2015-06-08, 23:06
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elofd
Grävning? Vet du hur utredningen sett ut? verkar som att sökningen varit centrerad till ladugården under dagen, eller har man gått skallgång med tanke på att man kallade in militär?
Japp, spår har hittats vid ladugården. Tömmer man silon och gödelsbrunnen är man nog hemma.
2015-06-08, 23:07
Medlem
katjebents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Tror inte på syrateorin, inte hört talas om det i Sverige. Är väl känt att mexikanska maffian har använd det för att trolla bort kroppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Polisen vet redan om den här mannen.

Om du inte har gjort det ännu borde du iallafall bidra med det du hört. Man kanske åtminstone kan utesluta någon för att kunna gå framåt.
2015-06-08, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Japp, spår har hittats vid ladugården. Tömmer man silon och gödelsbrunnen är man nog hemma.

Så polisen är alltså rätt klara på sitt spår? Riktigt otäckt det här. Någon större utredning i umgängeskretsen eller hos anhöriga?
2015-06-08, 23:08
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskina
Angående moped med nycklar och hjälm..

Kan det inte vara så att hennes kollegor åker iväg och flickan ska också åka. Men precis då hon ska vrida om tändningslåset så kommer hon på att hon glömt något på Caféet. Kanske mobilen? Hon har bråttom och vill bara hem så hon hoppar av moppen, hjälmen sitter fortfarande på huvudet och nyckeln i tändningslåset. Hon springer in på Caféet och hämtar det hon har glömt. När hon kommer ut igen så möter hon den eventuella gärningsmannen.

Jovisst, men vad gör det för skillnad att hon gått tillbaka till cafeet?

En GM skulle väl lika gärna kunnat ha mött henne utan den omvägen?
Medlem
(FB) Serievåldtäktsman opererade i hela Västsverige Skulle inte bli förvånad om denne person skulle kunna röva bort en ung tjej! Han bor ju här i skövde om han nu inte har flytt sedan han blev släppt för ett tag sedan.
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 64an
Jag tycker inte det är konstigt att nyckeln satt i och tillhörigheter bredvid moppen.
På landet gör man så, i alla fall om man har grejerna inom synhåll.
Min morsa brukade inte ens ta ur nyckeln ur bilen när hon parkerat.

Kan ju ha varit någon som stannat och frågat efter vägen, eller något bekant ansikte som undrat något och hon visat vägen, kanske i närheten av där polisen hittat något.
Skulle inte förvåna mig om det var en gästarbetare på gården. som kanske var på fyllan och gjorde bort sig på lördagen. (knasbollen)
Att hjälmen var kvar på huvudet tyder på att hon tänkt åka om hon inte blivit avbruten.

Hoppas att inget hänt henne

Mitt fetade.....?

Tror du hon gömmer sig självmant ?
2015-06-08, 23:10
Medlem
Får lite vibbar av Helena-fallet från 1992 som någon annan tog upp tidigare i tråden.
Hoppas det inte blir ännu ett i raden av ouppklarade försvinnanden.
2015-06-08, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strukturalisten
Inte många rätt hos dig. Är du trög eller bara dum? Pojkar div 2 står det. Dessutom tröja nummer 10.
Som hans tränare har jag bra koll. Vill du veta hur länge vi köade på McDonalds efter? Vad han åt? Så byt fokus nu.

Säger inte att killen gjort något men fruktansvärt skumt och opassande att hans tränare skulle sitta och försvara honom på flashback.
2015-06-08, 23:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
Liknande fall i USA.

Citat:
Ursprungligen postat av 64an
Jag tycker inte det är konstigt att nyckeln satt i och tillhörigheter bredvid moppen.
På landet gör man så, i alla fall om man har grejerna inom synhåll.
Min morsa brukade inte ens ta ur nyckeln ur bilen när hon parkerat.

Kan ju ha varit någon som stannat och frågat efter vägen, eller något bekant ansikte som undrat något och hon visat vägen, kanske i närheten av där polisen hittat något.
Skulle inte förvåna mig om det var en gästarbetare på gården. som kanske var på fyllan och gjorde bort sig på lördagen. (knasbollen)
Att hjälmen var kvar på huvudet tyder på att hon tänkt åka om hon inte blivit avbruten.

Hoppas att inget hänt henne

Precis detta hände i ett fall gällande en äldre dam i USA. Hon var ute och gjorde trädgårdsarbete då en man kom åkande i sin bil och "frågade efter vägen". I hennes fall så hittade de i a f henne men vi skall inte gå in på hur eftersom kanske familjen till den 17-åriga flickan är här inne och läser.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-06-08 kl. 23:15.
2015-06-08, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elofd
Grävning? Vet du hur utredningen sett ut? verkar som att sökningen varit centrerad till ladugården under dagen, eller har man gått skallgång med tanke på att man kallade in militär?

Jag vet inget om hur utredning sett ut.
När jag var uppe på kullen kunde jag bara se en man i m90, resten runt han (10pers) civilt. ca 2km söder om caféet.
för övrigt såg jag inte mycket folk som letade runt om på kullen, självklart var det mycket folk vid caféet, polis journalister från Mariestads-Tidningen vad jag såg. åkte förbi två gånger.

Vid stenbrottet norr om platsen träffade vi dock på en bil med två personer som letade igenom en container mitt i stenbrottet, 2min senare vid den nedlagda fabriken i stenbrottet.

Såg även att dom sökte igenom vägrenen mellan caféet och kellby.
2015-06-08, 23:12
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erik91g
Denna bild ser ut att vara tagen i ladugården, var där uppe och åkte förbi för en timma sedan ( med flera platser runt om ) då hade dom brutit upp porten in och startat grävning inne i ladugården.
Grävning i ladugården ??
2015-06-08, 23:13
Medlem
Eiraliciouss avatar
Medveten om att man ska arbeta en hel dag o med mobilernas usla batterihållbarhet tar man väl med sig laddare..?
I synnerhet om man hittar en påse med flickans tillhörigheter bredvid mopeden, då vet man att hon iaf hade med sig prylar/kläder.

Håller troligt med spekulationerna om att en GM har SMSat, men det krockar med att SMSet skulle skickats 10 min innan sista bilen lämnade stället.

Är det ingen som reflekterar över en av de manliga anställda?
Har varit inne på hans Facebook o tycker han ser helt autistisk/låst ut.
Någon har dessutom kommenterat hans foton "-Måste du alltid se så allvarlig ut?".
Tycker han ser helskum och obehaglig ut.

Det konstigaste i sammanhanget känns inte som spåren hon själv lämnat med moped o nycklar i etc utan arbetskollegans yttrande om knasbollen.

Det här med att hon skulle vara förmögen...nja, döm inte hunden efter håren helt.
Många gillar att leva lyxigt och lite over the edge av sin egentliga ekonomi.

Frivilligt har hon inte gått ifrån på detta vis, det kan jag garantera på ren magkänsla.
Kidnappad är så löjligt att jag skippar o kommentera det vidare än att det inte är 80-talet nu.
Närstående är enligt statistiken vanligast, nåt säger mig att detta inte är fallet i detta.
Psyko oavsett etnisk tillhörighet är mest sannolikt...låt oss börja att kolla arbetskollegan och den där kriminella karln ni nämnt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in