Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-08, 21:58
Medlem
Axells avatar
Usch och fy, detta känns som taget ur en skräckfilm och man får ju inga bra vibbar utifrån det man läser.. Tror denna "skumma man" som Iam-varfor talar om är absolut något man hoppas polisen kollar närmare på. Caféet verkar ju ligga "jävligt off" så man kan väl anta att personen har en god lokalkännedom som tidigare också nämnts.

Vi får be till gudarna där uppe att detta slutar väl.
2015-06-08, 21:58
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Tittar jag på google maps så är passagen som man ser polisen på medias bilder med inte helt mitt emot där själva cafét är, utan lite längre ner (man ser där byggnaden övergår mellan puts och trä, exakt där är porten och dörren). På bilden där man ser polisen arbeta så ser dörren ut att vara uppbruten eller avhängd. På google maps är dörren intakt/stängd.

Bild från google maps på porten;
https://www.google.se/maps/@58.54796,13.333373,3a,75y,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1s7UkHdmPOwXz7pn7VH8JbvQ!2e0!6m1 !1e1
Om du tittar på denna bild så är gräset uppväxt kring porten där gräsklipparen inte har kommit intill, den har alltså varit så ett längre tag.

http://nlt.se/image_processor/1.4051430.1433790826!/image/2536026598.jpg_gen/derivatives/wide/2536026598.jpg?maxWidth=595&maxHeight=400
2015-06-08, 21:59
Medlem
Varför håller man identiteten hemlig?
Medlem
Vad kan det vara för något som de har hittat i närheten av mopeden?
Armband, halsband eller örhänge?

Citat:
På måndagskvällen koncentrerade polisen sökandet till gården i anslutning till kaféet, som under dagen har varit stängt och avspärrat.
I området finns en mängd lador och byggnader, gödselbrunnar och silos. Vid 21.30-tiden på måndagskvällen sökte polis och räddningstjänst fortfarande ute på de närliggande fälten.
– Man tittar i brunnar och söker lite mer noggrant igenom skrymslen och vrår. Man har hittat någonting i närheten av mopeden, som skulle kunna kopplas till henne, men det måste vi få bekräftat av anhöriga först, säger Christer Fuxborg.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20929434.ab
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Typ inga.

Att hon "försvunnit" av egen vilja.
Om inte så är det typ 99% chans att hon är död - men vi hoppas!
Statistiskt lever hon, de flesta försvinnanden slutar med att den försvunne återvänder helskinnad. Att en försvunnen har rövats bort och mördats är mycket sällsynt.
2015-06-08, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Statistiskt lever hon, de flesta försvinnanden slutar med att den försvunne återvänder helskinnad. Att en försvunnen har rövats bort och mördats är mycket sällsynt.

Precis, håller med dig fullständigt, allt pekar hitills på att det inte bör vara så illa som vissa tror.
Äntligen lite logik i tråden.
2015-06-08, 22:00
Medlem
k0rv3ns avatar
Militära insatser sätt in nu i söket. Dessutom avfärdats att spår hittats i intilliggande byggnad. Dock en påse med tillhörigheter.

http://www.lidkopingsnytt.nu/2015/06/08/militara-enheter-till-kinnekulle/

F7 har ju inte långt dit så borde ju inte vara några problem att få bra militär uppslutning. Vet inte om dom har några helikoptrar där men Herkules är ju stationerad där samt ett par gripen plan, vad nu det skulle vara bra till...Men kanske finns värmekameror i dem (spånar lite bara)
2015-06-08, 22:01
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Att hon har träffat en ung man och glömt tid och rum där uppe i sjunde himlen.
Ja det går inte att utesluta att hon har arrangerat sitt försvinnande för att rymma med sitt livs kärlek. Inte den troligaste teorin kanske, men det känns över lag som ett för "rent" försvinnande.
Medlem
Citat:
Kan någon gräva fram info om vad det är för verksamhet mitt emot? Så pass stora byggnader så är det knappast en enda ensam bonde. Ett företag? Antal anställda?

Lek med tanken att de har anställt någon skummis som har sett tjejen på cafét. Kanske lunchat där. Det vore ett utmärkt sätt att kartlägga deras stängningsrutiner, se att hon ofta är ensam. Kanske rentav skapa kontakt med henne. Det skulle kunna ha lockat tjejen från mopeden till att gå över till andra sidan gatan. Hon har helt enkelt känt igen någon som hejjat på henne på cafét och som hon vet jobbar på bruket mitt emot.
Bra teori. Dock tycker jag det verkar lite väl riskfyllt att dra med sig henne till arbetsplatsen i så fall. Jag tror snarare att gm valde gården mittemot som första bästa tillhåll med en krigande tjej som kämpar för sitt liv i bilen.
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Om du tittar på denna bild så är gräset uppväxt kring porten där gräsklipparen inte har kommit intill, den har alltså varit så ett längre tag.

http://nlt.se/image_processor/1.4051430.1433790826!/image/2536026598.jpg_gen/derivatives/wide/2536026598.jpg?maxWidth=595&maxHeight=400

Observant. Tack.
Då har sannolikt porten varit öppen i samband med försvinnandet. Helt klart ett intressant ställe om man vill komma undan dagsljus mm. Dock i fullt dagsljus en söndagseftermiddag så vill man nog vara säker på att det inte finns någon som arbetar inne i ladorna/bruksbyggnaderna.

Hur kan man vara säker på det? Man arbetar eller har arbetat där och kan de rutinerna och kanske rentav är bekant med de byggnaderna, inkl denna port.
2015-06-08, 22:02
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Problemet med Kinnekulle är om hon är bortförd med bil finns det så jävla många ställen att söka av att det skulle ta polisen flera veckor att leta igenom allt..
Precis så är det, det finns övergivna byggnader, jordkällare mm

Att hon skulle försvinna själv tror jag inte ett dugg på, här har vi ett brott och en gärningsman som känner till trakten mycket väl.
Hon kan fortfarande vara i liv och då gömd på någon plats inte så långt där ifrån.
2015-06-08, 22:02
Medlem
Citat:
Kan någon gräva fram info om vad det är för verksamhet mitt emot? Så pass stora byggnader så är det knappast en enda ensam bonde. Ett företag? Antal anställda?

Lek med tanken att de har anställt någon skummis som har sett tjejen på cafét. Kanske lunchat där. Det vore ett utmärkt sätt att kartlägga deras stängningsrutiner, se att hon ofta är ensam. Kanske rentav skapa kontakt med henne. Det skulle kunna ha lockat tjejen från mopeden till att gå över till andra sidan gatan. Hon har helt enkelt känt igen någon som hejjat på henne på cafét och som hon vet jobbar på bruket mitt emot.
Lokalerna har inhyst sprittillverkaren L.O Smith

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in