Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 00:19
Medlem
I gruppen "Hitta Lisa Holm" på Facebook finns en tråd "Är det nån som träffat J*han nån gång.Där är ju folk som träffat honom och beskriver mötet med han.Ganska intressanta beskrivningar av en missbrukande och psykiskt sjuk människa.
2015-06-11, 00:19
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Det borde polis gått ut med om de använt värmekamera. Vad jag vet står det ingenstans.

Det är standard på polisen helikopter i England i alla fall. Borde vara det här med, speciellt i sökning efter försvunna personer, eller?
2015-06-11, 00:20
Medlem
Där vi gick skallgång idag va det en bonde/gårdsägare som kom och berättade för mig att hans vän hade på måndagen (oklart vilken tid) sett en man som tältade på fältet utanför gården. Han gick såklart ut och skulle fråga vad mannen gjorde där. Han trodde att det va någon svensexa grej först.
Men när de senare såg nyheterna om att LH va försvunnen så kontaktade de polisen som kom med ett jävla pådrag. Helikoptern hade cirkulerat och stört deras kor haha. Jag vill minnas att han nämnde något med en hundpatrull också. När hans vän bemötte mannen verkade han vara påverkad av något men tydligen inte av alkohol.

Det va här i detta området vi va och letade med mp idag när bonden berättade.

58.552693, 13.437930

Jag vill också tillägga att jag och min kompis tog en sväng norr om Källby innan vi skulle åka hem. Vi hamnade på någon grusväg och kom till en plats där någon slängt en massa skit, bilprylar och diverse saker. Vi blev nyfikna och gick in en bit där vi seriöst hittade något som såg ut att vara ett tält som låg i en hög på marken. Det låg också en mindre camping madrass. Vi rörde inget och åkte och informerad polis om detta.

Nu tror jag helt ärligt inte att det finns ett samband mellan dessa eftersom camping madrass såg ut att ha legat där längre än för två dagar sedan och det har ju varit klart väder där?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Tror jag också, och dom kommer inte få några träffar på DNA.
Med uteslutningsmetoden kan de åtminstonde veta vilka det inte är.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tessaladiss
Hörde nyss (i tredje hand) att man hittat hennes trosor
Någon som vet nått om detta ?

Fyyyyfan. Kan du kolla med den tredje handen hur han fick de uppgifterna och svara gärna sen?
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilist
BO's arbetskollega Rebecka säger att hon skulle skjutsa BO's och Rebeckas gemensamma arbetskollega Lowa till busstationen i Skara. Hon säger även att BO gick bakom huset till sin moped, varav Rebecka och Lowa gick till Rebeckas bil. Jag hoppas verkligen att polisen kollat Rebeckas bils registreringsnummer och efteråt kollat övervakningskamerorna från busstationen ifråga och sett om hennes bil över huvud taget kom dit under tiden hon antydde detta skulle ha ägt rum. Det är ju väldigt enkelt för Rebecka och Lowa att ge alibi till varandra... Ifall Rebeckas bil inte kom till busstationen, eller om Rebeckas bil inte kom till busstationen "tillräckligt fort" utan istället en lång tid senare, skulle jag åtminstone antyda att deras alibi inte alls stämmer. För visst är det konstigt att BO bara går runt husknuten runt den tid hon skickat sms:et och bara några få minuter efter så stängs mobilen av (mest troligen av förövaren... ska man åka hem för första gången själv så har man väl med laddare till jobbet och ser till att mobilen är laddad?).

Och om Rebecka och Lowa kör därifrån samma tid så borde dom antingen ha hört eller sett något. Och på det här - hur kunde förövaren veta att det var just denna dag BO skulle köra hem på mopeden själv? Eller är det bara världens jävla otur? Jag tycker det är ganska konstigt.......

Det är inte bara du utan även polisen som vet att många gånger är den som sist säger sig ha sett ett brottsoffer också den skyldige. Därför har de så klart kollat alla fysiska bevis för att vara säkra på att arbetskamraternas alibi stämmer. Eller tror du att bara för att det är unga flickor så litar polisen på dem automatiskt och struntar i att kolla om alibit stämmer? Att polisen bara kollar alibi på de över 30 och män, eller? Suveränt! Ut och döda, flickor - polisen kollar inte era alibin om ni är två som backar upp varandra.
2015-06-11, 00:21
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Det är standard på polisen helikopter i England i alla fall. Borde vara det här med, speciellt i sökning efter försvunna personer, eller?

Den skulle sats in direkt i detta fallet.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Det borde polis gått ut med om de använt värmekamera. Vad jag vet står det ingenstans.

Eller så använder dom sonar för att hitta konturerna av ett ev. lik.
Medlem
TjackTommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Tror jag också, och dom kommer inte få några träffar på DNA.

Kan stämma då någon i tråden här tidigare sett en sån jobb bil "peugeot partner" mitt i natten i ett dike.
2015-06-11, 00:22
Medlem
Haggeifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Länka filmen eller kanalen.
Orkar inte gå igenom tråden.

https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Säger han som tycker att polisen ska kolla igenom datorer från en bild som är 3 månader gammal på JV's instagram..

..Som fortfarande finns och används och som en viss intressant person regelbundet använder och gjorde det för inte så länge sedan. Hur gammal bilden är har ingen relevans förstår du. Ska Polisen skita i att söka i ladan mittemot cafét för att den finns med på turistbilder från 80-talet, eller för att den finns med på googlemaps-street views som har några år på backen?

Du bör nog gå och lägga dig och ta en ordentlig paus i allt detta. Återkom imorgon igen, men lämna gärna då dina efterblivna slutsatser om att alla polska gästarbetare sysselsätter sig på fritiden med att bränna och stycka blonda svenska 17-åringar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror inte att en pistol använts. Verkar också ganska riskabelt att under pistolhot tvinga henne att gå en kilometer.

En söndag-kväll ute på vischan, kanske lite riskabelt, vad vet jag, vet inte hur området ser ut. Men ponera att GM har lokalkännedom, går det utesluta att han under pistolhot tvingat henne att gå 1 km?

Trots allt inget tecken på strid runt i kring mopedfyndet.
Senast redigerad av herrtanke 2015-06-11 kl. 00:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in