Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 16:10
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast jag tror faktiskt inte det i just det här fallet, för MENA brukar alltid klanta till det, slarva iväg. En MENA skulle bara ha lämnat kroppen när han var klar med den, eller släpat den en liten bit och försökt dölja den nödtorftigt. Då skulle den redan ha hittats.

Men inte alltid. Ephrem Tadele Yohannes, som våldtog och mördade Elin Krantz (från Falköping, men nyinflyttad i Göteborg), tog sig tid att lyfta jättestenar och bryta sönder henne när han stoppade ner henne i rabatten som en trasdocka.

(FB) Elin Krantz mördad i Göteborg
2015-06-09, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Hon var snygg. Luktar sexbrott tyvärr.

Jo för bara snygga tjejer blir utsatta för sexbrott...
Är du på riktigt?
2015-06-09, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Man kan absolut vänta och se så att allas fordon startar. Speciellt när man är ute i obygden så där.

Man kanske gjorde detta för en 20-30 år sedan då inte mobiltelefoner existera.
2015-06-09, 16:12
Bannlyst
Är rånteorin utredd?

Med tanke på att de var 4 personer som jobbade den aktuella dagen så borde det betyda att det fanns en hel del kunder på kafét och därmed också kontanter i kassan, man får väl utgå ifrån att alla inte betalade med kort.

Även om nu inte BO hade hand om dagskassan så visste väl inte en potentiell gärningsman det, utan gjorde ett rånförsök som gick överstyr.

Ser ju ut som att det finns en hel del främmande människor i området när man läser tråden, kanske turister med ev. pengabrist.

Nåja, min teori är som de andra i tråden, bara spekulationer.
Medlem
Bigchangenls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Mycket möjligt. Intressant teori, det öppnar upp för andra händelser mellan 18.00-18.30~.
Enligt gt.se har ägaren ringt vid stängningen. Då har även hon fått reda på att dom var där alla 3.
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glufse
Kollegorna är av kvinnokön så det tror jag inte.

Nej, då är motivet ett annat... Var de två andra goda väninnor sedan tidigare? Då finns det en liten möjlighet att de har samarbetat om att hämnas på BO, och att det har gått för långt. Kan ju handla om vad som helst - att BO har spridit rykten om dem, sagt något snorkigt, stulit den enas pojkvän...
2015-06-09, 16:13
Medlem
ojvamysigts avatar
Om man nu känner Lisa och av någon anledning vill skada henne, nog fan finns det fler och bättre tillfällen än just första gången hon kör hem ensam? Jag tror inte ett ögonblick på att GM vetat om det.
2015-06-09, 16:14
Medlem
http://s3.netdialog.se/9_20150609154227_lisafix.jpg bild från NLT vet nt om den redan länkats
Medlem
Abstars avatar
Förstår inte folk här inne som anser att det skulle vara långsökt att GM är hennes kollegor. Unga tjejer kan vara vidriga mot varandra.
Bannlyst
Varför kopplades inte Missing People in första dygnet? De brukar ju ha hundratals volontärer som ställer upp samt spårhundar och dykare. Det är ju de första två dygnen som är avgörande för att hitta någon som är försvunnen vid liv! Polisen har ganska begränsade resurser. Dessutom verkar det som att man bara har sökt av närområdet? Hon kan ju vara flera mil därifrån.

Är det bara jag som tycker det är skumt att BO åker 50 minuter själv på en moped? Hennes kollegor hade ju bil, så varför fick hon inte skjuts?! Väldigt oansvarigt enligt mig. Hade jag haft en minderårig jobbarkompis som var tvungen att åka en längre sträcka på egen hand så hade jag erbjudit skjuts, dels av normal hyffs och vänlighet men dels av säkerhetsskäl.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
Med största sannolikhet är detta ett nytt Elin Krantz fall. Hon kan ju även ha blivit bortrövad och säljes som sexslav i ett annat land just nu.

Går det inte att kika på bilder via satellit eller liknande? Vafan det är ju 2015..
Låter väldigt långsökt. Kidnappa en tjej i Kinnekulle för att sedan föra henne utomlands från typ Sveriges mitt. Är ju lättare att göra det i en stor stad som t.ex. Göteborg eller Stockholm.

Man hoppas ju på ett frivilligt försvinnande (vet inte om något talar emot det då jag inte följt detta så noga, upplys mig gärna) men har en dålig känsla över detta tyvärr.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Jo för bara snygga tjejer blir utsatta för sexbrott...
Är du på riktigt?

Han menar nog att risken är större eftersom hon ser väldigt bra ut. Hade tjejen varit fet som en padda och sett ut som ett grott troll så kanske hon inte hade blivit bortrövad. Just saying.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in