Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 19:42
Medlem
panzertaxs avatar
Fick assistans med att slänga ihop ungefärliga positioner, med reservation för exakt var fodralet/skalet hittades.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zOmqTEpmrbKs.kpfjECwgJkZI

Om det är ett skal till en Iphone så förstår jag hur man kommer fram till det, men ett fodral till en Iphone är ju inte helt olik fodral till Androidlurar osv. Vore intressant att få veta om det är fodral eller skal. I vilket som, så är det en udda plats att hitta något sådant på.

Vägen verkar leda till två olika former av hus. Boningshus? Har vi uppgifter på om det är bostäder som används?

Är det ett fordon som fortsatt på denna väg så torde det finnas god hopp om vittnesobservationer. Ljust på dagen en söndagseftermiddag.
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Syrran hennes jobbade hon där på detta café nu också eller var det tidigare???

Sitta och köra en EU moppe i ur & skur ca 2 tim nje jag skulle då inte göra det oavsett hur bra nu jobbet var, Något är det som inte stämmer med detta till 100% jag får inte det att gå ihop!

Har kommit fram senare att hon brukar få skjuts. Dock inte om det är med kollega eller föräldrar. Detta var första gången hon åkte själv.
Medlem
Citat:

Sitta och köra en EU moppe i ur & skur ca 2 tim nje jag skulle då inte göra det oavsett hur bra nu jobbet var, Något är det som inte stämmer med detta till 100% jag får inte det att gå ihop!

Med tanke på hur det ser ut så har folk inget annat val än att arbeta långt ifrån och behöva pendla.
2015-06-09, 19:43
Medlem
ojvamysigts avatar
Jag tror att ni kan släppa det där med att GM skulle försöka ta ur batteriet ur hennes Iphone. Det är svårt utan verktyg och rätt meningslöst att göra.
2015-06-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Vad exakt får er att tro att batteriet avlägsnats från mobilen?

GM trodde kanske att det skulle försvåra en eventuell pejling av hennes mobil.
2015-06-09, 19:44
Medlem
Citat:

Det har nämnts tidigare i tråden att hon jobbade där. Och om man läser AB och tidigare kommentarer här i tråden står det att det var första gången hon åkte själv vilket innebär att antagligen har hon fått skjuts tidigare alternativt haft sällskap med någon till jobbet. Därför tror jag inte på din teori att det är något skumt med det hela att hon har ett jobb långt bort.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
https://www.google.se/search?q=lisa+holm&espv=2&biw=1024&bih=677&source= lnms&tbm=isch&sa=X&ei=PiV3VdymG8uNsAGY3YDYCg&ved=0 CAYQ_AUoAQ#imgrc=_6_Ozd_pWvW1fM%253A%3Bj1a7tYyzvQE EUM%3Bhttps%253A%252F%252Fcdn1.cdnme.se%252F4 057472%252F8-3%252F2015-04-21-1522_55364f2e2a6b2232efdce94b.jpg%3Bhttp%253A%252F %252Flisaholms.blogg .se%252F%3B600%3B800
Det är inte hon.
Medlem
Ligger inte Lasses Grotta ganska nära den äng de är på nu? Eller är jag helt lost?

Finns tyvärr ganska många ställen på och runt om Kinnekulle som är avlägsna och lätta att dölja någon/något.

Lasses Grotta är väl kanske inte världens bästa gömställe dock, men man vet aldrig.
2015-06-09, 19:45
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baldersballe1
Vad säger historien/statistiken om liknande fall? Är det impulshandlande eller planerat?

Som någon var inne på tidigare så är det inte alls orimligt att hon är/var medlem på Badoo eller andra "sociala" appar, pojkvän eller ej. Dessa appar kryllar av män som har det svårt socialt, i många fall diverse diagnoser och störningar. Har sett tjejkompisars inkorgar och det är verkligen nerspammat med rätt obehagliga PM från Lars 56 och dylikt.

Om hon nobbar/friendzonar Awkward-Adam som blivit mobbad hela sin uppväxt (kanske med tillhörande asperger eller empatistörning) så känns det väl inte helt avlägset att det slår slint? Förmodligen nobbar hon flera såna killar i veckan. Eller är det hela ett för långsökt scenario?
Som jag sagt likt det Leif GW säger GM finns i hennes närhet ngn som kan hennes rutiner vet hur hon fungerar etc etc så det är mer en impulshandling detta skulle jag vilja säga än planerat, Hon har blivit på ngt sätt lockad in i bilen hur och med vad för motivering ingen aning MEN denna som gjort känner hon väl förmodligen!
2015-06-09, 19:45
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Vad exakt får er att tro att batteriet avlägsnats från mobilen?

Folk förstår inte att det räcker med att stänga av en iPhone för att den ska bli okontaktbar, dessutom krävs det små skruvmejslar för att få bort batteriet. De är fast i filmvärlden där batteriet oftast avlägsnas i flip-up-telefoner för just tydlighetens skull att nu är skiten av.

https://www.ifixit.com/Guide/iPhone+6+Battery+Replacement/29363
2015-06-09, 19:46
Medlem
Altered-Beasts avatar
Att hon han sätta i nycklarna i mopeden sen bara försvann jävligt märkligt. Det måste hänt något precis efter hon satt i nycklarna, någon har kommit fram till henne och lurat iväg henne/tvingat iväg henne. Annars hade hon tagit med nycklarna själv och inte låtit de sitta kvar. Chansen nu att hon är vid liv är liten, vid en vanlig kidnappning/våldtäkt hade hon släppts fri nu eller så hade kidnapparna hört av sig med krav. Polisen borde rubricera det som ett mordfall nu.
Citat:
Föräldrarna blev oroliga och bestämde därför att en av dom skulle åka mot flickans jobb för att se om något hänt efter vägen hem. Väl framme vid kaféet där hon jobbar hittar föräldern hennes moped med nycklarna i tändlåset men flickan själv syns inte till.

– Mopeden var snyggt och fint parkerad och det var inga konstigheter med den, att den inte startade eller så, säger Christer Fuxborg, polisens presstalesman för region Väst.

– Det här ser inte bra ut, säger Lars Johansson, kriminalkommissarie vid grova brottsroteln i Skaraborg.

https://www.nordfront.se/17-arig-flicka-fran-skovde-sparlost-forsvunnen.smr
Jag skulle gissa på det är någon som vetat hon jobbat på det caféet och väntat på henne efter hon slutat och då passat på.......
2015-06-09, 19:46
Medlem
isnisns avatar
Iphonen kan ha slängts av en eventuell GM. Flickan kan ha varit smart att ta bilder, filma eller vad som då det synkas till iCloud ! Kan vara ett hett tips att kolla hennes iCloud-konto.. om nu det kan ha varit hennes tanke..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in