Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 22:21
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechrofixx
https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk

Klippet som las upp heter 13 och de las upp den 24 maj, Lisa försvann den 7 Juni. Hur många dagar är de från uppladdningen till hon försvann? 13 dagar.
Just saying.

// Mechan
En nerräkning till dagen D
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonl33tanon
Nedräkningen är rippad från en av VJWorldTubes playlists: https://www.youtube.com/playlist?list=PL532EF699CC8AEE55

Uppladdad av en "Lisa Holm" 2 veckor sedan, inga taggar eller info. Bara en nedräkning som tydligen är rippad, varför?
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hur vet man detta?
Man vet det eftersom hennes mobil kopplade ner från nätet strax efter SMS:et. Hon stängde inte av den för skojs skull.
2015-06-09, 22:22
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det kan vi endast spekulera om.

Jag har för mig att dåren som mördade Carolin Stenvall inte gjorde speciellt mycket åt bilen.
Jag själv hade bränt ur den och anmält den stulen.

Och därmed oxå troligtvis åkt dit pga av detta. Kanske får GM för sig att göra något i denna stil.
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej, varför skulle jag göra det. Det är väl polisens jobb. Alla här verkar tro på att hon rövats bort på grund av att hon är så vacker och att den som rövat bort honom är antingen en svensk eller en invandrad snuskgubbe. Som har sett henne, åtrått henne på distans och sedan våldtagit och mördat henne. Till en början trodde jag att hon försvann frivilligt. Nu tror jag faktiskt att hon bragts om livet. Däremot tror jag att hon kan ha dödats av en arbetskamrat som hon bråkat med.
Det fetade: Ytterst osannolikt.
Förstår inte riktigt hur folk kan fortsätta inbilla sig att nån av arbetskollegerna eller flera ihop
skulle ha något som helst med flickans försvinnande att göra.
En tjej som jobbat tillsammans med LH intervjuas idag och så uppfattar vissa hennes
beteende som "halvskumt" eller till och med kanske "helskumt" bara för att hon inte
riktigt lever upp till den bild vissa har av hur en person i den situationen ska agera.
Ser man inte tillräckligt ledsen eller uppskärrad ut eller råkar uttrycka sig något kortfattat
så tolkas det genast då som att det är suspekt och här ligger nån hund begraven eller nåt sånt.

Ja, jisses. Nä, låt de stackars arbetskollegerna få vara ifred från en massa snurriga misstankar.

Allt, precis allt, talar för ett scenario där någon störd och illasinnad person råkat köra förbi
och då fått syn på flickan ifråga. Kanske i sällskap med någon. Och så har man haft den
otroliga tur som såna här missdådare till all olycka brukar ha och kunnat lägga beslag
på ett offer utan att en endaste själ varit i närheten och bevittnat det som utspelade sig.

Med största sannolikhet är flickan bortförd till en plats som ligger mycket långt därifrån.
Kanske nu nedgrävd djupt inne i en skog eller dumpad i en sjö.
Jag tror dessvärre att man aldrig kommer att hitta kroppen precis som i fallet med
Helene eller Helena som försvann spårlöst 1992.

Att hon har fallit offer för en brutal sexualmördare hyser jag inget minsta tvivel om. Tyvärr.
Senast redigerad av Grandioso 2015-06-09 kl. 22:24.
Medlem
Starbacks avatar
Jag har inte suttit som fastklistrad på Flashback direkt sen försvinnandet. Så jag vet inte i detalj hur långt mördarjakten har kommit, Orkar inte heller gå igenom alla 170 sidor eftersom jag strax ska gå och nanna.

Det är i alla fall några saker jag tycker det fattas frågor på i media. 1. Varför sägs det att flickan
messade hem? Det kan väl lika bra ha varit mördaren (ja, jag tror på mord) som messade innan han trampade sönder telefonen. 2 Att hennes arbetskamrater hade bråttom i väg finner jag inte märkligt eftersom en av dom skulle med tåget. Men kan det vara så att nån hade fifflat med tändstiftet eller på annat sätt oskadliggjort moppen för att fördröja flickan för att i lugn och ro kunna övermanna henne? 3. Den underlige gästen. På vilket sätt var han stökig och konstig? Bråkade han om notan? Eller blev han betuttad i den söta servitrisen som svarade med likgiltighet?
Om man visste vari hans underlighet bestod skulle man kanske hitta ett aldrig så billigt motiv.
Kanske han upplevde henne som kaxig vid nån ordväxling och beslöt att ge henne en läxa som spårade ur. 4. Kan han i såna fall osedd ha ställt bilen på baksidan av kafeet och väntat på henne där?

