Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag antar att hon brukar höra av sig innan det bär av hemåt, att ingen tyckte att sms:et var skumt, inte ens med facit i hand.

Jag undrar varför hon sms:ade hem, var det bara för att berätta att hon skulle ge sig av hemåt? Jag tycker det känns lite bakvänt att höra av sig innan avfärd, vanligare att höra av sig när man åkt hemifrån och anlänt till målet, men de kanske gjorde både och.

Som redan nämnts så var det första gången hon skulle åka hem ensam från kafe´t!!!!!
Senast redigerad av Helt0troligt 2015-06-09 kl. 22:13.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kossam
det är enligt uppgifter en expojkvän som är i samma ålder och därmed har inte körkort, men han är helt orelevant i denna fråga just nu.
Ja, som sagt han behöver inte ha kört dit själv. Om han ens var där.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Han syntes till på lördagen. När försvann Lisa? Jo, i söndags.

Snälla snälla, läs inte bara Afonhorans klicktörstande rubriker.

Läs längre ner i texten så står det på söndagen och att polisen knackade på några timmar senare på natten. Det står fel i ingressen.
2015-06-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Dusch efteråt och en färd på nio mil till kaféet innebär att han skulle kunna varit där tidigast kl 19. Det som hände Lisa hände en halvtimme tidigare.

Hur vet man detta?
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Haha snälla du, tror du att man kör i maxhastighet under hela sträckan? Det är ju baserat på att varken bromsa eller ha någon som helst trafik eller andra avbrott.
Som det brukar gå till lite ute på landet menar du?

Dessutom är hela diskussionen om körtid helt meningslös eftersom ingen vet hur fort hennes moped faktiskt gick.
Medlem
Xehkes avatar
Känns som att vissa är väldigt måna om att rikta misstänksamheten mot hennes ex-pojkvän. Luktar lite unket. Potentiell/a GM i tråden som försöker vinna tid?
2015-06-09, 22:11
Bannlyst
Har det kommit fram några nya bevis, MGM eller annat viktigt än?

Dom hade hittat en handske och ett mobilfodral samt att det finns en? MGM.
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Om GM forslat bort Lisa i bil är han/dom troligtvis jävligt nojjiga för att hon lämnat DNA spår.

Hur hanterar GM detta månntro?

Det kan vi endast spekulera om.

Jag har för mig att dåren som mördade Carolin Stenvall inte gjorde speciellt mycket åt bilen.
Jag själv hade bränt ur den och anmält den stulen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strukturalisten
http://www.vastgotafotboll.org/match/?scr=result&fmid=3015971
Citat:
Ursprungligen postat av strukturalisten
Som hans tränare har jag bra koll. Vill du veta hur länge vi köade på McDonalds efter? Vad han åt? Så byt fokus nu.

Till er som inte orkar läsa igenom tråden angående ex-pojkvännen
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechrofixx
https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk

Klippet som las upp heter 13 och de las upp den 24 maj, Lisa försvann den 7 Juni. Hur många dagar är de från uppladdningen till hon försvann? 13 dagar.
Just saying.

// Mechan

Dock verkar kontot kopplat till vjworld.com. Kan vara en enkel nerräkning till någon release eller ngt.
varför klippet heter som det heter är ju däremot obehagligt
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirlosbrorsa
Har inte hunnit läsa igenom tråden, så sorry om det tagits upp tidigare. Men det är ingen som tänkt tanken att det där sms:et hon ska ha skickat till sin pappa i själva verket är GM som skickar? Bör ju inte vara en omöjlig tanke (speciellt om GM känner BO) att man skickar ett sms för att få köpa sig tid.
Mycket möjligt att det är så då den enligt polisen slutade att vara aktiv efter det (då den kastades i marken/förstördes?).

Citat:
– Vi har telefonpejlat och det visar när sms:t skickades, en kort stund senare upphörde telefonen att vara aktiv, säger Christer Fuxborg.

http://www.skovdenyheter.se/artikel/354914/polisen-har-hittat-spar-efter-17-aringen
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, när man bor lite avsides är (landsbygd) är det rätt vanligt att man hör av sig och berättar ATT man är på väg -- detta för att om man ramlar eller något händer så reagerar folk om det dröjer och ger sig ut och letar ..

Det var säkert en order tom hon fått att meddela när du ger dig av. Inte för att det krävs så mycket extra för att ungdomar ska skicka SMS men antar att det var lite extra just med att det var första gången hon skulle ta moppen hem också. Föräldrarna lär därmed suttit och nästan räknat ner till när hon borde vara tillbaka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in