2015-06-09, 18:22
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spionorganisation
Vilket foto? Artikeln innehåller två foton. Den information som finns hittills pekar på ett inbrott som urartat.

Det var bara ett foto först - det där man bara ser spärrband och gräs.
Citera
2015-06-09, 19:11
Medlem
edge22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megr1m
Mannen hette Rolf Börjesson och var 66 år gammal.

Källa på det?

Den enda med det namnet här i trakterna bor så att jag borde kunna se brottsplatsen och när polis och ambulans drog förbi på 41'an precis efter 11, åkte de garanterat förbi där han bor.
Citera
2015-06-09, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edge22
Källa på det?

Den enda med det namnet här i trakterna bor så att jag borde kunna se brottsplatsen och när polis och ambulans drog förbi på 41'an precis efter 11, åkte de garanterat förbi där han bor.
det är huset innan gamla derome skolan om man kommer från varberg
Citera
2015-06-09, 21:06
Medlem
Vedklyvens avatar
Ett brutalt rån är väl ganska klart. Kanske inte avsikten att ha ihjäl offret men något kanske gick snett.

Var BO förmögen? Ett "taxeringskalender-rån"? Inträffar att äldre personer som bor enskilt identifieras som lämpliga rånoffer med hjälp av taxeringskalendern.

Oftast "öststatare" som tror att folk förvarar pengar hemma i kassaskåp eller annat ställe.

"Öststatare" är dessutom oftast brutala och bryr sig inte om att offret dör.
Citera
2015-06-09, 21:33
Medlem
medlem9001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edge22
Källa på det?

Litar på detta , liten by där alla känner alla..
Citera
2015-06-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Ett brutalt rån är väl ganska klart. Kanske inte avsikten att ha ihjäl offret men något kanske gick snett.

Var BO förmögen? Ett "taxeringskalender-rån"? Inträffar att äldre personer som bor enskilt identifieras som lämpliga rånoffer med hjälp av taxeringskalendern.

Oftast "öststatare" som tror att folk förvarar pengar hemma i kassaskåp eller annat ställe.

"Öststatare" är dessutom oftast brutala och bryr sig inte om att offret dör.

Det har cirkulerat en del bilder på facebook av öststatsregistrerade skåpbilar som rört sig i just det området.
Citera
2015-06-09, 22:29
Medlem
Var det inte ett rån på en gård där en man blev misshandlad mitt i natten i höstas typ 10min därifrån ?
Citera
2015-06-09, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePhantom
Var det inte ett rån på en gård där en man blev misshandlad mitt i natten i höstas typ 10min därifrån ?
det va S-a--a-s maskin som blev rånad o det ligger en bra bit från derome
Citera
2015-06-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av west86
det va S-a--a-s maskin som blev rånad o det ligger en bra bit från derome

Var ligger det då? Enligt hörsägen påväg ut mot E6 från Veddige o det är 10min bort
Citera
2015-06-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePhantom
Var ligger det då? Enligt hörsägen påväg ut mot E6 från Veddige o det är 10min bort
kan va så att det inte e samma person. den jag tänker på är från istorp
Citera
2015-06-10, 09:41
Medlem
Troians avatar
Två 13-åringar misstänkta.

https://polisen.se/Halland/Aktuellt/Handelser/Halland/2015-06-10-0912-Morddrap-forsok-Varberg/
Citera
2015-06-10, 09:44
Medlem
Bluebeast72s avatar
Tydligen två tonårspojkar förhörda o misstänkta:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=6186399
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem