Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 20:40
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
När den tid man ställt in skärmlåset på går ut, själv har jag min på tre minuter. Är det viktigt?

Det är tid för autolåset, är telefonens skärm svart är den låst. Har nu den potentielle kidnapparen tagit hennes telefon medans hon använt den har han möjlighet att stänga av den. Annars kan han inte göra annat än att slå sönder den, vilket tyvärr faller samman med upphittade delar.

Otroligt att så många dinosaurier kommer in och spekulerar om teknik som om det vore 90-tal fortfarande. Skärp er, ni är EN googling bort.
Senast redigerad av softmoon 2015-06-09 kl. 20:43.
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jag utgår ju från att dom redan förhört den personen , annars är det riktigt dåligt polisarbete.

Dom var väl tre som stängde om man räknar MED den försvunna själv. Enligt Aftonbladet iaf. Nån tredje kollega till den försvunna finns således inte
Senast redigerad av enough-is-enough 2015-06-09 kl. 20:43.
Medlem
Svenskares avatar
Befarar man att det är en sexbrottsling? eller bara en mördare i allmänhet som rövat bort henne? Eller står några i bekantskapskretsen som misstänkta?

Lite upplysningar om vem flickan är vore på sin plats? Varför hon kan tänkas ha blivit bortförd...
2015-06-09, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Jo, men den personen kan ju ha återvänt dagen efter. Han kanske behövde hem och förbereda lite prylar innan kidnappningen.

Tänker på söndagen,var det många på kafét sista halvtimman?
2015-06-09, 20:41
Medlem
Säkert någon som nämnt men, vad är risken att hon råkat ut för en person såsom i Fritzlfallet? Hon kanske lever än?
2015-06-09, 20:42
Medlem
Är farsan rik eller något? kanske kommer nå utpressningssamtal framöver.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
alltså, aldrig har jag sett en kollega vara så kortfattad och "vanlig i sitt sätt att kommentera". Om man studerar hennes kroppspråk verkar hon inte bry sig speciellt mkt att hon är borta. Frågan är om hon är så pass tankespridd ang vad som har hänt att hon knappt velat svara på frågorna, utan att tänka sig för vad hon berättar. Hon vet definitivt mer!!
Det är klart de vet mera. Polisen har med all säkerhet sagt till dom vad de får säga och inte. Personalen hade även ett möte innan intervjun och har nog kommit överens om vad som ska sägas också med hänsyn till familjen.
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherriecurrie
Såg på em bild tidigare att det finns en större container på baksidan där Lisas moppe ska ha stått. Om nu hennes kollega Rebecka ska ha 'scannat' av området tidigare men inte sett någon så kanske personen i fråga gömde sig bakom containern? När endast Lisa är kvar så dyker personen upp och försöker hoppa på/tafsa på/eller liknande på Lisa som springer iväg i panik över fälten med hjälm och allt på men personen kommer sedan ikapp henne?

De inte helt omöjligt, jag börja tänka samma banor att hon försökt fly till fots, och GM sprungit efter...
Hoppas att Polisen har finkammat området med Hundar?
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Stämmer detta så är det bara be till högre makter att spåren fortsätter så långt som möjligt! Snälla!

Jo om så är fallet är ju möjligheten att hon och GM finns ganska nära. Påminner i så fall om det fallet från USA där det gäller för polisen att dels sätta upp ett yttre fält hur långt de kan ha kommit med vägspärrar etc för att förhindra flykt från området och sedan arbeta sig inåt för att få att kunna gripa GM med då tjejen vid liv. Det förutsätter ju då att ingen bil använts. Förvisso två dygn nu som gått men om polisen var med från början med att spärra av är det ju inte ett helt omöjligt scenario. Det är vad man får hoppas i fallet att meningen var just att föra bort henne och att detta fortsatt är GMs mål.
2015-06-09, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
exakt vad jag tänkte. helt själv på baksidan av den där ladan med ett praktpsyk som sänker henne med strypning bakifrån när hon precis satt sig på mopeden.
Ja, jag har absolut inga kunskaper i kriminologi, men när jag ser bilderna från caféet:
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=30931x0&s=8#.VXcw9fntlBc
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2817wgp&s=8#.VXcxNvntlBc
så får jag direkt känslan av att just detta hänt.

GM har stått och gömt sig, kanske bakom containern, och väntat tills BO började sätta på sig hjälmen (vilket nog ändå tar en 10-15 sekunder) och förbereda sig för avfärd. Då har h*n smugit fram och dragit en snara runt halsen och strypt BO. Att ett klädesplagg hittats i ladan kan ju visserligen tyda på att BO först lockats dit, eller att GM släpat henne dit, men jag får en känsla av att GM parkerat sin bil bakom ladan. I skymundan vore det lätt att stuva in kroppen och köra en kilometer bort och åtminstone göra sig av med mobiltelefonen. Att släpa ett lik eller en medvetslös kropp över åkrar och annat i dagsljus tror jag inte någon skulle ge sig på.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Är farsan rik eller något? kanske kommer nå utpressningssamtal framöver.
Borde ha kommit ett sånt samtal redan om så var fallet.

Familjen ska ha varit medelklass enligt tidigare inlägg i tråden.
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Nej, det är tid för autolås. Är telefonens skärm svart är den låst. Har nu den potentielle kidnapparen tagit hennes telefon medans hon använt den har han möjlighet att stänga av den. Annar kan han inte göra annat än att slå sönder den, vilket faller samman med upphittade delar.

Otroligt att så många dinosaurier kommer in och spekulerar om teknik som om det vore 90-tal fortfarande. Skärp er, ni är EN googling bort.

Ja? Apple kallar det för skärmlås. Vill du ha länk?

Edit: https://support.apple.com/sv-se/HT201246

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in