Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 19:17
Medlem
Bigchangenls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threecool
Suspekt inlägg. Platsen ligger drygt 1km söder om LHs arbetsplats.

Det slog mig också hur kunde användaren veta detta innan uppgifter om skalet till mobil kommit ut ? Just en kilometer söder om arbetsplatsen för tjejen? Är det så sjukt att du sitter bakom skärmen GM ?
2015-06-09, 19:17
Medlem
Maestrosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jösses, visst, om kundgruppen är finansvalpar i London, NYC eller dylikt, så krävs det lite mer än the run of the mill, men de flesta torskar ute i Europa bryr sig inte, dessutom finns det blonda rumänskor som ser precis lika bra ut och som är betydligt lättare att kidnappa/lura in i sex slaveri. Väldigt långsökt.
Jo men makkan är nog av den uppfattningen att rumäner=romer.
2015-06-09, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazatapec1
Jag vet ingenting om detta, detta är rena spekulationer

L ska åka hem från jobbet. Någon har spanat på henne under dagen eller en längre tid.

När L ska sätta sig och åka iväg på moppen, kommer mannen fram och drar någon historia ( tex att han behöver hjälp med en kattunge som han skadat genom att köra på eller något dylikt )

L vill hjälpa till, hon har moppehjälmen halvt på huvudet, chockad och hjälpsam som hon är? vill hon hjälpa till. Nyckeln har hon satt i tändningen. Hon följer med mannen en liten bit där han kastar in henne i bilen och kör iväg. ( Hjälmen har inte hittats va? )

Jag tror att händelseförloppet är något i den stilen.
Tror att detta fall kommer att ha ganska många likheter med Engla-fallet.

Förmodligen är det en snevriden äckelmännniska som har rövat bort henne för sina egna behov och begär. Tyvärr tror jag inte att hon kommer hittas vid liv. Skulle även inte förvåna mig om personen som gjort detta har planerat att göra något liknande en längre tid, och nu har han gått till verket.

Tror absolut inte att tjejen på cafét har något med detta att göra. Visst hon beter sig riktigt skumt men, hon är nog oskyldig.

Vad tror ni?
hoppas jag är helt ute och cyklar.

Jag tror inte att en erfaren tjej på 17 år går tittar på några kattungar om en främmande man föreslår detta. Engla var ett litet barn men även hon blev tvingad in i bilen av snuskgubben som sedan våldtog och mördade henne. Jag undrar om L:s arbetskamrater vet mer om hennes försvinnande än vad de vill säga. Kanske har de dödat henne. Nuförtiden är det inte ovanligt att kvinnor dödar varandra. Kan ha varit ett bråk som började i cafét och ledde till att hon slogs ihjäl av dem efter att hon hade skickat SMS till sina föräldrar. Sedan var det bara sätta in nyckeln i moppen och ringa efter hjälp för att forsla bort kroppen. Nu spekulerar jag också, förstås.
Medlem
Bigchangenls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Någon som skulle vilja tipsa polisen om honom? Och sedan bekräfta här. Kan leda till något bra i bästa fall...
Jag har skickat tips via mail. 12 min kö i tele.
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigchangenl
Det slog mig också hur kunde användaren veta detta innan uppgifter om skalet till mobil kommit ut ? Just en kilometer söder om arbetsplatsen för tjejen? Är det så sjukt att du sitter bakom skärmen GM ?

Men jösses. Tredje gången jag skriver detta. DET ÄR INTE DÄR!!!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigchangenl
Vilket nummer är detta inlägg?
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Nejdå, det är en vettig teori. Hoppas att polisen -vilket dom säkert gör- jobbar även med att kolla hennes epost, mobiltrafik osv.

Det är nog dess värre inte så bråttom längre.. Lever hon nu - så gör hon det nog även om en vecka också. Skulle tro att inner spaning nu kan ge mer än den yttre.
2015-06-09, 19:19
Medlem
Har scrollat genom tråden, hittar ingen länk till hennes fb.
Nån som har den?
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
Vilket nummer är detta inlägg?

Det är fel plats i vilket fall.
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makkan85
Det är en VISS skillnad på en blond skandinaviska och en rumänska. Värdet kan säkert vara det tiodubbla för det förstnämnda.

Antar att du aldrig varit ute i den stora vida världen...Om man går förbi en bordell/hor-bar så är
det inte jätteovanligt att de stoltserar men "Scandinavian girls!", dessa tjejer kommer oftast från det forna östblocket och har platina blont hår.
2015-06-09, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Har scrollat genom tråden, hittar ingen länk till hennes fb.
Nån som har den?

Finns troligen inte. Såg någon tillrättavisning i ett inlägg ett 20-tal sidor bak i stil med "Alla har inte facebook".

Tror den redan hade varit länkad annars. Hennes instagram har dock länkats tidigare i tråden.
2015-06-09, 19:21
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Det är fel plats i vilket fall.

Kan du bekräfta vilken plats det är?

Jag gjorde en mockup på vad ungefär 1 km söder om platsen är på gmaps, om nu uppgiften "ca 1 km" stämmer.

http://sv.tinypic.com/r/15yxm4z/8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in