Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-09, 11:48
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eiralicious
Ja, det har postats antal länkar till bilder på henne och polisen stannar idag folk som åker förbi caféområdet för att dela ut foton på henne.

Någon i området som kan få tag på en sådan lapp kanske?

Tycker det är konstigt att dom bara delar ut lappar till folk som åker förbi och inte lägger upp bild på nätet. För allt vi vet kan hon vara i Stockholm vid det här laget och det är ju ingen där som vet hur hon ser ut. Om dom ändå delar ut bild till allmänhet kan dom väl lika gärna slänga ut det till tidningarna också! Så att hon blir känd över hela Sverige.
2015-06-09, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Det som jag tycker är mest mysko är väl att det blir ett sådant pådrag. Det har bara gått två dagar, och både polis och media engagerar sig så uppenbarligen finns det något som tyder på att något brott har begåtts.
Jag gissar helt enkelt på att hon inte är vid liv!

Sen så blir det inte mindre uppståndelse över att flickan som är bortrövad är attraktiv. Har för mig det finns rätt många studier/undersökningar som visar på att iaf allmänhetens intresse ökar om brottsoffret är attraktiv.

Någon får gärna komma med kritik om inte påståendet stämmer, men jag har som sagt för mig att jag läst undersökningar om detta. Låter ju inte heller helt osannolikt.
2015-06-09, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurtforfasen
Hon går på min skola

Okej kan du berätta lite om hur hon är som person. Vilken typ av människor umgås hon med? Några som kan ses som "skumma"?
2015-06-09, 11:50
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Hur många bilar har lämnat grusplanen sedan den senast gjordes i ordning, tro? Femhundra? Femtusen?
Visserligen. Men grova repor lägger man väl märke till? Dom två som lämnade fiket i bil alltså.
2015-06-09, 11:50
Medlem
rockboys avatar
Nån som kollat så moppen startar?

Om inte så kan hon ju sökt hjälp, typ stoppat nån bil?
2015-06-09, 11:51
Medlem
lrtzs avatar
Sorry om det här är postat innan.

I samband med mordet på G.H så vill jag minnas att jag läste någon/några förundersökningar gällande H.H (det var ju inte bara mord). Visst var det i samma trakter som nu är på tapeten igen? Någon som har bättre minne får jag gärna rätta mig, men vill minnas att en "kompis" till H.H vittnade mot honom i fall gällande utpressning(?). Vet bara att jag läste en del förhör som var riktigt skumma.
2015-06-09, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Inte mysko alls. Läs nyheterna så förstår du varför. Extra resurser kallades in en halvtimme efter att pappan hittade mopeden.
Det finns ju inget i nuläget som tyder på att ett brott har begåtts, och då brukar det generellt inte bli ett sånt här pådrag i ett sånt här tidigt stadie. Att dom har hittat en moped behöver inte säga ett skit, för hon har väl ben som alla andra?
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockboy

Inga fel på moppen enligt polisen.
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:

Kommit fram sen tidigare att moppen går att starta. Testat av polisen.

Kanske dags för en sammanfattning i startinlägget snart. Många återkommande frågor.
Medlem
Men kan det inte vara någon arbetskamrat som är inblandad? Ett svartsjukedrama eller liknande.

Borde i vilket fall rimligtvis vara någon som är bekant med omgivningarna och som uppehållit sig på eller kring caféet som är den skyldige. Tror inte att det var någon som bara hade vägarna förbi, någon har haft koll på flickan och hennes rutiner och känt till att hon slutade precis då, att övriga arbetskamrater precis åkt iväg o.s.v. Det är ju minuter det handlar om, så hade flickan ju också varit iväg på mopeden.
2015-06-09, 11:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Nich
Usch, börjar få känslan att vi aldrig kommer få veta vad som hänt. Läskig tanke för mig, men oerhört jobbigt för anhöriga förstås.

Den känslan fick jag med en gång då jag läste under vilka omständigheter hon försvann. Ingen vet något, ingen har sett något. Precis som i Mariestad 1992. Vi får innerligen hoppas att det inte blir på detta sätt.

Naturligtvis otroligt jobbigt på alla de sätt och vis för hennes anhöriga.

Det värsta är att tiden nu börjar rinna ut för att kunna hitta henne i livet.
2015-06-09, 11:53
Medlem
trapezoids avatar
Citat:

Någon nämnde tidigare i tråden att polisen har kontrollerat detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in