Citat:
Ursprungligen postat av
Brizax
Precis, korta ned den luckan..
Lisas telefon slocknade en kort stund efter att ett sms skickats. Vid 18:23. Polisen finner ett skal som enligt hennes föräldrar kan tillhöra henne/varit en del av hennes telefon, 1 km från cafét.
Dem hittade också bitar av en telefon.
Känns spontant som ett Engla-fall. Ett jävla monster som rövat bort henne och antagligen bragt henne om livet. Många här inne som försöker göra polis-arbete vilket är totalt lönlöst då de redan tänkt på det innan vi har.
Vi får anta att de frågat ut kollegorna ordentligt och att om en bil startat från caféet och kört därifrån, så är det troligt att någon av dem lagt märke till det och sagt det. Alltså gick (?) hon från platsen (under hot, med vad, kniv?) till en annan plats, under tiden försökte hon använda sin mobil för att varna, förövaren märker och slänger den i marken.
Att nyckeln är kvar i tändlåset tyder på att hon blev ordentligt hotat på en gång vid sin moped. Hon måste varit på gång att precis starta den då någon springer fram och drar kniv. Hon kan ha tagit av sig sin handske för att ta upp nyckeln ur fickan, jag hatar att gräva i fickor med handskar på. Får aldrig tag i någonting. Sedan blåste (?) också konstigt) handsken in i ladan.
Önskar jag kunde vara på plats och leta också. Jag hade åkt med bil i samma riktning som mobilskalet hittades och kollat in varenda liten skogsväg som skiljde sig från huvudleden. Jag hade också bett grannar fundera på om de hade någon skum granne (vilket märks tydligt i villaområden) och tänkt efter på om dennas bil saknades på uppfarten. Alltid något, förövaren kan ha använt egen bil.
Fruktansvärt. Blir så in i helvete ledsen och arg.