Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 20:43
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
alltså, aldrig har jag sett en kollega vara så kortfattad och "vanlig i sitt sätt att kommentera". Om man studerar hennes kroppspråk verkar hon inte bry sig speciellt mkt att hon är borta. Frågan är om hon är så pass tankespridd ang vad som har hänt att hon knappt velat svara på frågorna, utan att tänka sig för vad hon berättar. Hon vet definitivt mer!!

Tror absolut inte att hon har något med fallet att göra. Hon är tankspridd och upprörd eftersom hennes arbetskamrat är försvunnen, troligtvis mördad.
Medlem
Altered-Beasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
alltså, aldrig har jag sett en kollega vara så kortfattad och "vanlig i sitt sätt att kommentera". Om man studerar hennes kroppspråk verkar hon inte bry sig speciellt mkt att hon är borta. Frågan är om hon är så pass tankespridd ang vad som har hänt att hon knappt velat svara på frågorna, utan att tänka sig för vad hon berättar. Hon vet definitivt mer!!
Men vad mer skulle hon säga? Alla måste inte storlipa och hon kan mycket väl mått sämre tidigare men sen samlat sig..
Medlem
Har inte läst igenom allt ..
har sett avspärrning ca 1 km söder om cafét på en liten grus eller traktorsväg en LITEN backe några meter in . Antar att det är där som skalet hittats ?!
2015-06-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Från AB:
"Vid 18-tiden på söndagen så stängde hon och kollegorna, Rebecka, 21, och två andra tjejer, kaféet. När de stängt och låst satte sig Rebecka och den tredje kollegan i Rebeckas bil för att åka hemåt."

Med tanke på att Rebecka och den tredje kollegan gemensamt åkt iväg så har vi då BO och en till kollega som är kvar sist(?). Eftersom vi misstänker människorov så måste det ju betyda att den andra anställde har något med det att göra eller att en okänd person fört bort henne. Den andre kollegan blir ju väldigt intressant i det här då hon bör vara den absolut sista som sett flickan.

"– Jag har fått som vana att kolla av lite hur det ser ut här när jag åker, bara för att kolla om det är någon som hänger kvar. Det sägs att det varit lite stölder här men jag såg inget konstigt alls, säger Rebecka."

Rebecka har alltså inte sett något. Jag tänker om någon vill föra bort flickan så bör man väl ändå ha en bil till det? Nej, det är nånting som inte stämmer i det här fallet. Den andre anställde tycker jag är väldigt intressant och denne bör man kolla upp.

Från samma länk:

Citat:
– Jag såg ingenting konstigt där och la inte märke till något, säger en av tjejerna som hade sin moped parkerad bredvid 17-åringens.

Så LH måste ha åkt sist och utan att GM stod vid mopparna tolkar jag det som.
2015-06-09, 20:44
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
De inte helt omöjligt, jag börja tänka samma banor att hon försökt fly till fots, och GM sprungit efter...
Hoppas att Polisen har finkammat området med Hundar?

Det troligaste är väl att GM under hot med vapen tvingat in Lisa i en bil.
2015-06-09, 20:45
Medlem
Altered-Beasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sessish
Jävlar vad -vibbar man får av J.V.....
Vem e JV kan du skriva hela namnet fast med nån * i
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Dom var väl tre som stängde om man räknar MED den försvunna själv. Enligt Aftonbladet iaf. Nån tredje kollega till den försvunna finns således inte
De var 4. Den 4:e åkte 10 minuter tidigare på moppe.
Medlem
MisterShadows avatar
Intressant det här med missing people, man har fortfarande inte gått ut med någon egen efterlysning. För drygt 10 min sen publicerade man ett inlägg om ett annat försvinnande på sin sida, admin där är med andra ord aktiv. Men inget om Lisa, och polisen har ännu inte bett MP om hjälp.
Medlem
Vet vi mer exakt var både skal/fodral och mobildelarna var upphittade? Är dom långt ifrån varandra?
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Ni som är insnöade på kollegan som GM. Tror ni inte detta hade uppdagats väldigt snabbt av polis och andra? Dessutom är alla kollegor kvinnor. Jag ser inte hur någon av dem har tillräckligt med kraft för att föra bort BO den sträcka som krävs och dessutom hålla det tyst och smidigt. Nej, lägg ner nu med konspirationerna. Den äldre kollegan är chockad och skygg, vid såna lägen kommer det ut mindre snyggt formulerade meningar och man är inte riktigt sig själv.

Vad kan man göra förutom att konsperera i ett sånt här fall menar du? Det råder i alla fall inga tvivel om att intervjun hon ger är föreskriven. Sen varför vet vi inte.

Sen säger hon ytterligare en märklig sak. Först säger hon att hon och lova går till bilen samtidigt som Lisa går till moppen. I nästa mening säger hon att hon och lova åkte ganska tidigt, varför då? Varför säger hon det? Vad vill hon frigöra sig ifrån?
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Jag har redan länkat, tack ändå.

https://support.apple.com/sv-se/HT201246

Från en dinosaurie.
2015-06-09, 20:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Hur gammal är du? Kan du inte söka lite själv i alla fall? Jävla bebis.

https://support.apple.com/sv-se/HT4113
Det motsvarar vad som i androidtelefoner kallas PIN-kod.
Citat:
Du måste alltid ange lösenkod när du:
startar eller startar om enheten
drar för att låsa upp skärmen (Du kan ställa in tiden innan lösenkoden måste anges.)
uppdaterar programvaran
raderar enheten.
Det går att ändra så att man behöver lösenkoden bara när man startar, och androidanvändare jag känner använder oftast PIN-kod bara när de startar mobilen. Invektiv höjer inte diskussionsnivån.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in