Citat:
Ursprungligen postat av
Squonker
Det här låter snarare som stundens ingivelse. Nycklarna i mopeden, påsen med tillhörigheter på marken bredvid. Hjälmen på huvudet, troligen. Jag tycker det tyder på att gm observerat bo och flippat. Stannat bilen intill, slitit med henne och kört därifrån. Det kan kanske vara två gm? Svårt att köra bilen och samtidigt ha kontroll över bo. Hoppas verkligen jag har fel, men hon hittas sannolikt i närheten, mördad.

Ser det tyvärr inte som ett helt osannolikt scenario.
Det är trots allt inget litet barn som man kan locka in i sin lastbil med en slickepinne heller. Det är en nästan myndig person det handlar om, fortfarande ett barn, men ändå förmögen till att fatta egna beslut och göra motstånd verbalt eller med våld.
Det verkar inte finnas tecken på att tjejen har blivit bragd om livet, inte där och då på denna plats i varje fall. Brottsrubriceringen är fortfarande försök till människorov.
Scenariot att hon blivit indragen i en bil med flera förövare/GM, där någon har stängt av telefonen, någon har kört och någon har hotat henne med t.ex. kniv eller enbart tryckt ner henne. Bilen har kört till en avlägsen plats där hon blivit utsatt för övergrepp och ev. dumpad.
Fotnot;
Händer tyvärr då och då och jag har själv en bekant som blev inslängd i en bil i Åre och under hot förd till en stuga där hon våldtogs i omgångar under två dygn av två män (nej inte MENA, de var vita och av typen kroppsbyggare). Därefter blev hon dumpad på en väg med dödshot om hon röjde dem. Hon vågade aldrig polisanmäla...