Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 20:07
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glufse
Lägenhet? Var tror du att du befinner dig?

Nu förstår jag inte riktigt? "Lägenhet var tror du att du befinner dig?" Menar du att det inte finns några lägenheter i närheten av Lidköping? eller menar du att jag är den du ska leta efter?
2015-06-09, 20:07
Medlem
crachies avatar
Kanske är ovidkommande.. men mainstreammedia använder sig av ordet "mobilfodral" och här skriver alla mobilskal..

jag har aldrig haft ett mobilskal? ramlar det lätt av om en mobil faller i backen ex? Känns som ett mobilskal skulle lättare fångas av ordentlig vind.. ett mobilfodral är ofta tyngre kan jag tänka mig och blåser inte lika lätt iväg
2015-06-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
Med största sannolikhet är detta ett nytt Elin Krantz fall. Hon kan ju även ha blivit bortrövad och säljes som sexslav i ett annat land just nu.

Går det inte att kika på bilder via satellit eller liknande? Vafan det är ju 2015..

Ja vem vet det händer överallt i hela Europa. En tjej som var på disko i slovakien blev drogad, o såld i en lägenhet i stockholm.. EU, öppna gränser. En vanlig medborgare hade aldrig problem med att visa Pass. Så dessa öppna gränser är skapade för en annan typ av medborgare.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Intressant tanke eftersom det var hennes första gång att ta moppen hem, en bra täckmantel.
Å andra sidan så känns det som det är pli på henne om hon åker 8 mil tot för att jobba en jävla söndag. Min bror i samma ålder orkar inte ens ta moppen 3 km för att handla.

Hon verkade få skjuts till jobbet så dem här 8 milen var ingenting i det avseendet. Tycker också det är skumt att hon valde att åka själv när kollegorna hade bil.
Medlem
Om vi utgår från att fodralet är hennes så verkar det orimligt att hon skulle blivit kidnappad/indragen i en bil. Kan GM ha använt hennes hjälm som vapen? sedan släpat på henne?
2015-06-09, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Fick assistans med att slänga ihop ungefärliga positioner, med reservation för exakt var fodralet/skalet hittades.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zOmqTEpmrbKs.kpfjECwgJkZI

Om det är ett skal till en Iphone så förstår jag hur man kommer fram till det, men ett fodral till en Iphone är ju inte helt olik fodral till Androidlurar osv. Vore intressant att få veta om det är fodral eller skal. I vilket som, så är det en udda plats att hitta något sådant på.

Vägen verkar leda till två olika former av hus. Boningshus? Har vi uppgifter på om det är bostäder som används?

Är det ett fordon som fortsatt på denna väg så torde det finnas god hopp om vittnesobservationer. Ljust på dagen en söndagseftermiddag.

Tack! Nu fick man en uppfattningen av hur området där nere ser ut med vägar etc. Om skalet nu är hennes så kan det aldrig ha blåst dit. Knappast.
Hon är bortrövad, troligtvis med bil, sedan våldtagen och mördad eller mördard och sedan våldtagen.
GM sitter hemma och följer spektaklet via nötet, radio och TV. Lisa ligger säkert kvar i bakluckan på bilen. Inrullad i några sopsäckar. På två dygn hinner man långt. Han kanske redan har sänkt henne uppe i Storsjön.
2015-06-09, 20:09
Medlem
pmupss avatar
Jag tror inte heller Lisa är försvunnen på egna villkor.

Är missing people inblandade? Om inte, varför?

Det känns rent spontant som om de haft någon gäst på fiket som fått någon "fix" och gett sig på tjejen.

Vet inte varför, men det känns som polisen vet något stort som de väljer att inte gå ut med...
2015-06-09, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
Källa och info finns längre bak i tråden. Orkar inte leta reda på exakt var. Kommer inte ihåg om jag läste det på jobbet eller efter jag kom hem från jobbet. Men någonstans mellan kl 15-18 skrevs det lite om detta.

Och samma till dig. Källa finns längre bak i tråden. Var väl hyffsat hett samtalsämne 3-4 sidor.
Var det någon användare som skrev det i tråden utan källa, eller kom det från någon tidningsartikel?

Hur som helst är det ju väldigt intressant då det ju vore en osannolik otur att något händer första gången hon åker själv, om vi tänker oss en "galning som gör ett vansinnesdåd"-scenariot. Möjligen undantagen incidenten på lördagen, om denne förmodade person helt enkelt återkom dagen efter och väntade ut tjejerna och av en ren slump blev BO sist kvar. Svartsjukedrama plötsligt lite mer troligt, om det stämmer att hon aldrig åkt hem själv förut, men jag chansar fortfarande på galningen.
Senast redigerad av oddman84 2015-06-09 kl. 20:20.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Nu berättar reporten från AB att detta var första gången Lisa åkte hem själv... precis som vid Englas fall, första gången som hon cyklade hem själv.. vilken jävla otur

Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Hon verkade få skjuts till jobbet så dem här 8 milen var ingenting i det avseendet. Tycker också det är skumt att hon valde att åka själv när kollegorna hade bil.
Kollegorna åkte åt ett helt annat håll än vad Lisa gjorde så det är inget skumt med det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Fyfan tänk er hennes rädsla och ångest när det tycker upp ett psykfall och hon är helt ensam.
Vill inte tänka på detta. Men vad jag undrar är om hon är alldeles ensam kvar på platsen? Har alla andra lämnat?
2015-06-09, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzination
Telefonen kan inte spåras om den är avstängd!

Och detta föreställer du dig, Sherlock, alltså gå på tvären emot en eventuellt gärningsmans intresse?
2015-06-09, 20:11
Medlem
Hon måste ju ha blivit borttransporterad med bil från moppen? Sjukt att inga vittnen sett eller hört skrik etc då GM med våld tvingat med henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in