Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Om nu detta brott varit planerat så förstår jag inte varför så många förutsätter att GM varit inne på caféet och fikat. Vad säger att de inte träffats på annan plats? GM kan ha sett BO på gymmet, i skolan, på nattklubb, på stan, på internet eller vad fan som helst & sen börjat stalka henne. Varför fortsätter folk att förutsätta att just caféet måste vara knutpunkten/där de träffats?

Sant, det kan vara någon annanstans. Men tycker att "valet av sammankomst" talar för att GM varit inne på caféet. Men GM kan ju som du skriver ha spanat in BO även på andra platser.
2015-06-11, 03:55
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
För att om någon visste, som inte är en komplett hjärndöd idiot, hade denne för längesedan då trätt fram och pratat med Polisen. Varav de hade riktat resurserna mot att hitta denne langare. Eftersom ingenting från vare sig media eller uttalande från polisen tyder på detta, förefaller det enligt mig som oerhört osannolikt att detta är en deal-gone-wrong.

Många tänker väl att mer än var och varannan ungdom ska dricka i studenttider och vid midsommar, det är inget man tänkt på som utmärkande om det inte kommer på tal. Det är en tanke som kanske slår någon med tiden, den slog mig inatt uppenbarligen.
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Saken har ju inte varit uppe. Ingen har frågat småtjejerna runt henne om hennes alkoholvanor, inte tänkt på det i det här sammanhanget helt enkelt. Om ingen tänker på det eller får frågan, varför skulle dom då berätta om hur hon dricker? Om det kommer på tal kanske också information om hur ofta hon dricker och hur hon kan tänkas skaffa den alkoholen kommer fram.

Hon kanske fått tips om någon att kontakta av just vänner, men inte meddelat alla exakt när hon ska handla av personen. Det kanske är någon hon känner till. Hon kanske är ytligt bekant med denna person?

Bra idé, kroppen lär ändå hittas innan det blir något mer, kan inte bara haffa in någon som folk pekar ut som en dealer för sprit inom de kretsarna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Är jag den enda som finner detta konto väldigt suspekt?
Det har du fan rätt i.
2015-06-11, 03:56
Medlem
Vi behöver veta varför hon valde att ta mopeden den dagen samt vad som hände där i lördags. Pm:a om någon vill säga..
Bannlyst
Det känns märkligt, hon är fortfarande inte upphittad.
Vi ska nog dock inte dra för stora växlar av detta innan det blivit allvar, håll humöret uppe och hoppas på att hon kommer tillbaka helt oskadd!

Jag sa i ett väldigt tidigt skede att Gud och Jesus är på Lisas sida, och det verkar som att Gud faktiskt hjälper till nu.
Bannlyst
Personligen tror jag att det är JV, en uppenbart djupt sjuk och skadad individ som hämningslöst bland annat blottar sitt vidöppna rektum på twitter. Han bor i trakten, har en dom för ofredande i sitt baggage och ska förut på ett obehagligt sätt ha närmat sig kvinnor i närområdet.
Hans generella kvinnosyn tycks passande: Han uttryckte att för pengarna han slängde på sin fortkörningsböter kunde han köpt sex för, han stalkar någon kvinnlig artist i USA på sin anus beklädda twitter, denna artist är till utseendet ganska lik Lisa. Lägg till hans fetisch för unga blondiner....

Den där youtube filmen och dess relevans för fallet är svårt att avgöra, vi vet inte om det är JV som lagt upp den eller om den på något sätt har med fallet att göra, namnet på uppladdaren är trots allt Lisa Holm, kan ha med detta att göra och kan möjligen inte. Men huvudspåret och fokus bör först och främst ligga på den här JV.

Men vad den där Krl Andrsson gjorde tycker jag är under all kritik, han kan inte veta att det är JV som laddat upp klippet ändå tycks han vara bombsäker på att JV är skyldig, ja han är utan tvekan huvudmisstänkt, men fortfarande inte bevisad skyldig. Tror som sakt även jag att det är JV, men tänk om det inte är han..
2015-06-11, 03:59
Har läst igenom rätt mycket av tråden.

Kan inte vara en slump att det var hon som valdes av tjejerna. Det är en väldigt vacker och söt tjej av bilden att dömma.
Inte svårt att räkna ut vad som hänt egentligen.. man kan köra uteslutningsmetoden.

Det är planerat. Motivet är sexistiskt med psykopatiska inslag. En medelåldersman som har spanat in henne på hennes arbetsplats. Med största sannolikhet har han hållit koll på henne även på hennes fritid. Sett var hon rört sig etc. Kan vara två män inblandade.

Om hon lever är svårt att säga men troligtvis 50/50. Antingen är hon redan död eller hålls som sexslav.
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Är jag den enda som finner detta konto väldigt suspekt?

1. Två inlägg varav ett består av en lustig bortförklaring. Fyra år efter det andra inlägget bör verkligen tilläggas.

2. Det andra om problematik med kvinnor.

3. Bekant skrivsätt.

Ser inget skumt alls med detta, trolleritrollera.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Det känns märkligt, hon är fortfarande inte upphittad.
Vi ska nog dock inte dra för stora växlar av detta innan det blivit allvar, håll humöret uppe och hoppas på att hon kommer tillbaka helt oskadd!

Jag sa i ett väldigt tidigt skede att Gud och Jesus är på Lisas sida, och det verkar som att Gud faktiskt hjälper till nu.

Jag tror tyvärr att hennes kropp kommer att hittas nu under torsdagen eller senast fredag. Tror starkt att hon finns i närheten, lite utanför den cirkel som nu verkar vara genomsökt.
2015-06-11, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truthers
Sant, det kan vara någon annanstans. Men tycker att "valet av sammankomst" talar för att GM varit inne på caféet. Men GM kan ju som du skriver ha spanat in BO även på andra platser.

Om GM har lokalkännedom, varför skulle han utsätta sig för risken att bli igenkänd på caféet? GM kan lika gärna väntat/spionerat på BO utanför caféet runt stängningsdags, någon gång eller ett par gånger.
Förstår inte varför det skulle vara mer sannolikt att han ensam besökt caféet.
2015-06-11, 04:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Truthers
Jag tror tyvärr att hennes kropp kommer att hittas nu under torsdagen eller senast fredag. Tror starkt att hon finns i närheten, lite utanför den cirkel som nu verkar vara genomsökt.

Tänk vad underbart att du kommer att bli bevisad fel när hon hittas helt oskadd, men det är ju något vi alla (hoppas jag) hoppas på. Då kan vi fira att jag hade rätt.

Ska faktiskt bli skönt att detta snart är över och att hon kommer hem och mår bra igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in