Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FrZ
Nytt fynd, mobilskal hittat i Götene

Källa?

Hade hon en gammal mobil eller ett sånt här skyddsskal?
Medlem
Utomhus123s avatar
Först en handske, sedan ett mobilskal. Hans och Greta 2015 vibbar, vad är nästa ? En handske till ? en Sko ? Ett hårspänne ?`

Det här blir intressant att följa.

Citat:
Ursprungligen postat av whyman
"En kilometer från kaféet." Har hon försökt lämna ett spår? Eller var det på denna plats GM möjligen stängde av mobilen/försökte förgäves ta ut batteriet.

Låter rimligt att batteriet försökts att ta ur, speciellt med tillsammans med min misstaknke om att det är psykfall / störd människa som inte har någon större koll på ny teknologi.

Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Källa?

Jag läste något om en Iphone så troligtvis ett skyddskal, dessutom måste jag påpeka att du verkar helt bakom flötet.
Senast redigerad av Utomhus123 2015-06-09 kl. 17:16.
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Reagerar på att många här skriver om diverse olika datingsidor och liknande, vilket jag tycker verkar väldigt långsökt på många olika sätt.
Långsökt och långsökt. Duktiga flickor med bra betyg, extrajobb och stamtavla från fin familj kan också söka spänning eller självmedicinera sin inre ångest. Rika människor snattar en vara för en hundralapp, attraktiva människor köper sex, väletablerade familjemänniskor riskerar äktenskap och barn och anseende för lite taffligt knullande med en kollega på ett hotellrum.

Om det är så i det här fallet vet varken du eller jag. Men det som talar emot är statistiken, inte hennes övriga livsförhållanden.
2015-06-09, 17:15
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Kan ni inte bara sluta avfärda alla möjliga teorier med konstaterande om att det aldrig hänt förut eller att det är väldigt sällsynt? Bara för att tonårstjejer inte brukar mörda varandra så betyder inte det att det inte kan inträffa.

En del av er verkar ha stagnerat på tidigt 1900-tal. Kvinnor kan också vara förövare, det behöver inte alltid vara män. Statistiken vid en våldtäkt och ett mord må tala för en man men det innebär inte att det alltid är män. Vi har faktiskt kvinnoanstalter i Sverige också.

Tvärt om tycker jag det varit väldigt mycket fall där kvinnor varit involverade den senaste tiden, den styckande ryttarinnan är ett exempel.

Tjejer är oerhört tävlingsinriktade och kan gå långt med avundsjuka och/eller svartsjuka som grund.

Återigen, jag säger inte att en kvinna är förövare men jag begriper inte varför det skulle uteslutas.
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minponny
eller hon kanske har "snackat" med någon på en dejting sida . ex: badoo en hel del och sen avslöjat vart hon jobbade . en bil står lite längre bort och väntar på henne , då hon låser upp mopeden kommer förövaren och sliter in henne i en skåp bil . är ju en ganska hög mur där mopeden var hen kanske hade stårr där och lurat .

Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Kan man ha internet på kontantkorts telefoner? Isf kanske hon hade en sådan och på den chattade hon med flera killar, just den här dagen hade hon bestämt träff med en kille? Fast konstigt att hon skickade sms om att hon var påväg hem isf. Hmm.

Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Jag har inte läst igenom hela tråden vill jag inleda med att säga.
Reagerar på att många här skriver om diverse olika datingsidor och liknande, vilket jag tycker verkar väldigt långsökt på många olika sätt. Till att börja med är det en ung tjej som förmodligen pluggar och har massor av människor omkring sig- följaktligen inga problem att träffa någon. Dessutom är tjejen inte mera än 17 år, varav att hänga på datingsidor kopplat till ovanstående resonemang förefaller ännu mera långsökt.

Det mest troliga som folk vart inne på och spekulerat kring är helt klart att någon som besökt fiket även är anledningen till försvinnandet. Om det är våldtäkt det handlar om, vilket får ses som troligt, skulle jag tippa på att chansen att hitta henne vid liv nu är nästintill obefintlig. Handlar det om bortförande borde förmodligen andra motiv finnas och för den delen ev. redan kontakt sökt.

Men bortförande av henne känns mindre rimligt än våldtäkt följt av mord. Främst på grund av att hennes moped påträffats med nyckeln kvar i- vilket kan peka på överraskande eller frivilligt medföljande till annan plats. Annan plats här- pekar på den lada där en vante påträffats. Att föra bort tjejen utan t.ex. våldtäkt i åtanke förefaller tämligen otänkbart just pga detta. Snarare styrker det tesen om att det handlar om någon form av "Hagamannen-överfall". Men där ev. gärningsman gått steget längre och försökt göra sig av med kroppen efteråt.

