Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Nej, varför skulle jag göra det. Det är väl polisens jobb. Alla här verkar tro på att hon rövats bort på grund av att hon är så vacker och att den som rövat bort honom är antingen en svensk eller en invandrad snuskgubbe. Som har sett henne, åtrått henne på distans och sedan våldtagit och mördat henne. Till en början trodde jag att hon försvann frivilligt. Nu tror jag faktiskt att hon bragts om livet. Däremot tror jag att hon kan ha dödats av en arbetskamrat som hon bråkat med.
Det fetade: Ytterst osannolikt.
Förstår inte riktigt hur folk kan fortsätta inbilla sig att nån av arbetskollegerna eller flera ihop
skulle ha något som helst med flickans försvinnande att göra.
En tjej som jobbat tillsammans med LH intervjuas idag och så uppfattar vissa hennes
beteende som "halvskumt" eller till och med kanske "helskumt" bara för att hon inte
riktigt lever upp till den bild vissa har av hur en person i den situationen ska agera.
Ser man inte tillräckligt ledsen eller uppskärrad ut eller råkar uttrycka sig något kortfattat
så tolkas det genast då som att det är suspekt och här ligger nån hund begraven eller nåt sånt.
Ja, jisses. Nä, låt de stackars arbetskollegerna få vara ifred från en massa snurriga misstankar.
Allt, precis allt, talar för ett scenario där någon störd och illasinnad person råkat köra förbi
och då fått syn på flickan ifråga. Kanske i sällskap med någon. Och så har man haft den
otroliga tur som såna här missdådare till all olycka brukar ha och kunnat lägga beslag
på ett offer utan att en endaste själ varit i närheten och bevittnat det som utspelade sig.
Med största sannolikhet är flickan bortförd till en plats som ligger mycket långt därifrån.
Kanske nu nedgrävd djupt inne i en skog eller dumpad i en sjö.
Jag tror dessvärre att man aldrig kommer att hitta kroppen precis som i fallet med
Helene eller Helena som försvann spårlöst 1992.
Att hon har fallit offer för en brutal sexualmördare hyser jag inget minsta tvivel om. Tyvärr.