Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-09, 11:53
Medlem
Finns det inga kameror eller någora vittnen alls? Det är ju ändå kvällstid, är inte någon ute sådags i det samhället hon befann sig i? Om man rövar bort någon mot sin vilja bör det ju ändå dra blickarna till sig.

Kan en ensam gärningsman göra detta? Behövs inte flera?
2015-06-09, 11:53
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lrtz
Sorry om det här är postat innan.

I samband med mordet på G.H så vill jag minnas att jag läste någon/några förundersökningar gällande H.H (det var ju inte bara mord). Visst var det i samma trakter som nu är på tapeten igen? Någon som har bättre minne får jag gärna rätta mig, men vill minnas att en "kompis" till H.H vittnade mot honom i fall gällande utpressning(?). Vet bara att jag läste en del förhör som var riktigt skumma.

Detta var i Lidköping. Den släkten kom väl från götene om jag inte minns fel. Men vore väl långsökt att detta har med det samma o göra. Men tnake på at BO här är ifrån Skövde. Samt att G.H och H.H var/är några år äldre.
2015-06-09, 11:54
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Är det ovanligt att unga kvinnor blir antastade efter stängning ?
På bild ser jag såväl bord som stolar i lite oordning på baksidan av cafét.
Kan fanskapet ha suttit där och väntat ?
Nog för att det finns många sjuka människor där ute, men att det skulle vara vanligt att servicepersonal blir attackerade eller bortförda utanför sitt jobb tror jag inte många med fog kan säga. Att kunder behandlar personal som skit är däremot vanligt. Men där ifrån till att dröja sig kvar utanför till efter stängning är det långt. Ingen normal människa skulle ens komma på tanken.
2015-06-09, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Det som jag tycker är mest mysko är väl att det blir ett sådant pådrag. Det har bara gått två dagar, och både polis och media engagerar sig så uppenbarligen finns det något som tyder på att något brott har begåtts.
Jag gissar helt enkelt på att hon inte är vid liv!

Ja kanske kan det vara att mopeden står kvar med nycklarna i samt att hennes påse med tillhörigheter ligger kvar bredvid som gör att polisen engagerar sig??
2015-06-09, 11:56
Medlem
lrtzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
Detta var i Lidköping. Den släkten kom väl från götene om jag inte minns fel. Men vore väl långsökt att detta har med det samma o göra. Men tnake på at BO här är ifrån Skövde. Samt att G.H och H.H var/är några år äldre.
Men H.H bodde uppe på kullen någonstans. Flera av de andra brott han begått var just i någon ort på kullen. Något av brotten blev fler dömda för, som även dem bor på kullen. Så bilden av kullen som ett medelklassområde med enbart sommarstugor ska man nog avkasta.
2015-06-09, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Ja kanske kan det vara att mopeden står kvar med nycklarna i samt att hennes påse med tillhörigheter ligger kvar bredvid som gör att polisen engagerar sig??
Visserligen är det skumt, men tyder fortfarande inte på att något brott har begåtts. Det kan ju vara ett frivilligt försvinnande också
2015-06-09, 11:57
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hällekis.

Citat:
Men H.H bodde uppe på kullen någonstans. Flera av de andra brott han begått var just i någon ort på kullen. Något av brotten blev fler dömda för, som även dem bor på kullen. Så bilden av kullen som ett medelklassområde med enbart sommarstugor ska man nog avkasta.

Var det inte Hällekis? Har för mig det.

(FB) misstänkt mord i Hällekis 25/11

(FB) Folkets hus totalförstört genom brand, Hällekis, 2014.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-06-09 kl. 12:03.
2015-06-09, 11:57
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Borde i vilket fall rimligtvis vara någon som är bekant med omgivningarna och som uppehållit sig på eller kring caféet som är den skyldige. Tror inte att det var någon som bara hade vägarna förbi, någon har haft koll på flickan och hennes rutiner och känt till att hon slutade precis då, att övriga arbetskamrater precis åkt iväg o.s.v. Det är ju minuter det handlar om, så hade flickan ju också varit iväg på mopeden.
Hur tänker du då? Måste man ha lokalkännedom för att exempelvis ställa sig i den där ladan och vänta på att stället stänger? Måste man ha koll på rutiner för att räkna ut att hon kommer att lämna stället strax efter 18?
2015-06-09, 11:59
Medlem
lrtzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Var det inte Hällekis? Har för mig det.
Mycket möjligt. Vet att han iaf åkte kinnekulletåg för att ta sig hem, så någonstans i närheten av en station antar jag.
2015-06-09, 12:00
Medlem
Citat:
Kaféet där tonårsflickan jobbar är i chock efter försvinnandet. Ägaren kallade till ett extrainsatt möte under tisdagen för att bearbeta händelsen.
Nu tittar polisen på ett tips om en händelse i kaféet under lördagen som sticker ut.
– Det var en kund som var besvärlig, säger kaféägaren Lena.

http://www.expressen.se/gt/flickans-jobb-i-chock-det-ar-helt-ofattbart/
2015-06-09, 12:04
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Citat:
Mycket möjligt. Vet att han iaf åkte kinnekulletåg för att ta sig hem, så någonstans i närheten av en station antar jag.

(FB) 17-årig kvinna försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten.
2015-06-09, 12:06
Medlem
Axells avatar
Om denna kund betalade med kort så borde det inte vara några bekymmer att kolla upp vem kortets ägare är? Kan annars tänka mig att ett litet fik på vischan ej använder sig av kortmaskin..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in