Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-09, 14:14
Medlem
emma80s avatar
Var de inte tre stycken som stängde caféet? Det pratades om det om och om tidigare.

Läser man Aftonbladet pratas det om fyra kollegor. Den försvunna, en Rebecka och två andra. Två som körde varsin moped och två som åkte tillsammans i en bil.

Den 17-åriga flickan som nu är försvunnen, hade som vanligt arbetat på kaféet på Kinnekulle under helgen. Vid 18-tiden på söndagen så stängde hon och kollegorna, Rebecka, 21, och två andra tjejer, kaféet.

– Jag såg ingenting konstigt där och la inte märke till något, säger en av tjejerna som hade sin moped parkerad bredvid 17-åringens.

När de stängt och låst satte sig Rebecka och den tredje kollegan i Rebeckas bil för att åka hemåt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20934096.ab

Sorry om detta eventuellt har diskuterats innan, jag har inte läst ikapp exakt allt.
2015-06-09, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Använd inte den där emoijen, det gör dig bara ännu dummare. Ingen här tycker att dina "logiska"-teorier är speciellt logiska. Ja det är vanligare att en dörr blåser igen än att folk blir mördade.
Men det är inte vanligare att en jordkällare blåser igen med en 17årig flicka med en moppehjälm på sig som fått för sig att kissa där iställe för att på jobbet där hon är. Och sen att man hittar hennes handske 5km bort... Du förtjänar 5/5 pannslag

Jag tror inte på jordkällar-teorin. Men måste man kissa och arbetsplatsen är stängd då måste man krångla med att larma av och larma på om man ska in igen. Då är det kanske enklare att kissa i en buske.

Kan man inte kolla om caféet har larmats av efter att Re**ecka åkte iväg med bilen?
2015-06-09, 14:16
Medlem
Hade hon en iPhone?
OM hon hade det så kan man lokalisera mobilen med "Hitta min iPhone".
Om mobilen är avstängd + att hon har uppdaterat till senaste IOS:et så finns
även här möjlighet att se mobilens senaste position även om den stängts av.

Digitala spår är ett bra sätt att komma vidare i utredningen.
Senast redigerad av Visualo 2015-06-09 kl. 14:26.
2015-06-09, 14:17
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Var de inte tre stycken som stängde caféet?

Läser man Aftonbladet pratas det om fyra kollegor. Den försvunna, en Rebecka och två andra. Två som körde varsin moped och två som åkte tillsammans i en bil.

Den 17-åriga flickan som nu är försvunnen, hade som vanligt arbetat på kaféet på Kinnekulle under helgen. Vid 18-tiden på söndagen så stängde hon och kollegorna, Rebecka, 21, och två andra tjejer, kaféet.

– Jag såg ingenting konstigt där och la inte märke till något, säger en av tjejerna som hade sin moped parkerad bredvid 17-åringens.

När de stängt och låst satte sig Rebecka och den tredje kollegan i Rebeckas bil för att åka hemåt.

Den 4:e åkte 10 minuter innan de 2 som var sist med flickan.

http://m.nlt.se/Default.aspx?pageid=1361&parentid=0&link=1.4053744

Om nu denna 4:e person också åkte moped, undrar om den stod parkerad på samma plats (runt hörnet) som den försvunna flickans?
Senast redigerad av Tomato 2015-06-09 kl. 14:34.
2015-06-09, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Var de inte tre stycken som stängde caféet? Det pratades om det om och om tidigare.

Sorry om detta eventuellt har diskuterats innan, jag har inte läst ikapp exakt allt.

Konstigt. Mamman berättade för SVT att det var hennes två döttrar och BO som stängde.
2015-06-09, 14:18
Medlem
lrtzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag tror inte på jordkällar-teorin. Men måste man kissa och arbetsplatsen är stängd då måste man krångla med att larma av och larma på om man ska in igen. Då är det kanske enklare att kissa i en buske.