Läser ni tråden och ser hennes bilder på enjoygram, så är det rätt tydligt att hon och hennes pojkvän är alldeles kära i varandra och i högsta grad tillsammans. Så random-dudes-från-dejtingsidor-teorin kan nog uteslutas.
Medlem
panzertaxs avatar
Mobilfodralet hittad "ca 1 km söder om där hon sågs sist" enligt NLT.

1 km är inte långt.
Ont om skogspartier där enligt kartan, borde gå riktigt snabbt att söka igenom de områdena.

Ska vi tro att fodralet kan ha blivit utkastat från en bil? Någon har tagit hennes telefon och slitit ur den ur fodralet för att stänga av den?

Är fodralet upphittat intill en väg, så tycker jag än mer röstar på fler än en GM.
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Mopeden parkerad, nycklarna i, hon stänger Cafét själv, man hittar en handske i ladan 30 meter bort.

En man, vit, 30-50 åring som har någon slags koppling, brukar fika där kanske, lurat till sig en träff via badoo, eller något annat, som sedan har gått fram och ställt en fråga för att sedan klubba ner henne alternativt bett om hjälp eller med tvång under hot fått in henne i ladan / släpa henne till ladan och gjort sitt, sedan kört därifrån och dumpat henne i skogen. Är det genomtänkt så kan nog GM till och med ansträngt sig lite och gömt kroppen en bit in. Smal, ung tjej, väger nog inte mer än 45-55 kg, ganska enkel att släpa / bära en bit.

Hundar får inte upp något spår, två tecken på att hon inte har släpats eller burits någon längre bit i närområdet till ladan / Cafét.

Tror inte på att det är en neger utan snarare som sagt en man i 30-50 års åldern, vit, inte säkert svensk men vit.

Polisen har också kört ut med hundpatruller och en båt vilket tyder på att polisen är inne på samma spår.

Tror inte detta löser sig utan tips tyvärr.

Citat:
Du är medveten om att människohandel är en stor bransch som även är vanlig i Sverige så varför skulle inte det vara aktuellt?

Sjuka människor finns överallt så varför skulle inte lilla Sverige kunna briljera inom detta? Sverige är ett glest land med många avlägsna områden där man enkelt kan gömma sexslavar mm.

I Nynäshamn söder om Stockholm är det känt att mycket smugglas in och mycket smugglas ut. Tullen har inte resurser för att skanna alla fordon som kommer havs och landväg främst och att smuggla allt ifrån narkotika till vapen till människor är vanligt svar ja.

Låt höra din teori.

Här har du min teori-ish.
Puss
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
vet att detta låter idiotiskt, bara en magkänsla, men jag tror att hon är vid liv. varför?

jo, hennes lik har inte hittats. hennes blod har så vitt jag förstår inte hittats vid varken mopeden eller i ladan eller där emellan. visst hon kan ha blivit strypt, men det tror jag inte. varför i så fall besvära sig med att gömma kroppen, mer än att slänga in den i närmsta buskage? nej, hon har blivit tagen av en anledning, och jag tror att hon kommer att återfinnas inom 24 timmar.

En eventuell GM har väl inte dödat henne på platsen. Inte så konstigt.

Jag tror tyvärr hon är död.
2015-06-09, 17:16
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Mobilfodralet hittad "ca 1 km söder om där hon sågs sist" enligt NLT.

1 km är inte långt.
Ont om skogspartier där enligt kartan, borde gå riktigt snabbt att söka igenom de områdena.

Ska vi tro att fodralet kan ha blivit utkastat från en bil? Någon har tagit hennes telefon och slitit ur den ur fodralet för att stänga av den?

Är fodralet upphittat intill en väg, så tycker jag än mer röstar på fler än en GM.

...om det ens är hennes fodral.
2015-06-09, 17:16
Medlem
FrZs avatar
Citat:
Källa?

Källan är AB, mobilfodral ska de va fel av mig, enligt föräldrarna till hör de henne.
2015-06-09, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Mobilfodral hittat av militären 1 km från cafét, enligt AB.
Kan tillhöra flickan.

Frågan är om det är 1 km efter väg eller 1 km efter terräng.

Terräng. Man använder ju sig av ringar (sökområden) för att hjälpa utredningen.
2015-06-09, 17:18
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
"En kilometer från kaféet." Har hon försökt lämna ett spår? Eller var det på denna plats GM möjligen stängde av mobilen/försökte förgäves ta ut batteriet.
Du får inte ur batteriet så lätt ur en iPhone, inte som det plastiga skiten Samsung och bara öppna baksidan med naglarna. Behöver ett speciellt verktyg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in