Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Vad jag kan hitta så spelar Umeå fortfarande träningsmatcher mot lokala mediokra pojklag, senast (2007-03-10) så vann de med 4-2 mot ett länslag födda -91. Men till exempel 2005 fick de spö med 6-2 mot ett lokalt pojklag. Så jag är faktiskt helt övertygad om att de skulle få bögstryk av världens bästa p15 lag.
Det är faktiskt tillåtet för tjejer att spela i herrdivisionerna, märkligt nog är det ingen som gör det. Tycker inte du att det är lite konstigt? Om nu Umeå håller div 1 klass borde de ha en spelare som platsar i allsvenskan?
Ja Hanna Ljungberg skulle nog inte göra bort sig på topp när hon är på topp.
Hon är rätt snabb den tjejen. Kanske Marta också även om hennes kvaliteer
skulle få svårare göra sig gällande. Men ta en sån spelare som Birgit Prince
och tänk dig henne spela allsvenskt. Känns inte alltför avlägset tycker jag.
Någon kvinnlig försvarsspelare har jag däremot svårare att se i allsvenskan
även om jag nog tycker DjurgårdsTina håller rätt hög klass.
Sen skrev jag Umeå håller div.1 klass vilket alla som kan lite fotboll vet är en jävla skillnad mot superettaklass och ännu längre från allsvenskan.
Exempel på herrlag i Norr1:an är Anundsjö, Robertsfors och Östersund.
Kanske dessa herrlag håller en något för hög standard över en hel serie för Umeås tjejer vilket jag också medgivit men i
2:an tar dom grabbarna lätt.
Och så sen det här med pojklag. Släpp det Memnok! Blir ju bara pinsamt.
Om Umeå i träningsmatcher fått stryk av lokala P15-lag så beror det på nåt.
Kanske för att både 17 och 18-åringar plus några avdankade före detta superettaspelare deltog. Kanske för att Umeås 3 starkaste spelare deltog i
pojklaget. Umeås damlag spelar inte träningsmatcher mot pojklag för att bevisa nåt för fb:s mer retarderade fjantar utan just för att träna och inte minst matcha in
nya unga orutinerade tjejer i laget.