Polisprofessorns alsheimeristiska funderingar om att det alltid är nån anhörig som är mördaren kan vi nog lägga på hyllan i det här fallet.

Natti-natti.
2015-06-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Dock verkar kontot kopplat till vjworld.com. Kan vara en enkel nerräkning till någon release eller ngt.
varför klippet heter som det heter är ju däremot obehagligt

Från den 24 maj till 6 juni blir 13 dagar. Hon försvann ju den 7 juni. Alltså 14 dager efter den 24 maj. Märkligt klipp ändå.
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechrofixx
https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk

Klippet som las upp heter 13 och de las upp den 24 maj, Lisa försvann den 7 Juni. Hur många dagar är de från uppladdningen till hon försvann? 13 dagar.
Just saying.

// Mechan

Ursjuk teori men ändå häpnansdväckande intressant. Är det bara en slump?
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Mm, fast det är nog felskrivet. Det är nämligen inte "några timmar senare" från lördag 21:30 till måndag 02:45.

Jag märkte det. Alltid skönt att våra, dessvärre, enda källor är så bra på att framföra saker. Jävla fittor.

Nu skiter jag fan i att leta, en annan vänlig själ får gärna göra det. Men hade inte en man kommit in på kaféet i lördags, som betedde sig skumt? Det var det jag gick på. Enligt någon av våra fantastiska tidningar.
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Kan gm finnas här på fb? i trådar om klorofrom el dylikt, om det nu är planerat?
Intressant tanke. Bara kika efter nån extra nyfiken i dom trådarna sista veckan.
2015-06-09, 22:25
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag har inte suttit som fastklistrad på Flashback direkt sen försvinnandet. Så jag vet inte i detalj hur långt mördarjakten har kommit, Orkar inte heller gå igenom alla 170 sidor eftersom jag strax ska gå och nanna.

Det är i alla fall några saker jag tycker det fattas frågor på i media. 1. Varför sägs det att flickan
messade hem? Det kan väl lika bra ha varit mördaren (ja, jag tror på mord) som messade innan han trampade sönder telefonen. 2 Att hennes arbetskamrater hade bråttom i väg finner jag inte märkligt eftersom en av dom skulle med tåget. Men kan det vara så att nån hade fifflat med tändstiftet eller på annat sätt oskadliggjort moppen för att fördröja flickan för att i lugn och ro kunna övermanna henne? 3. Den underlige gästen. På vilket sätt var han stökig och konstig? Bråkade han om notan? Eller blev han betuttad i den söta servitrisen som svarade med likgiltighet?
Om man visste vari hans underlighet bestod skulle man kanske hitta ett aldrig så billigt motiv.
Kanske han upplevde henne som kaxig vid nån ordväxling och beslöt att ge henne en läxa som spårade ur. 4. Kan han i såna fall osedd ha ställt bilen på baksidan av kafeet och väntat på henne där?

Polisprofessorns alsheimeristiska funderingar om att det alltid är nån anhörig som är mördaren kan vi nog lägga på hyllan i det här fallet.

Natti-natti.

Mopeden funkade som den skulle när pappan kom dit.
2015-06-09, 22:25
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag antar att hon brukar höra av sig innan det bär av hemåt, att ingen tyckte att sms:et var skumt, inte ens med facit i hand.

Jag undrar varför hon sms:ade hem, var det bara för att berätta att hon skulle ge sig av hemåt? Jag tycker det känns lite bakvänt att höra av sig innan avfärd, vanligare att höra av sig när man åkt hemifrån och anlänt till målet, men de kanske gjorde både och.

Inte alls konstigt att en 17-årig tjej SMS'ar hem innan hon ska åka nästan en timme på moped hem för första gången. Högst naturligt, om hon hade en nära relation till sina föräldrar.

Tidslinje:
18:00 Caféet stänger och de 3 anställda börjar städa iordning
18:20 De är klara, de två som tar bilen hem säger hej då till Lisa som går runt knuten till sin moped
18:23 Lisa skickar SMS till sina föräldrar att hon ska börja åka hemåt
20:00 Lisa har inte kommit hem, pappan har blivit rejält orolig och kör från hemmet mot Caféet för att leta
21:00 Pappan kommer fram till Caféet, ser mopeden, larmar polisen och föreståndaren
21:30 Det är poliser mfl på platsen, inte alls konstigt att personer observeras ringa i mobil därifrån

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in