Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-09, 19:49
Medlem
loka88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
asså bara för att hon körde moppen till jobbet den dagen betyder ju inte att hon gör det varje gång hon jobbar. Vad är det du inte fattar?

Detta borde ju varit en engångsföretelse med att det inte gick att åka med någon eller att det inte passade med bussarna.

Om hon skulle träffat någon och därför ville ta moppen så borde väll föräldrarna reagerat på att hon ville åka själv
2015-06-09, 19:50
Medlem
Glufses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Kan man inte anordna en skallgångskedja som genomsöker varenda jävla lägenhet i områden som är suspekta? Fan slå in dörrar och riv upp källare, flickan ska hittas och kräket ska avrättas på öppen gata.
Lägenhet? Var tror du att du befinner dig?
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
ja klart det är så. Denne användare hänger bara i trådar om gamla mordutredningar.

(FB) 17-årig kvinna försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten.
Precis och speciellt försvunna kvinnor/tjejer
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Jag tror att ni kan släppa det där med att GM skulle försöka ta ur batteriet ur hennes Iphone. Det är svårt utan verktyg och rätt meningslöst att göra.

Det tror jag inte.. Det förutsätter att eventuell gärningsman kände till att det för det ändamålet behövs verktyg – vilket vi inte kan försätta.
2015-06-09, 19:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Varför samåkte inte dem då??
Olika bostadsorter, olika arbetstider?
2015-06-09, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Jag tror att ni kan släppa det där med att GM skulle försöka ta ur batteriet ur hennes Iphone. Det är svårt utan verktyg och rätt meningslöst att göra.

Nej det vore ganska rationellt av en GM att försöka omöjliggöra fortsatt spårande av telefonen. Men då det enda man vet i nuläget är att telefonen försvunnit från pejlingsloggarna vid en viss tidpunkt, kan man inte utesluta att telefonen är krossad till kortslutning av en stor sten eller dylikt eller ligger på en plats där den inte får kontakt med någon mobilmast.

Observera att det ännu inte finns något som binder det upphittade mobilFODRALET (inte "skal") till BO. Folk tappar mobilfodral m.m. överallt för jämnan.
2015-06-09, 19:52
Medlem
Altered-Beasts avatar
Artikel i exponerat:
Citat:
I snart två dygn har 17-åriga Lisa Holm varit försvunnen. En massiv polisinsats söker efter flickan – men hittills har sökandet varit utan resultat. Polisen går nu ut med bild och vädjar till allmänheten efter tips.

http://www.exponerat.net/polisen-vill-ha-hjalp-hitta-17-aring/
2015-06-09, 19:53
Medlem
Har man precis kidnappat en person stannar man väl inte och fipplar med batteriet på en telefon, man slänger väl den bara utav helvete innan man fortsätter från platsen?
Medlem
Det räcker väl med att dumpa telefonen i vatten om man nu skulle vilja förstöra den? Eller hur är det med den saken nuförtiden? Brukar inte dränka mina telefoner, men någon kanske vet?
Medlem
ojvamysigts avatar
Lisas Vine: https://vine.co/u/951923489349185536 Den ger kanske inte så mycket, men ändå.
Medlem
massepojkens avatar
Någon med bild på platsen där hennes moped stod? Var det asfalterat eller var det typ grusliknande?
Borde finnas någon form av tecken på att hon gjort motstånd om det var grus.

En 17 årig tjej är nog inte så lätt att bara röva bort som alla tycks tro. Får en stark känsla av att hon kände GM.

Precis när hon skall åka med mopeden kommer en bil upp jämsides. Känner hon föraren och hoppar in i bilen?
2015-06-09, 19:54
Medlem
Teori. Hon har satt nycklarna i sin moped när hon hör något. Hon hinner inte ens ta ut nycklarna ur mopeden eftersom det är så överraskande. Ett slag mot huvudet? Skulle ett skrik ha kunnat höras? Det skulle det väl rimligen eftersom arbetskamrater var kvar i området?

Nu tänker jag på mig själv, om det är en person hon känner bryr hon sig inte om att nycklarna sitter i när hon går bort, om hon hinner gå bort. Om det inte är någon hon känner så låser hon mopeden innan hon går bort till personen.
Senast redigerad av Alldelesutmattad 2015-06-09 kl. 19:58.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in