Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordhoff
fast det var väl i lördags?
Jo, men den personen kan ju ha återvänt dagen efter. Han kanske behövde hem och förbereda lite prylar innan kidnappningen.
2015-06-09, 20:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Snälla någon... Kodlås är INTE PIN-kod utan krävs vid varje upplåsning av telefonen när den är påslagen.
Vad är kodlås då, och vad menar du med upplåsning? När är telefonen låst?
2015-06-09, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Från AB:
"Vid 18-tiden på söndagen så stängde hon och kollegorna, Rebecka, 21, och två andra tjejer, kaféet. När de stängt och låst satte sig Rebecka och den tredje kollegan i Rebeckas bil för att åka hemåt."

Med tanke på att Rebecka och den tredje kollegan gemensamt åkt iväg så har vi då BO och en till kollega som är kvar sist(?). Eftersom vi misstänker människorov så måste det ju betyda att den andra anställde har något med det att göra eller att en okänd person fört bort henne. Den andre kollegan blir ju väldigt intressant i det här då hon bör vara den absolut sista som sett flickan.

"– Jag har fått som vana att kolla av lite hur det ser ut här när jag åker, bara för att kolla om det är någon som hänger kvar. Det sägs att det varit lite stölder här men jag såg inget konstigt alls, säger Rebecka."

Rebecka har alltså inte sett något. Jag tänker om någon vill föra bort flickan så bör man väl ändå ha en bil till det? Nej, det är nånting som inte stämmer i det här fallet. Den andre anställde tycker jag är väldigt intressant och denne bör man kolla upp.

Jag utgår ju från att dom redan förhört den personen , annars är det riktigt dåligt polisarbete.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Hur gammal är du? Kan du inte söka lite själv i alla fall? Jävla bebis.

https://support.apple.com/sv-se/HT4113
Medlem
FrZs avatar
Någon med kunskap som kan svara på varför man inte letar på natten? Om man har förhoppningar om att hitta henne vid liv borde man väl inte sluta leta?
2015-06-09, 20:38
Medlem
Altered-Beasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
DAGEN INNAN!!!!
Och? Hon samåkte den dagen det kan mycket väl varit så GM väntade då med men inte fick chansen. Nästa dag väntade GM igen vid stängningsdags och då var hon ensam och då passade han på.....
Medlem
alltså, aldrig har jag sett en kollega vara så kortfattad och "vanlig i sitt sätt att kommentera". Om man studerar hennes kroppspråk verkar hon inte bry sig speciellt mkt att hon är borta. Frågan är om hon är så pass tankespridd ang vad som har hänt att hon knappt velat svara på frågorna, utan att tänka sig för vad hon berättar. Hon vet definitivt mer!!
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

När den tid man ställt in skärmlåset på går ut, själv har jag min på tre minuter. Är det viktigt?
Medlem
Såg på em bild tidigare att det finns en större container på baksidan där Lisas moppe ska ha stått. Om nu hennes kollega Rebecka ska ha 'scannat' av området tidigare men inte sett någon så kanske personen i fråga gömde sig bakom containern? När endast Lisa är kvar så dyker personen upp och försöker hoppa på/tafsa på/eller liknande på Lisa som springer iväg i panik över fälten med hjälm och allt på men personen kommer sedan ikapp henne?
2015-06-09, 20:39
Bannlyst
Ni som är insnöade på kollegan som GM. Tror ni inte detta hade uppdagats väldigt snabbt av polis och andra? Dessutom är alla kollegor kvinnor. Jag ser inte hur någon av dem har tillräckligt med kraft för att föra bort BO den sträcka som krävs och dessutom hålla det tyst och smidigt. Nej, lägg ner nu med konspirationerna. Den äldre kollegan är chockad och skygg, vid såna lägen kommer det ut mindre snyggt formulerade meningar och man är inte riktigt sig själv.
Medlem
Glufses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Teknikerna har koncentrerat sitt arbete i en skogsdunge, precis intill grusvägen, där de intresserar sig för ett par olika platser.
Inne bland träden finns, enligt boende i området, ett så kallat "blöthål".
– Det är inget område man går igenom frivilligt säger en man som bor i närheten.
Undersökningar i området kommeratt fortsätta även på onsdagen.
Skriver aftonbladet.

Kan detta blöthål vara platsen där eventuell kropp är dumpad?
Det här förutsätter mycket stor lokalkännedom.
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Kodlås kan man ha för att komma in på mobilen, efter att ha släckt ner den. Upplåsning kan ju vara både PIN och kod.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in