Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 22:14
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Jag tycker man borde ta in kollegorna på förhör och suga ut dom så mycket information som möjligt, de måste ha hört något vid stängningen, låt säga att GM redan väntat med bil innan - kan de ha hört något motorljud? Har de sett något konstigt de senaste veckorna, har Lisa betett sig annorlunda? Osv osv...tycker det är lite oprofessionellt att låta kollegan stå och svamla helt osäker verkar det som för Aftonhoran...
De har förhörts två gånger. Det borde ha gett polisen all info kollegorna har?
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av activity
24-7.e blir väl fan 14 dagar och inte tretton, så ni kan säkert släppa de klippet nu

Om det är av egen fri vilja så kan det ju dragit ut en extra dag,
men nu tror jag inte på den teorin, men tycker det är skumt dock att "hon" lägget ut ett sådant klipp. Men flickan verkar ju inte vara suicidal av det som framkommit i tråden.
Hennes familjesituation verkar ju vara stabil med, fast det sa man om Madeliene Mchan också och där tror jag verkligen att det var föräldrarna som låg bakom försvinnandet, DET TROR JAG ICKE I DETTA FALLET såklart! utan tyvärr en sexgalning
Senast redigerad av David_S 2015-06-09 kl. 22:16.
Medlem
Bönans avatar
Teori: jag kan tänka då efter all inslag och media att hon såg något vid en lada som ligger nära Cafet som hon självmant följt med nyfikenhet sen urartat sig nått.
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Intressant iaktagningsförmåga!
Ingen teori man ska kasta bort, speciellt inte när det gäller unga människor.
Att hon planerade att försvinna medvetet 13 dagar efter det klippet menar du? Hur förklarar du då att hennes vante och delar av hennes mobil ligger utspritt på tre olika ställen?
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Han syntes till på lördagen. När försvann Lisa? Jo, i söndags.

Snälla snälla, läs inte bara Afonhorans klicktörstande rubriker.
Tror journalisterna skrivit fel dag på vissa ställen. Det verkar handla om söndagen, dvs samma kväll som försvinnandet.

När de vid halv tiotiden i söndags kväll passerade det lade de märke till några saker som stack ut.
– Vi såg en ung kille utanför som stod och pratade i mobiltelefon. Det i sig är väl inget märkligt. Men eftersom det har stulits byggnadsställningar här den senaste tiden håller vi ögonen öppna, säger Christer.
Det stod även ett par bilar parkerade utanför kaféet. Några timmar senare, kvart i tre på natten, knackade polisen på deras dörr och frågade om de hade sett eller hört något.

http://www.expressen.se/gt/christer-och-sofia-sag-en-ung-kille-vid-kafeet/

Med andra ord en "icke-artikel" tänker jag. Sen undrar jag om inte Lisa även har en bror, kanske var det han som talade i telefon? Irrelevant antagligen.
2015-06-09, 22:15
Medlem
bastard666s avatar
Reagerade på en sak i länken till tidningsartikeln om handsken som hittades i ladan,ladan ligger vid en byggarbetsplats där det byggs två nya silon.
Någon lokal som vet vad det är för företag/folk som bygger där+
Polacker/ andra öststatare?
Svenskt företag?
Eventuell husvagnsläger för byggarna?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirlosbrorsa
Har inte hunnit läsa igenom tråden, så sorry om det tagits upp tidigare. Men det är ingen som tänkt tanken att det där sms:et hon ska ha skickat till sin pappa i själva verket är GM som skickar? Bör ju inte vara en omöjlig tanke (speciellt om GM känner BO) att man skickar ett sms för att få köpa sig tid.

Och om gm inte känner bo och hon kanske inte har föräldrarna under "mamma" och "pappa" i mobilen?

Själv har jag min bror och pappa (och alla andra för den delen med) inlagda med för och efternamn i mobilen....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Verkar lite konstigt med youtubeklippet.. Endast en video också.
Frågan är om det är hennes konto eller om någon gjort denna video i hennes namn som någon nedräkning.
Kanalen ska dock ha en prenumerant. Hur man ser vem det är verkar inte gå dock.
2015-06-09, 22:16
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Nu ger du flashback lite för stor betydelse.

Fast ju fler "privatdeckare" som tittar åt exets håll, ju färre tittar vidare och vi vet att flashback har varit rätt bra på att lösa fall tidigare, eller hur? Att en eller flera potentiell/a GM sitter i tråden är ganska sannolikt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brizax
Precis, korta ned den luckan..

Lisas telefon slocknade en kort stund efter att ett sms skickats. Vid 18:23. Polisen finner ett skal som enligt hennes föräldrar kan tillhöra henne/varit en del av hennes telefon, 1 km från cafét.
Dem hittade också bitar av en telefon.

Känns spontant som ett Engla-fall. Ett jävla monster som rövat bort henne och antagligen bragt henne om livet. Många här inne som försöker göra polis-arbete vilket är totalt lönlöst då de redan tänkt på det innan vi har.

Vi får anta att de frågat ut kollegorna ordentligt och att om en bil startat från caféet och kört därifrån, så är det troligt att någon av dem lagt märke till det och sagt det. Alltså gick (?) hon från platsen (under hot, med vad, kniv?) till en annan plats, under tiden försökte hon använda sin mobil för att varna, förövaren märker och slänger den i marken.

Att nyckeln är kvar i tändlåset tyder på att hon blev ordentligt hotat på en gång vid sin moped. Hon måste varit på gång att precis starta den då någon springer fram och drar kniv. Hon kan ha tagit av sig sin handske för att ta upp nyckeln ur fickan, jag hatar att gräva i fickor med handskar på. Får aldrig tag i någonting. Sedan blåste (?) också konstigt) handsken in i ladan.

Önskar jag kunde vara på plats och leta också. Jag hade åkt med bil i samma riktning som mobilskalet hittades och kollat in varenda liten skogsväg som skiljde sig från huvudleden. Jag hade också bett grannar fundera på om de hade någon skum granne (vilket märks tydligt i villaområden) och tänkt efter på om dennas bil saknades på uppfarten. Alltid något, förövaren kan ha använt egen bil.

Fruktansvärt. Blir så in i helvete ledsen och arg.
Medlem
Lisa skickade ett sms till sin pappa att hon var på väg hem för att det var första gången hon skulle köra den 4 mil långa resan på sin moped. Vilket flera har påpekat redan, men som tycks undgå så många!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Dock verkar kontot kopplat till vjworld.com. Kan vara en enkel nerräkning till någon release eller ngt.
varför klippet heter som det heter är ju däremot obehagligt

Nedräkningen är rippad från en av VJWorldTubes playlists: https://www.youtube.com/playlist?list=PL532EF699CC8AEE55

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in