Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-09, 14:34
Medlem
Skriver bara ner mina tankar..
Om nu påsen låg bredvid mopeden, kan det inte vara så att hjälmen ligger förvarad i mopeden? (polisen har väl dock kollat det )
Om hon nu inte hade stoppat ner sina grejer i moppen och tagit ur hjälmen.. Då undrar jag varför?
Vem åker med en påse på styret/handen när det finns förvaring?
2015-06-09, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrValeriana
Och visst, Kinnekulle är en idyll men i trakten talas det också generellt om att det bor rätt mycket skumma människor där.

Kan du berätta mer om detta? Vad för skumma människor?
2015-06-09, 14:35
Medlem
Dawlishs avatar
Hon såg ju fantastiskt bra ut, så det mest sannolika i mina ögon är ett bortrövande av ett sött, ungt flickebarn med långt, blont hår. Det bådar inte gott för varken hennes välbefinnande eller fortsatta liv. Oerhört tragiskt.
2015-06-09, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Visualo
Hade hon en iPhone?
OM hon hade det så kan man lokalisera mobilen med "Hitta min iPhone".
Om mobilen är avstängd + att hon har uppdaterat till senaste IOS:et så finns
även här möjlighet att se mobilens senaste position även om den stängts av.

Digitala spår är ett bra sätt att komma vidare i utredningen.

Ar det en Iphone?

http://www.ladda-upp.se/bilder/arexwcmzfuyj/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag tror att hennes försvinnande är sexuellt betingat på något sätt.

Det tror jag också, skulle förvåna mig om det inte var så.
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
Dom är ju dom sista som såg henne, om man tänker vad som är mest troligt att någon helt okänd person kommer mitt ute i ingen stans och ger sig på henne precis efter stängning och precis efter att hennes kollegor har lämnat platsen, eller att dom 2 faktiskt har något med det att göra?

Det är ungefär lika troligt som att hon självmant la sig i deras bagageutrymme i bilen och råkade kvävas ihjäl när hon låg där och skulle skoja. Då skulle polisen ha genomsökt deras bil också först och främst.
2015-06-09, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Ar det en Iphone?

http://www.ladda-upp.se/bilder/arexwcmzfuyj/

Ja.
2015-06-09, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrafvityRidee
Borde man inte vara mer chockad än hon är på den här filmen? hon pratar lugnt sansad, som om innerst inne vet vad som egentligen har hänt??

Den här handsken som hittas, de kan vara så enkelt som att den kastas där för vilseleda ?? den tanken har inte slagit kling och klang där ute ???

Det är något mycket skumt med henne. När hon berättar så låter det som hon återger något som hon övat in. Jag tror hon vet mer än hon säger. Dessutom verkar det på samtliga intervjuer med henne som att hon tittar åt ena hållet flera gånger, som om någon står utanför bild och kollar vad hon säger. Skulle vara intressant att veta om någon speciell person följt med henne till intervjuerna och stått utanför bild för att ha koll på henne. Här ligger en hund begravd!
2015-06-09, 14:40
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Där pengar finns, där finns larm. Var så säker på det. Inte minst för fösäkringens skull.

Nej, ett litet landsbygdscafé har kanske inte alls larm. Var så säker på det.
2015-06-09, 14:41
Medlem
Någon som kan sammanfatta lite kort?
2015-06-09, 14:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hennes vackra utseende.

Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Hon såg ju fantastiskt bra ut, så det mest sannolika i mina ögon är ett bortrövande av ett sött, ungt flickebarn med långt, blont hår. Det bådar inte gott för varken hennes välbefinnande eller fortsatta liv. Oerhört tragiskt.

Exakt! Så fort jag fick se ett foto på den försvunna, så fick jag direkt mycket obehagliga vibbar. Detta p g a hennes mycket vackra utseende. Kände instinktivt att detta inte var ett "vanligt" försvinnande.

Verkligen oerhört tragiskt!
2015-06-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
O
Min spontana tanke är att någon bekant kommit förbi med motorcykel/moped och hon har valt att åka med, antingen "hemåt" eller bara "åka en sväng". Eftersom hjälmen är borta tillsammans med henne menar jag. Varför släpa med hjälmen om man rövar bort nån, men lämna hennes påse?
Att hon lämnade påsen och nyckeln kanske betyder att nån kille (någorlunda välbekant) kom förbi och frågade om hon ville hänga med på en kort tur med motorcykeln? I mina ögon mer troligt än många av vansinnesteorierna i tråden iaf, fast kanske inte helt sannolikt.

Vad som hände sen är ännu svårare att säga nåt om...

Så hon tog alltså med sig hjälmen för hon trodde sig behöva den? Kanske kan stämma. Märkligt att hon lämnar kvar nyckeln då. Det kanske man gör då man är på landsbygden sådär.

Ponera att någon frågade om vägbeskrivning. Då kanske hon tog med sig hjälm samt lämnade kvar nycklarna. Hon höll då hjälmen i handen, efteråt låg den mitt på gatan eller vidrörts av GM, därav togs den med?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in