Citat:
Ursprungligen postat av
Milford.Cubicle
Det var inte jag som började jämföra mot män men självklart tävlar dom ju bara mot andra länders kvinnor. Men Sverige är inte det bästa laget i dagsläget.
Killar brukar räknas att ha förutsättningar för att vara bättre i sånt också, därför är det lite samma sak... Det går ju inte ändra på att man har olika förutsättningar men går ändra hur man tränar och tror på sig själva
Ja själv klart^^

Men det är något man kan jobba på för att kvinnor brukar ha lågt självförtroende och killar kanske blir mer motiverade att hålla på med lagsport
Ja precis som det ska vara! jag ska inte påstå att jag tycker damfotbollen är jätte intressant! men jag respekterar de tjejer som håller på med den, även fast jag vet att de inte kommer bli bättre än pojkfotbollen, så är Sveriges landslag på damsidan fantastiskt bra när man jämför med andra länders kvinnor.
Vet inte om kvinnor har lågt självförtroende, är väl bara så att killar ser allt som en tävling medans kvinnor har en mer laidback skönare syn på tillvaron?
Sen vet jag inte om lagsport är mer motiverande att hålla på med, för mig var det aldrig det. Jag hatar att förlora och håller man på med en sport där individuell prestation avgör en match kan man aldrig skylla ifrån sig om man förlorar.