Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 22:11
Medlem
activitys avatar
24-7.e blir väl fan 14 dagar och inte tretton, så ni kan säkert släppa de klippet nu
2015-06-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastard666
Inte? Flyktingförläggningar i närheten .
Säger inte att det är så, däremot så finns en realistisk möjlighet.

Åkrar, gårdar och ett och annat boningshus. Är nog större risk att det är bonnläppar inblandade än somalier och araber är det!
2015-06-09, 22:12
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajastou
Är det inte märkligt att en ung kille står och pratar i mobil ca. 21.30 utanför cafét samma kväll som LH försvinner? Vad gör man där den tiden?
LETAR EFTER LISA!?
2015-06-09, 22:12
Medlem
Kan inte GM ha återvänt till platsen där hon legat, som kanske var där mobilskalet hittades dagen där på när han läst nyheterna och började bli skitnödig för att sopa undan sina bevis och flytta henne? isf borde man kolla med närliggande hus och stugor ifall någon okänd bil varit där.
Man borde kanske kunna se färska däckspår som vänt i närheten? Det har ju inte regnat hittills. Annars skulle jag tyvärr gissa på att hon är i närheten av deras senaste fynd och dom snart hittar henne.
2015-06-09, 22:13
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semiprime
Dom var tydligen och käkade efter matchen. Läs tidigare i tråden.

Exet verkar ha alibi och inget med saken att göra. Dessutom kommer han givetvis nagelfaras av polisen så honom kan vi väl lämna utanför. Låt polisen sköta den saken.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Ja, det är inte omöjligt. Risken finns ju att en sådan dåre som sagt hörde när personalen snackade om stängning på söndagen och därmed kunde planera sitt dåd till dagen efter alternativt senare samma dag.

Men med tanke på vart detta hände (utan att ha någon egentlig lokalkännedom) känns det som att det i så fall nästan oundvikligen måste varit någon lokal förmåga.

Det har ju sagts någonting om en "jobbig kund" på lördagen (tror jag), han kanske var jobbig just mot Lisa (ja namnet är officiellt i tidningarna så då skriver jag ut det) men hon nobbade honom och tänkte inte mer på det. Sen kan han ju ha kollat öppettiderna innan han gick och återkommit dagen efter?
Medlem
Venators avatar
Artikeln i Skövde Nyheter talar om ett område ca 1 km söder om kaféet som högintressant på grund av de fynd som gjorts. Där finns vad jag förstår en del sammanhängande skog på båda sidor om vägen, med mindre avtagsvägar in i skogen. Jag förmodar att det är det området? Särskilt västerut verkar det vara vad jag tror är relativt nyplanterad skog... Förmodligen ganska tätt där.

Vet någon om det är det området som avses i artikeln?
Medlem
Lysturkens avatar
Det var en ovanligt söt tjej för att bo i en sådan håla. Skrämmande. Springa runt med hundar i ett litet område kommer inte ge något. Det är bara börja husrannsaka varenda torp inom en rimlig radie från hennes normala färdväg. Kan väl inte finnas fler än ett tiotal tusen kåkar som blir intressanta? Om en vecka har han ledsnat på övergreppen och flickan får ståplats i Vänern. Rappa på!
Medlem
Amless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag antar att hon brukar höra av sig innan det bär av hemåt, att ingen tyckte att sms:et var skumt, inte ens med facit i hand.

Jag undrar varför hon sms:ade hem, var det bara för att berätta att hon skulle ge sig av hemåt? Jag tycker det känns lite bakvänt att höra av sig innan avfärd, vanligare att höra av sig när man åkt hemifrån och anlänt till målet, men de kanske gjorde både och.

Fast jag skickar ofta sms innan jag åker om det är mörkt, eller något annat som inte är som vanligt så nån vet att jag är på väg. Kanske något kvinnligt i dagens samhälle?
2015-06-09, 22:14
Medlem
Verkar lite konstigt med youtubeklippet.. Endast en video också.
Frågan är om det är hennes konto eller om någon gjort denna video i hennes namn som någon nedräkning.
Medlem
lolnollkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechrofixx
https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk

Klippet som las upp heter 13 och de las upp den 24 maj, Lisa försvann den 7 Juni. Hur många dagar är de från uppladdningen till hon försvann? 13 dagar.
Just saying.

// Mechan

Men what! Fan vad creeeeepy!

Hoppas verkligen att Lisa finns vid liv och att man hittar henne snarast. Förfärligt annars! Å stackars anhöriga
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Känns som att vissa är väldigt måna om att rikta misstänksamheten mot hennes ex-pojkvän. Luktar lite unket. Potentiell/a GM i tråden som försöker vinna tid?
Nu ger du flashback lite för stor betydelse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in