2015-06-07, 23:15
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Haha, ja, det ser mycket ut men fan, jag känner mig på! Det kommer dock inte att bli förrän efter sommaren då jag planerar att se en hel del europeisk film under juni och juli och kanske augusti. Har några mindre projekt jag vill beta av först.

Tack för Koreatipsen. Hur det ser ut i slutändan är inte skrivit i sten än men nu lutar jag åt att kanske köra 40+40+40=120. Känns fel att behöva ta bort 6 filmer från Japan bara för att får till det jämnt med de andra två utan ska istället försöka öka upp Hong Kong och Korea till 40 var. Har för tillfället 34 Hong Kong titlar uppskrivna på nya listan efter att ha kollat upp Jackie Chan och Jet Li. Ska se om jag kan posta de uppdaterade listorna imorgon eller övermorgon.

De tas tacksamt emot. Har lagt till Throw Down och The Mission av Johnie To också i den listan. Är det en snubbe jag kan köra hårt med och lägga till flera rullar eller ska jag vara sparsam med vissa titlar som han gjorde på t.ex 00-talet? Apropå HK-rullar.

Slår ett slag för A Dirty Carnival också, riktigt grym film!
Citera
2015-06-07, 23:19
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Haha, ja, det ser mycket ut men fan, jag känner mig på! Det kommer dock inte att bli förrän efter sommaren då jag planerar att se en hel del europeisk film under juni och juli och kanske augusti. Har några mindre projekt jag vill beta av först.

Tack för Koreatipsen. Hur det ser ut i slutändan är inte skrivit i sten än men nu lutar jag åt att kanske köra 40+40+40=120. Känns fel att behöva ta bort 6 filmer från Japan bara för att får till det jämnt med de andra två utan ska istället försöka öka upp Hong Kong och Korea till 40 var. Har för tillfället 34 Hong Kong titlar uppskrivna på nya listan efter att ha kollat upp Jackie Chan och Jet Li. Ska se om jag kan posta de uppdaterade listorna imorgon eller övermorgon.

De tas tacksamt emot. Har lagt till Throw Down och The Mission av Johnie To också i den listan. Är det en snubbe jag kan köra hårt med och lägga till flera rullar eller ska jag vara sparsam med vissa titlar som han gjorde på t.ex 00-talet? Apropå HK-rullar.
Beast stalker och Stool pigeon har du inte med i hong kong, de bör du starkt överväga att bifoga i listan. 2 riktigt högklassiga thrillers. Av To så tycker jag personligen Full time killer är obligatorisk om du inte sett den. Sparrow och Mad detective har jag också som fyror av de jag sett av honom.

Nu bara skriver jag lite rakt ut i luften här.

Jo, som kapten nämner här också så har faktiskt Taiwan en del riktigt bra filmer. Bara kliver in och går i god för det. Bland det bästa jag sett kommer jag nu inte ihåg vad den heter. Men det kollade jag upp och Secret heter den, väldigt bra! Se den utanför projektet någon gång, rekommenderas!
Senast redigerad av alprazolam_ 2015-06-07 kl. 23:23.
Citera
2015-06-08, 12:17
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Jag vill lägga till A dirty carnival och Sunflower i korealistan. Breathless också. 3 mycket bra filmer!

Breathless borde lyftas upp mer ofta, otrolig film som jag måste se om, men som ingen längre pratar om då den hade sin tid i strålkastarljuset då den kom ut och var ny, men blev väl aldrig någon snackis heller i tråden då det begav sig, tyvärr...
Citera
2015-06-08, 19:10
Medlem
aomames avatar
Om Breathless:

Citera
2015-06-08, 22:01
Medlem
Rakiis avatar
Minns inte slutet, men det är verkligen på tiden nu att jag ser om den!
Citera
2015-06-08, 22:04
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Tänkte sätta igång den iranska filmen Gaav (The Cow) från 1969 ikväll! Verkar mysig.
Citera
2015-06-08, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Tänkte sätta igång den iranska filmen Gaav (The Cow) från 1969 ikväll! Verkar mysig.

Återkom med omdöme sedan, haft ögonen på den ett tag och har den hemma. Startskottet på iranska nya vågen.
Citera
2015-06-08, 22:10
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Återkom med omdöme sedan, haft ögonen på den ett tag och har den hemma. Startskottet på iranska nya vågen.

Det skall jag göra!
Citera
2015-06-08, 22:17
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Har då sett alldeles för lite iransk film, men borde åtgärda det senare, älskar att djupdyka ned i outforskade filmland för egen del.
Citera
2015-06-08, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har då sett alldeles för lite iransk film, men borde åtgärda det senare, älskar att djupdyka ned i outforskade filmland för egen del.

Det borde du!

Vill man skaffa sig en grundkoll är Iran: A Cinematographic Revolution en bra dokumentär.

Beger mig för övrigt till Iran i oktober troligen.
Citera
2015-06-08, 22:21
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii

Jag också, de gör också väldigt bra film dessutom. Skall ju se A girl walks home alone at night på Cinemateket på onsdag kväll. Så blir minst två iranska filmer denna veckan Funderar också om kanske Nader & Simin blir lördagsfilmen.
Citera
2015-06-08, 22:22
Medlem
Citat:
Jag också, de gör också väldigt bra film dessutom. Skall ju se A girl walks home alone at night på Cinemateket på onsdag kväll. Så blir minst två iranska filmer denna veckan Funderar också om kanske Nader & Simin blir lördagsfilmen.

A girl walks home alone at night är dock såvitt jag ett amerikansk film, men gjord av en iranskfödd regissör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in