Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 18:59
Medlem
KATASTROF att man hittar skalet 3:e dagen,tänk ifall man hade hittat det första dagen med missing people inkopplat? De hade hittat detta efter halva dagen minst. Man borde ha kopplat in missing people samtidigt som militären, tänk er ifall dessa två grupper fick gå åt varsitt hål då hade man nog hittat skalet tidigare.

Eftersom man hitta skalet på en äng stärker mina misstankar mot fyrhjulingen som var ute o leta igår. Hans fyrhjuling borde klara av den terrängen.

Tattaren ni länkar är en mycket märklig man,kom fram en gång till mig och frågade vart festen var och började plötsligt dansa,detta hände på torget i lidköping

Till er som säger att unga ofta har flera skal,jag tror nog inte tjejen med sig 10 skal till jobbet och bytte det under arbetspasset utan hade nog samma skal hela tiden. Kan det vara de skalet som finns på instagram?
Senast redigerad av lordhoff 2015-06-09 kl. 19:03. Anledning: tillägg
2015-06-09, 19:00
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Förstår inte varför ni hänger upp er på intervjun med BO:s kollega. Ser inget suspekt överhuvudtaget med intervjun. Visst låter hon oberörd, men antagligen väldigt chockad. Det är ju inte säkert att dem känt varandra såpass länge att hon har mer att berätta om BO än det gamla vanliga "glad, snäll, trevlig" etc.

Däremot reagerar jag på att BO inte fick skjuts av henne. Känns som ett märkligt sammanträffande att hon ska försvinna när hon för första gången åker själv till jobbet. Kan det vara så att BO nekade till skjuts och själv tog sig till jobbet med moped för att hon efter sitt arbetspass skulle träffa någon? Hon kanske har stämt träff med en kille hon snackat med över nätet osv.

Förutom hennes fullkomligt iskalla beteende är det en mening som får mig att rysa ordentligt. Den var något i stil med: "det är tragiskt det som hänt". Tänk dig att din kollega på ett litet företag eller liknande försvinner under liknande omständigheter. Inte fan förklarar du hur tragiskt det är det som hänt efter två dagar ? Man säger nåt i stil med: jag är djupt oroad men hoppas inget allvarligt inträffat eller jag vill inte spekulera men hoppas hon är välbehållen någonstans. Skulle faktiskt inte förvåna mig om hon plockas in snart.
2015-06-09, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Polisen hävdar ju att handsken ska ha blåst 60 meter, så hur långt kan ett mobilskal flyga när vinden tar tag i det? Mer? Mindre?

Ja, det har ju du rätt i. Men tycker att gräset borde fånga mobilskalet så det inte kommer så långt.

Vi har fasen inte mycket att gå på alltså. Typ ingenting, skulle vara bra med en profil på GM.
2015-06-09, 19:01
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Polisen hävdar ju att handsken ska ha blåst 60 meter, så hur långt kan ett mobilskal flyga när vinden tar tag i det? Mer? Mindre?
Ber om ursäkt om jag missat något men låg inte handsken inne i en byggnad?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Fyfan vilket svin. Tycker även Kate Brock är lite lik Lisa Holm. Han insåg kanske att han aldrig skulle få Kate så han tog någon som är så lik henne som möjligt?
Fick precis samma tanke, tycker även jag att dem är lite lika.

Stackars flicka..
Medlem
Sökte lite på hennes namn innan och fann en kanal på youtube jag tyckte var lite udda. Ett enda klipp som lades ut för 2 veckor sedan med titeln "13". Videon är en nedräkning som startar på 01:01 och slutar vid 00:50 samt en ikon som det står "vjworld.com". Ingen annan information.

https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk

Tyckte mest klippet var udda därav jag delar med mig av det. Har med största sannolikhet inget att göra med den försvunna flickan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordhoff
KATASTROF att man hittar skalet 3:e dagen,tänk ifall man hade hittat det första dagen med missing people inkopplat?

Ju fler "missing people" desto fler tappade mobilsskal...
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Förutom hennes fullkomligt iskalla beteende är det en mening som får mig att rysa ordentligt. Den var något i stil med: "det är tragiskt det som hänt". Tänk dig att din kollega på ett litet företag eller liknande försvinner under liknande omständigheter. Inte fan förklarar du hur tragiskt det är det som hänt efter två dagar ? Man säger nåt i stil med: jag är djupt oroad men hoppas inget allvarligt inträffat eller jag vill inte spekulera men hoppas hon är välbehållen någonstans. Skulle faktiskt inte förvåna mig om hon plockas in snart.
Och du har facit till alla människors reaktioner och uttryckssätt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Oavsett hur oskyldig hon än må vara så förtjänar hon fan att åtminstone bli tagen för ett extra förhör för att ha gjort ett så jävla dumt ordval, helt seriöst.
2015-06-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det låter rätt långsökt, det finns så många östeuropeiska tjejer som är lättare att lura in i sex slaveriet så att plocka en Svensk tjej mitt ute på landsbygden låter i mina öron rätt osannolikt. Sådana gäng får tag på tjejerna i hemländerna(typ Rumänien).

Det är en VISS skillnad på en blond skandinaviska och en rumänska. Värdet kan säkert vara det tiodubbla för det förstnämnda.
Medlem
panzertaxs avatar
Snabb mockup av hur lite 1 km söder om cafét egentligen är, samt vad det är för omgivning. Yttre kanten på cirkeln är ungefär 1 km, källa gmaps.

http://sv.tinypic.com/r/15yxm4z/8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Vad spelar det för roll om vad vi tror att mördare här eller inte?

Eftersom 90 % av alla i tråden har något att säga om "twittermannen" som jag bara ser som hur en typisk flashbackare ser ut, ensamstöring, svårt med tjejer osv..är sannolikheten stor att GM läser här och speciellt twittermannen. Som jag tror är helt oskyldig, men eftersom folk verkar säkra - baserat på utseende och hans skriverier till en blondin i amerika är det en högst relevant fråga. Det har ju hänt tidigare att mördare läst trådar på flashback och också till och med spridit desinformation. Intressant tycker jag iallafall. Rör det sig om en svensk GM kan vi nog vara helt säkra på att han läser denna tråden

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in