Citat:
Jag kan inte låta bli att förvånas över de i tråden som verkar tro att GM sms:at med tjejens mobil för att vilseleda. Hur ska en GM kunna veta hur hon brukar formulera sig i sms? Varför skulle en gm göra en sån sak egentligen, då verkar det väl mkt vettigare att istället lägga tid på att gömma mopeden så att spåren leder bort från cafémiljön. Har också sett nån fråga om tiden mellan stängning och avsked mellan kollegor. Tycker det låter fullt rimligt att man på den stunden städar av det sista (säkert rätt lugnt en söndagkväll så man hade nog redan börjat plocka bort etc), räknar kassan om man inte gjort det ännu (inget prat om rån så antar att nån annan -bilåkande?-hade hand om den), småpratar lite och skiljs åt.
Det där med nyckeln i låset på mopeden känns ju väldigt "hastigt", men i nån artikel sa ju polisen att man inte helt kan bortse från att den faktiskt suttit i hela dagen= hon glömde ta ur nyckeln. Det har hänt mig ett par ggr så det känns inte helt osannolikt, även om jag inte tror att det stämmer. Det känns om om allting måste skett mycket snabbt. Enl. kollegorna var det kallt och blåsigt och hon lär inte ha dragit ut på det att stanna kvar där på parkeringen. Så mellan att hon sa hej då till de andra, satte på hjälmen och innan hon kom iväg så skedde något. Lilla tjejen...
Ingen här i tråden som känner nån av kollegorna och kan ta reda på mer om "knasbollen" och hans beteende?
Det där med nyckeln i låset på mopeden känns ju väldigt "hastigt", men i nån artikel sa ju polisen att man inte helt kan bortse från att den faktiskt suttit i hela dagen= hon glömde ta ur nyckeln. Det har hänt mig ett par ggr så det känns inte helt osannolikt, även om jag inte tror att det stämmer. Det känns om om allting måste skett mycket snabbt. Enl. kollegorna var det kallt och blåsigt och hon lär inte ha dragit ut på det att stanna kvar där på parkeringen. Så mellan att hon sa hej då till de andra, satte på hjälmen och innan hon kom iväg så skedde något. Lilla tjejen...
Ingen här i tråden som känner nån av kollegorna och kan ta reda på mer om "knasbollen" och hans beteende?
Att GM smsat med offrets mobil hände i fallet Marina Johansson. Tror säkert det finns flera fall där detta har hänt. Ingen "dum ide" egentligen (även fast den är dum).