Kan man inte kolla om caféet har larmats av efter att Re**ecka åkte iväg med bilen?
Känns inte så troligt att det ens finns något larm i den byggnaden va?
2015-06-09, 14:18
Medlem
Hjälmen är lite förbryllande.. hon kan ha använt den för att försvara sig med och GM haft sinnesnärvaro nog att ta den med sig alt att hon hade den på sig när hon vart bortförd. Hur som, handsken känns het och mobilmasterna avseende brottsplatsen samt den inre spaningen.

DNA osv hanteras av NFC nu mera, SKL drabbades av polisens omorganisation även.

http://nfc.polisen.se/
2015-06-09, 14:19
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissedman
Eller ännu värre - Det hamnar på den där satans skiten "FBI, welcome to Sweden" blaha eller vafan det heter på TV4. Kan vara det sämsta man sett. Hasse Homo och två klantarslen som försöker lösa gamla brott. Och failar hela tiden!! Tur att man inte betalar TV-licens...
Du tänker på det som postaren redan nämnt, "Svenska fall för FBI".

Du betalar inte TV-licens för TV 4.

Det ser inte bra ut detta. Att hon skulle ha försvunnit frivilligt känns långsökt.
2015-06-09, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lrtz
Känns inte så troligt att det ens finns något larm i den byggnaden va?

Där pengar finns, där finns larm. Var så säker på det. Inte minst för fösäkringens skull.
2015-06-09, 14:20
Medlem
gudadottirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visualo
Hade hon en iPhone?
OM hon hade det så kan man lokalisera mobilen med "Hitta min iPhone".
Om mobilen är avstängd + att hon har uppdaterat till senaste IOS:et så finns
även här möjlighet att se mobilens senaste position.

Digitala spår är ett bra sätt att komma vidare i utredningen.

Kunde inte hålla mig från att logga in och svara.
Du tror inte på fullaste allvar att polisen, och i synnerhet i ett fall som detta, är FULLSTÄNDIGT medveten om hur man spårar en iphone?

Gode gud.
Senast redigerad av gudadottir 2015-06-09 kl. 14:23.
2015-06-09, 14:21
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sexuellt motiv av något slag.

Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
För varje timme som går, desto mer styrker det bortrövande mot sin vilja och ska man vara helt krass så minskar också chansen att finna henne levande.

Om hon bevittnat något hon inte borde få se och utsätts för någon form av hot, tortyr eller annat för att hon ska svära tystnad, så borde hon bli frisläppt nu. De flesta sådana tillställningar varar ju oftast en kortare period för att markera att man menar allvar.

Det kan givetvis också vara någon som har rövat bort henne med avsikt för att hålla henne levande och inlåst, men då pratar vi om en sjukare individ och kanske inte koppling till någon droguppgörelse eller annat.

Sedan har vi sexualbrottet och om hon blivit dumpad levande i något skogsbryn eller ödehus, så borde hon om hon inte blivit utsatt för extremt grovt våld ha kunnat tillkalla hjälp relativt snart. Vad jag kan se på kartan så är skogsområden inte så stora just precis i närheten där så att du inte skulle kunna krypa till ett bostadshus även om du var halvt sönderslagen.

För varje timme som går så ökar tyvärr risken för att hon är bragd om livet.

Blir hon inte återfunnen idag, så skulle jag tippa på att MP blir inkopplade och att skallgång utlyses torsdag em eller fredag.

Tyvärr är det så. Ju längre tid det går, desto större är risken att hon inte kommer att hittas eller att hon hittas mördad.

Det hela kan handla om makt och dominans från en eller flera GM. Många "tycker om" att kunna vara både domare och bödel. Samhället är fullt med sådana här sjuka individer.

Jag tror att hennes försvinnande är sexuellt betingat på något sätt.
2015-06-09, 14:24
Medlem
En person som polisen borde undersöka närmre är J*h*n V*dm*n. Han har härjat runt och sexuellt trakasserat kvinnor i de flesta butiker i närkommunerna. Extremt obehaglig person som mycket väl skulle kunna ha något med detta att göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in