Citat:
Jo, men att röva bort varandra hör inte riktigt till vad som kan klassas som tjafs mellan unga tjejer. 
Citat:
Frågan har diskuterats i tråden, men det verkar vara för att polisen har velat säkra spår och inte velat ha en skallgångskedja än.Varför kopplades inte Missing People in första dygnet? De brukar ju ha hundratals volontärer som ställer upp samt spårhundar och dykare. Det är ju de första två dygnen som är avgörande för att hitta någon som är försvunnen vid liv! Polisen har ganska begränsade resurser. Dessutom verkar det som att man bara har sökt av närområdet? Hon kan ju vara flera mil därifrån.
Citat:
Ja.
Är det bara jag som tycker det är skumt att BO åker 50 minuter själv på en moped? Hennes kollegor hade ju bil, så varför fick hon inte skjuts?! Väldigt oansvarigt enligt mig. Hade jag haft en minderårig jobbarkompis som var tvungen att åka en längre sträcka på egen hand så hade jag erbjudit skjuts, dels av normal hyffs och vänlighet men dels av säkerhetsskäl.
Om hon fått skjuts skulle hon fått lämna mopeden, hur skulle hon då kunnat ta sig tillbaka till jobbet igen dagen efter? Det finns dessutom inget som säger att kollegorna inte erbjöd skjuts, men att BO tackade nej. En 17-åring som är van att köra moped klarar ju absolut att köra en längre sträcka med den. Inte alls oansvarigt enligt mig.