Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 14:42
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av investigation
Jag kan inte låta bli att förvånas över de i tråden som verkar tro att GM sms:at med tjejens mobil för att vilseleda. Hur ska en GM kunna veta hur hon brukar formulera sig i sms? Varför skulle en gm göra en sån sak egentligen, då verkar det väl mkt vettigare att istället lägga tid på att gömma mopeden så att spåren leder bort från cafémiljön. Har också sett nån fråga om tiden mellan stängning och avsked mellan kollegor. Tycker det låter fullt rimligt att man på den stunden städar av det sista (säkert rätt lugnt en söndagkväll så man hade nog redan börjat plocka bort etc), räknar kassan om man inte gjort det ännu (inget prat om rån så antar att nån annan -bilåkande?-hade hand om den), småpratar lite och skiljs åt.

Det där med nyckeln i låset på mopeden känns ju väldigt "hastigt", men i nån artikel sa ju polisen att man inte helt kan bortse från att den faktiskt suttit i hela dagen= hon glömde ta ur nyckeln. Det har hänt mig ett par ggr så det känns inte helt osannolikt, även om jag inte tror att det stämmer. Det känns om om allting måste skett mycket snabbt. Enl. kollegorna var det kallt och blåsigt och hon lär inte ha dragit ut på det att stanna kvar där på parkeringen. Så mellan att hon sa hej då till de andra, satte på hjälmen och innan hon kom iväg så skedde något. Lilla tjejen...

Ingen här i tråden som känner nån av kollegorna och kan ta reda på mer om "knasbollen" och hans beteende?

Att GM smsat med offrets mobil hände i fallet Marina Johansson. Tror säkert det finns flera fall där detta har hänt. Ingen "dum ide" egentligen (även fast den är dum).
2015-06-09, 14:44
Medlem
Ser att vissa undrar varför nyckeln sitter kvar i tändningslåset. Om det är en vespa/scootermodell så låser man upp facket under sadeln så. Kan hon ha gjort för att ta upp hjälmen till exempel. Eller lägga ner påsen som finns kvar.
2015-06-09, 14:44
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissedman
Eller inte. Snuten häromkring är ju inte kända för att hitta grejer. Den stackarn dom slog ihjäl och slängde i en pissbrunn på en bondgård för ett par år sedan hittade ju bonden.
GH hittade ju en elektriker/rörmokare eller nåt sånt efter en månad.
Här is bygden är fokus på att jaga trimmade mopeder.....
Som tur är har ju de lokala förmågorna hjälp utifrån. Om inte annat så hittar Missing People henne. De är väldigt effektiva.
2015-06-09, 14:45
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det är något mycket skumt med henne. När hon berättar så låter det som hon återger något som hon övat in. Jag tror hon vet mer än hon säger. Dessutom verkar det på samtliga intervjuer med henne som att hon tittar åt ena hållet flera gånger, som om någon står utanför bild och kollar vad hon säger. Skulle vara intressant att veta om någon speciell person följt med henne till intervjuerna och stått utanför bild för att ha koll på henne. Här ligger en hund begravd!
Du tog orden ur munnen på mig. Känner likadant.
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Det är något mycket skumt med henne. När hon berättar så låter det som hon återger något som hon övat in. Jag tror hon vet mer än hon säger. Dessutom verkar det på samtliga intervjuer med henne som att hon tittar åt ena hållet flera gånger, som om någon står utanför bild och kollar vad hon säger. Skulle vara intressant att veta om någon speciell person följt med henne till intervjuerna och stått utanför bild för att ha koll på henne. Här ligger en hund begravd!
Är med dig. De två sista personerna som såg henne i liv hade ju också tillgång till bil som någon påpekade innan. Att påkalla BO uppmärksamhet och få henne att komma till bilen (som står med motorn igång) för att sedan slå BO medvetslös eller strypa henne och få in henne i bilen. Kan ju förklara varför hjälmen saknas då BO precis skulle köra iväg med mopeden och säkert hade hjälmen i handen. Varför lägga ner hjälmen för att gå runt hörnet till kollegorna som ropade om något? Men tror och hoppas att polisen undersökt kollegornas bil och alibin för hela resterande kvällen.
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Men alltså... hon är 21 år, hennes yngre kollega är försvunnen på ett väldigt mystiskt sätt, och en tidning trycker upp en kamera i ansiktet på henne och ber henne att återge stängningen. Att flacka med blicken och stamma är inget konstigt - och vad beträffar din tanke om att det låter inövat så har hon antagligen dragit händelseförloppet flera gånger, för familj, vänner, polis etc etc. Det finns inget att hänga upp sig på i intervjun enligt min mening.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Att GM smsat med offrets mobil hände i fallet Marina Johansson. Tror säkert det finns flera fall där detta har hänt. Ingen "dum ide" egentligen (även fast den är dum).
Det förutsätter ju i så fall att förövaren känner henne. Det kan ju bli väldigt kontraproduktivt om nu flickan bodde på annan plats än föräldrarna?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Exakt! Så fort jag fick se ett foto på den försvunna, så fick jag direkt mycket obehagliga vibbar. Detta p g a hennes mycket vackra utseende. Kände instinktivt att detta inte var ett "vanligt" försvinnande.

Verkligen oerhört tragiskt!

Var hittar du foto på henne? Kan du länka?
2015-06-09, 14:47
Medlem
Skaraborg2s avatar
Foto på 17-åringen.

Citat:

Det var igår kväll jag såg detta foto i tråden. Minns tyvärr inte i vilken länk eller i vilket inlägg.
2015-06-09, 14:48
Medlem
Alla tjejer tackar för sig runt 18:23. BO går till sin moped, plockar fram sitt ciggpaket och tändare. Eftersom det är blåsigt och kallt går hon in i ladan för att tända och röka (det är ändå aldrig någon inne i ladan, så ingen kommer veta att hon röker där ibland, och hon måste röka innan hon åker för att röklukten ska vara borta när hon kommer hem). Påsen vid hennes moped innehåller ändå bara smutsiga jobbkläder, så den orkar hon inte bära med sig in i ladan utan låter den ligga. Ena handsken tar hon av sig för att kunna röka ciggen utan att få lukt på händerna eller förstöra handsken.

Därefter slår GM till. Kan vara en sån sjuk människa som var där för att skära upp en slida på någon häst. Han ser att det är öppet och att det är en kvinna därinne. Frågar om cafeet är öppet, säger åt henne att hon glömt släcka eller liknande, hon går ut och vips, sen är hon inne i bilen.

Förövrigt, teorin om att det är kollegorna tror jag inte på. Helt enkelt för den enkla anledningen att signalementet är jeans ELLER svarta adidasbyxor. Hade jag varit kollega och rövat bort henne är det långsökt att ge signalement på två byxor, utan dom skulle säga det hon, isåfall, har på sig inne i buren hon är instängd i.
Senast redigerad av zahzah 2015-06-09 kl. 14:52.
2015-06-09, 14:49
Medlem
Bigchangenls avatar
Jag tror på kollegerna dom är skyldiga på något sätt. Låter lite konstigt att det bara dyker upp någon. Kan ju givetvis vara så. Men det är något som inte stämmer med att dom hade bil och bara har åkt. Min tro.
2015-06-09, 14:49
Medlem
Hulls avatar
Citat:

En äkta fornnordisk blond Tuvstarr.

http://www.enjoygram.com/m/935569902821743551_37073877

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in