans-van-i-chock-det-ar-helt-ofattbart/

Känns oerhört långsökt, men vem vet.
Medlem
Har polisen haft någon kontakt med mannen? Frågat något i huvudtaget?
Medlem
FrZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest
För övrigt, bara jag som reagerar på hur standard kollegans beskrivning av BO verkar vara? Låter som att de jobbat tillsammans i 30 minuter eller något. Hon verkar knappt påverkad av Lisas plötsliga försvinnande.

Håller med, och med tanke på uppgifterna om att detta va första dagen hon skulle köra hem med mopeden själv, antar jag att hon inte jobbat där speciellt länge.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Vill han undkomma att bli upptäckt så försöker han väl att minimera spåren? Men vad vet jag. Han kanske vill bli upptäckt.

Det förutser att spåren leder någonvart, att göra sig av med mobilen ganska omgående kan jag tänka mig är ganska vanligt. Speciellt när jag tror att hon blivit bortförd och fortfarande är vid liv.
Senast redigerad av Socialaterkomst 2015-06-09 kl. 18:15.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse

Undrar vad HA tycker om detta uttalande? Antagligen rycker de bara på axlarna - "han ramlar nog snart i ett dike på någon rock-festival, och dränker sig själv"
Man bör nog inte avfärda honom riktigt så enkelt.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opi78
Bara jag som reagerar över hur sjukt lustigt kollegan beter sig under intervjun?

Något med den där jävla intervjun är skumt, ger mig rysningar & kalla kårar.

Kan du länka till intervjun?
2015-06-09, 18:13
Medlem
http://www.dn.se/nyheter/sverige/fortsatt-sokande-efter-17-arig-flicka/

Citat:
Ursprungligen postat av DN
Även innan bilden publicerades hade det kommit in många tips från allmänheten, men än så länge inget som har gett resultat. Någon hade observerat en manlig besökare på kaféet som uppträdde konstigt. Mannen var där i lördags och Christer Fuxborg betonar att det är ett av många tips som polisen undersöker."

Finns det ingen signalement på mannen ifråga?
Medlem
Jag måste säga att min första teori var att flickan sett ett lösspringande djur - till exempel en hund - och var orolig att den skulle bli påkörd. Det skulle kunna stämma med att nyckeln satt i moppen och att hennes påse låg kvar, hon hade helt enkelt gjort sig klar för att åka hem när hon fick syn på något, vad det nu var.

Detta djur (trodde jag alltså inledningsvis) var snabbt och hon hann alltså inte krångla av sig hjälmen eftersom hon var orolig att tappa det ur sikte. En sådan reaktion och jakt på ett uppenbart tamdjur kan leda långt och föra vem som helst vilse. Hon hittar kanske inte så bra i trakten, hemmet låg ju en bra bit bort. Vilse, med en död mobil, då kanske man slänger ledtrådar omkring sig. Men var är hjälmen? Detta stjälper allt.

Anledningen till min tro var dels att ett sådant scenario inledningsvis var rimligt, dels att det måste vara ett apdumt ställe att röva bort någon på. Det verkar ju inte vara ett direkt öde ställe, och risken för att bli iakttagen borde ju ha varit stor. Men nu vettefasen ...

Och jag har för övrigt sällan koll på vad min 17-åring har på sig när han åker till skolan på morgonen eller vilket av alla femtielva mobilfodral han valt för dagen, om något alls. Visst vet jag vad han har för kläder eftersom jag tvättar dem, men valet för dagen har jag föga att göra med nuförtiden. Däremot Hitta iPhone, det är grejer det. Vilket förstås förutsätter att den är laddad
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse

Han verkar ha fått visa legget två gånger på samma dag också enligt hans Twitter.

Känns som ett fyllo bara. Fast han kan använda Twitter så jag vet inte..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in