Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-08, 21:28
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanzeflor
Tyvärr så befolkas landet numera av män med en vidrig kvinnosyn, och som anser sig ha rätt att göra illdåd mot våra svenska kvinnor. Det är dags att bli lite tightare med familjebanden, och värna våra kvinnor mot de as som regeringen slussar in här. Jag är helt säker på att en sandlirare har sett det blonda håret, och tycker att det är fritt fram att ta för sig. Slår gärna vad om en tusenlapp med vem som helst att det är så.

Vi har redan konstaterat att det finns gott om svenska hagamän och eklundare. Scrolla och läs vettja!
2015-06-08, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alfonspung
Fastnade vid det också, fixar alibi för sina 2 arbetskamrater? som stack iväg tillsammans me bilen?

Är också rätt säker på att dom skyldiga går att hitta på arbetsplatse
2015-06-08, 21:29
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfonspung
Fastnade vid det också, fixar alibi för sina 2 arbetskamrater? som stack iväg tillsammans me bilen?

Tanken slog mig med men jag vågade inte yttra den tanken högt. Det kan ju hänt något redan inne på caféet, efter att dem stängt. Men någon skrev i tråden att ett vittne sett LH stå utanför kring 18.30.

Som sagt, jag tror mer på teorin att det är någon hon känner eller åtminstone är bekant med än att något plötsligt psykfall dykt upp och rövat bort henne.
2015-06-08, 21:29
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Det här låter snarare som stundens ingivelse. Nycklarna i mopeden, påsen med tillhörigheter på marken bredvid. Hjälmen på huvudet, troligen. Jag tycker det tyder på att gm observerat bo och flippat. Stannat bilen intill, slitit med henne och kört därifrån. Det kan kanske vara två gm? Svårt att köra bilen och samtidigt ha kontroll över bo. Hoppas verkligen jag har fel, men hon hittas sannolikt i närheten, mördad.

Ser det tyvärr inte som ett helt osannolikt scenario.
Det är trots allt inget litet barn som man kan locka in i sin lastbil med en slickepinne heller. Det är en nästan myndig person det handlar om, fortfarande ett barn, men ändå förmögen till att fatta egna beslut och göra motstånd verbalt eller med våld.

Det verkar inte finnas tecken på att tjejen har blivit bragd om livet, inte där och då på denna plats i varje fall. Brottsrubriceringen är fortfarande försök till människorov.

Scenariot att hon blivit indragen i en bil med flera förövare/GM, där någon har stängt av telefonen, någon har kört och någon har hotat henne med t.ex. kniv eller enbart tryckt ner henne. Bilen har kört till en avlägsen plats där hon blivit utsatt för övergrepp och ev. dumpad.

Fotnot;
Händer tyvärr då och då och jag har själv en bekant som blev inslängd i en bil i Åre och under hot förd till en stuga där hon våldtogs i omgångar under två dygn av två män (nej inte MENA, de var vita och av typen kroppsbyggare). Därefter blev hon dumpad på en väg med dödshot om hon röjde dem. Hon vågade aldrig polisanmäla...
2015-06-08, 21:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Hur stor sannolikhet är det att en mördare drar in henne på kafét och lägger henne i en frysbox? En på miljarden? Sen förstår jag ju att polisen vill fokusera letandet på ställen där man fortfarande kan finna henne vid liv. Känns dumt att leta runt i frysboxar och sen hittar man henne levande ett dygn senare på åkern intill kafét t.ex.
Studera inlägget jag besvarade och den postarens tidigare inlägg. Givetvis ligger hon inte i en frys i caféet.
2015-06-08, 21:31
Medlem
Iam-Varfors avatar
Fan vad jag vill veta hur "knasbollen" ser ut, jobbar som väktare i byn och vi har under en tid haft flera tjejer som kommit till oss angående en man/kille mellan 25-35 som varit väldigt närgången och obehaglig tom varit framme och "tafsat" på tjejer.

Kan ju vara helt orelaterat men vill veta hur den där knasbollen ser ut..
2015-06-08, 21:31
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Tyvärr så är hon nästan säkert död nu
Ja, om det är en eller flera negrer som tagit henne så är det nog så. Handlar det om araber eller centralasiater kan hon komma undan med en gruppvåldtäkt.
Är det en svensk så är det en psykiskt sjuk person och då är det mer ovisst.
2015-06-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Fan vad jag vill veta hur "knasbollen" ser ut, jobbar som väktare i byn och vi har under en tid haft flera tjejer som kommit till oss angående en man/kille mellan 25-35 som varit väldigt närgången och obehaglig tom varit framme och "tafsat" på tjejer.

Kan ju vara helt orelaterat men vill veta hur den där knasbollen ser ut..

Du kanske skulle delge polisen den infon istället...
Medlem
Nån skrev i tråden att det finns ett nudistbad i närheten.....inget ont om nudister, men ett eller annat pervo lär väl ett nudistbad locka till trakten?

Nycklarna kvar i mopeden och hennes kasse kvar vid mopeden, dock saknas hjälmen. För mig låter det som att någon sett henne anlända med mopeden och lagt sig i bakhåll och väntat på att hon ska komma tillbaka. När hon satt på sig hjälmen och gjort sig redo att åka, så har GM överfallit henne och kastat in henne i en bil. Med hjälmen på så hör och ser hon inte förövaren komma och hennes skrik kvävs av hjälmen. Sedan har GM sannolikt kört till avskild plats för att .....ja, det behöver nog inte förklaras.
Hoppas verkligen hon återfinns i livet och att den jävel som gjort henne illa får smaka på hämnden. Rejält.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Kan det vara pojkvännen?

Före detta sedan ett halvår. Han kan vi utesluta direkt då han var på match i annan del av länet och ej hemma.
2015-06-08, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av strukturalisten
Före detta sedan ett halvår. Han kan vi utesluta direkt då han var på match i annan del av länet och ej hemma.

Jo men var han verkligen på matchen då?
Det är det som är frågan.
2015-06-08, 21:33
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Fast nu har det ju hittats spår som härleds till flickan inte långt från caféet. Vid en silo, ladugård eller vad det nu var. Så indragen i en bil och direkt körd därifrån är nog inte fallet.

Från moped, till byggnaden där spår hittades och sedan vidare till... återstår att se.

Jag tolkade det som att det var byggnaden mitt emot, där gödselsilon syns på kartan osv. Någon mer insatt får gärna bekräfta/dementera?

Ett föremål kan ju ha blivit slängt/inkastat dit från en bil i sådana fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in