Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 22:44
Medlem
Southpoles avatar
Kanske inte relevant, men tjejen va singel eller hur? Finns det någon som har koll på typ Tinder, Happn eller nån annan dejting-sajt / app där hon kan varit medlem. Och vilken info hon delat där?

I många av de där apparna finns ju avståndet från mottagare till avsändare i varje fall.

Bara en tanke för den som orkar researcha...
Medlem
Helvete vad detta förbryllar alltså, suttit och följt tråden fram och tillbaka i snart tre timmar. Enligt AB ska det ha varit fyra personer som stängt (BO, Lowa, Rebecka och en till). I intervjun som Lowa gjort med skovdenyheter.se så säger hon att det bara var hon, Rebecka och BO som var kvar. Hur många var det egentligen som stängde?

En intressant detalj jag la märke till i slutet av intervjun var att hon sa "det känns viktigt att vara här och prata med polisen och så, försöka få fram henne."
Behöver inte betyda nåt att hon säger så men normalt sett brukar man väl säga "försöka hitta henne".
Medlem
crachies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krycek66
Nu lägger dom ner för ikväll... 10 bilar drog till sambands-stället precis

kan du berätta om d dära blöthålet som ska finnas där, Tillräckligt "blött" för att gömma en kropp eller mest bara lerigt?
2015-06-09, 22:45
Medlem
Pirlosbrorsas avatar
Om vi förmodar att BO är mördad, vad kan då motivet vara?
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Sticker ut från andra bortrövande då? Det sker många mord i sverige där folk har blivit bortrövade, ändå förefaller det som att denna är mycket mer uppmärksammad. Är det blott BOs ålder och utseende som gör det extra intressant?

Det är väl just det faktumet att hon inte bara "försvunnit" utan omständigheterna pekar tydligt på ett våldsamt bortförande.

Sen har åldern också självklart med saken att göra.
Medlem
FysikElskarNs avatar
Varför håller ni på och tjatar om att utseendet är irrelevant? Om man får för sig att röva bort, våldta och mörda nån är det klart man väljer ett så attraktivt offer som möjligt. Nämn ett enda liknande fall där det varit en ful 40åring som varit offer.
2015-06-09, 22:46
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja det där var ju jävligt onödigt, på gränsen till förtal faktiskt.
dumt hänga ut honom utan riktiga bevis.

Den där borde researchgruppen plocka fram identiteten på.
Medlem
Det som är intressant med detta fall och som troligen gör det lösbart är slumpen (eller rättare sagt avsaknad av den). Att detta är första gången hon ska åka hem själv är en viktigt detalj. Anta att hon alltid haft någon som hämtat henne tidigare så det kan inte vara många som vet om att hon ska ta sig hem själv. Det är ingen slump att det sker när det sker.

1. Ett creep som har hängt på cafét och fattat tycke. Via intervjuer med personal borde det gå att få fram när detta diskuterades och vilka som ev. kunde ha överhört.

2. Någon I BO´s närhet (släkting, bekantskapskrets) som oxå visste om omständigheter med hemresa, om så så finns ett motiv bakom, borde gå att få fram ett motiv som sedan pekar på gärningsman.

Ovanstående borde vara ganska avgränsat och ganska lätt att utreda.
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Teori:

Detta är ju en väldigt ung snygg tjej och att detta är en impuls handling har jag mycket svårt att tro.
Detta är någon som kartlagt BO och vet var hon jobbar och hur hon rör sig, betyder INTE att BO och GM känner varandra utan mer att personen/personerna valt ut henne.
För jag tror precis som flera andra att detta rör sig om ett sexualbrott och jag tror inte att det är en person som bragt flickan om livet, för då borde hon ha hittats.

Jag tror mer på att hon tyvärr hålls tillfångatagen och utnyttjas sexuellt
Någon jämförde med Engla, det var en impuls medans detta förmodligen kartlagt av någon/några riktigt sjuka människor tyvärr!

Hoppas jag har FEL och att Lisa hittas oskadd!

jag är inne på samma linje som du, att detta är planerat, och att det antagligen är ett sexbrott. det man kan hoppas på i så fall är att det inte är någon som är som David parker ray (googlas på egen risk, finns även en FB tråd om honom.) inte för att våldtäkt är accepterat eller försvarbart överhuvudtaget, men om ni slår upp honom och jämför med en vanlig våldtäktsman, eller sånna som håller personer fångna som sexslavar, så förstår ni förhoppningsvis vad jag menar.

det feta skulle, i min värld betyda att hon är död. jag kan inte se något annat, för är det rånare, knarkare eller någon förbannad, så är hon antagligen död. men jag har skrivit i ett tidigare inlägg, och det står jag fast vid, att hon kommer att hittas inom ett dygn. att hon är vid liv just nu tror jag, men svårt att sia om hur det blir i morgon. Jag hoppas att Lisa hittas vid liv, och med minimala skador.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Helvete vad detta förbryllar alltså, suttit och följt tråden fram och tillbaka i snart tre timmar. Enligt AB ska det ha varit fyra personer som stängt (BO, Lowa, Rebecka och en till). I intervjun som Lowa gjort med skovdenyheter.se så säger hon att det bara var hon, Rebecka och BO som var kvar. Hur många var det egentligen som stängde?

En intressant detalj jag la märke till i slutet av intervjun var att hon sa "det känns viktigt att vara här och prata med polisen och så, försöka få fram henne."
Behöver inte betyda nåt att hon säger så men normalt sett brukar man väl säga "försöka hitta henne".

Noterade också just detta, att fyra personer skulle ha stängt enligt AB, i intervjun säger Lowa att de var tre. Nu är ju inte AB nåt att lita på heller alltid..
2015-06-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechrofixx
https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk

Klippet som las upp heter 13 och de las upp den 24 maj, Lisa försvann den 7 Juni. Hur många dagar är de från uppladdningen till hon försvann? 13 dagar.
Just saying.

// Mechan

Detta e fan asskumt.
2015-06-09, 22:47
Medlem
Sluta tjafsa om skit och kom tillbaka till ämnet ffs.

Vad vet vi om det där "blöthålet"?
Kommer Missing people att sättas in imorgon eller vad vet vi angående detta?
Finns det någon på plats som vet vilka det är som ska övervaka platsen över natten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in