Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialaterkomst
Sökte lite på hennes namn innan och fann en kanal på youtube jag tyckte var lite udda. Ett enda klipp som lades ut för 2 veckor sedan med titeln "13". Videon är en nedräkning som startar på 01:01 och slutar vid 00:50 samt en ikon som det står "vjworld.com". Ingen annan information.

https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk

Tyckte mest klippet var udda därav jag delar med mig av det. Har med största sannolikhet inget att göra med den försvunna flickan.

Det hade varit intressant om youtube kunde släppa information om varifrån videon är uppladdad (även om det är väldigt lätt att mixtra med). Kanske även om någon hör med Vjworld om de själva har laddat upp videon.
Vjworld har ett eget konto, och där har ingenting laddats upp på över ett år.

Konspiratorisk idé;
Uppladdaren har laddat upp videon tidigt den 25e maj (svensk tid), men personen har använt sig av någon form av fejk-gps-program* för att ingen ska kunna ta reda på vem som har laddat upp den, och tidszonen han "angett" har varit så långt bakom.

Jag erkänner utan omsvep att det här verkligen inte är den bästa teorin som har publicerats, inte ens en bra teori egentligen. Men jag kan ju tycka det verkar suspekt att en uppladdare kallar sig ju "L*sa Holm" (*=i) (får 53 träffar på upplysning, inklusive de som har ett annat tilltalsnamn), och laddar upp ett (1) enda videoklipp som vid namn "13" 15 dagar innan (dvs att det "bara" är ett steg fel, då man kan anta att den eventuella dagen som åsyftas är "0"). Speciellt som en googling på ""Vjworld + 6 june" inte får några relevanta träffar heller.
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrbbsr
Jag vet att operatörerna tar betalt dyrt för denna tjänsten. Men är knappast något som är svårt eller tar mycket tid.
Vi hade färdiga skript för att plocka ut denna information.
Krävdes bara att knappa in site och vilka tid punkter.

Jo. Sitta och fippla med datan är ju inte gjort i en handvändning heller. Och nu har det redan gått dagar sedan sista spåret men bättre att börja redan nu iofs... Bästa för polisen hade fan varit att ha en anställd hos varje operatör för blixtsnabba uppslag, livespårningar, kopplingar, samtal, uppkopplingsförsök till/från m.m.
Medlem
Mechrofixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Att hon planerade att försvinna medvetet 13 dagar efter det klippet menar du? Hur förklarar du då att hennes vante och delar av hennes mobil ligger utspritt på tre olika ställen?
Hon behöver inte ha planerat sin försvinnande.
Personen som har ''Kidnappat''? henne kan ju även ha lagt upp klippet.
Troligen en enstöring som inte fått fett på sylen!
2015-06-09, 22:17
Avstängd
karlinges avatar
Kan gm finnas här på fb? i trådar om klorofrom el dylikt, om det nu är planerat?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, när man bor lite avsides är (landsbygd) är det rätt vanligt att man hör av sig och berättar ATT man är på väg -- detta för att om man ramlar eller något händer så reagerar folk om det dröjer och ger sig ut och letar ..

Landsbygdsbo här - instämmer. Mina pojkar (i Lisas ålder) är dessutom extra noga att höra av sig om de vet att batteriet är på väg att kila vidare. De vet att jag blir jävulskt orolig om de blir inkommunikado när jag vet att de är i princip limmade vid sina telefoner.

Och som jag förstått det av tidigare skriverier var detta en iPhone, med dåligt batteri dessutom.
Medlem
Såg intervjun med Chefen för arbetsplatsen nu. Hon verkar ju oerhört lugn och sansad. En anställd liten flicka som är spårlöst försvunnen, och hon står där och ser ut vara helt obrydd näst intill. I slutet när hon till och med nämner hur lugnt och skönt det är och att dom ska sitta och njuta i det soliga vädret? ööh?
Nu vet jag inte vad hon är för typ av person annars, hon kanske är så lugn och saklig oavsett. Men men. Tyckte det var lite underligt.

Men det känns oerhört långsökt att det är personal som ligger bakom detta.

Flickans utseende talar ju inte direkt till hennes fördel när det kommer till perversa jävla oskulder.

Hoppas man finner henne välbehållen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastard666
Reagerade på en sak i länken till tidningsartikeln om handsken som hittades i ladan,ladan ligger vid en byggarbetsplats där det byggs två nya silon.
Någon lokal som vet vad det är för företag/folk som bygger där+
Polacker/ andra öststatare?
Svenskt företag?
Eventuell husvagnsläger för byggarna?
Det här är intressant.
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Tror journalisterna skrivit fel dag på vissa ställen. Det verkar handla om söndagen, dvs samma kväll som försvinnandet.

När de vid halv tiotiden i söndags kväll passerade det lade de märke till några saker som stack ut.
– Vi såg en ung kille utanför som stod och pratade i mobiltelefon. Det i sig är väl inget märkligt. Men eftersom det har stulits byggnadsställningar här den senaste tiden håller vi ögonen öppna, säger Christer.
Det stod även ett par bilar parkerade utanför kaféet. Några timmar senare, kvart i tre på natten, knackade polisen på deras dörr och frågade om de hade sett eller hört något.

http://www.expressen.se/gt/christer-och-sofia-sag-en-ung-kille-vid-kafeet/

Med andra ord en "icke-artikel" tänker jag. Sen undrar jag om inte Lisa även har en bror, kanske var det han som talade i telefon? Irrelevant antagligen.

Ja bara för att media ska ha något att skriva. Syskon, kompis som tillsammans med andra åkt dit. Ringer till fler att komma dit och söka. De söker kanske någon timme innan de kontaktar polisen. Som direkt slår på stora trumman av fler skäl än de vi vet om. Är ju lite olika det där hur snabbt polisen börjar söka beroende på vilka omständigheter det finns kring försvinnandet.
2015-06-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechrofixx
https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk

Klippet som las upp heter 13 och de las upp den 24 maj, Lisa försvann den 7 Juni. Hur många dagar är de från uppladdningen till hon försvann? 13 dagar.
Just saying.

// Mechan

Dock är det 14 dagar mellan 24 till 7e.
Medlem
knarkpulvers avatar
24 - 7 är 14 dagar fortfarande så lägg ner nu
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Kanalen ska dock ha en prenumerant. Hur man ser vem det är verkar inte gå dock.
Kanske något mobboffer som gått bananas?
Men jag antar att BO är en ängel?
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som vet varför detta fall blivit så uppmärksammat? Det försvinner väl folk hela tiden? Vad sticker ut här?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in