Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 00:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Syra har väl ingen pratat om ? En dunk med bensin och en hammare så har du väl minst sagt försvårat identifieringen ? Krävs inget större intellekt för att komma på den idén, speciellt inte om GM har planerat det här mer än 2 minuter.

Fast det är inte mycket poäng med det heller.
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stickerz
Detta är så sjukt obehagligt, det finns så sjukt många olika teorier och scenarior som kan ha hänt, frågan är vad det kan vara, att det skulle vara frivilligt kan nog bara alla släppa nu, om det fortfarande finns folk som tror det. hoppas bara hon finns därute någonstans, och mår relativt bra!

Kan ju hållas av en galning någonstans, behöver inte vara varken sex, våld eller mord som är bakomliggande. Kanske bara en galning som håller henne bunden eller vad som helst. Hon kan ju ha slängt allt med flit, trott att hon kan skaffa ett helt nytt liv i exempelvis ett grannland där hon träffat en kille eller vän.

Sen vad som är troligt eller ej, det är en annan sak.
Medlem
Om det bor eller bodde ngn nyligen på medeltidens värld och om JV setts vid preem i Götene så hoppas jag att polisen kollar där snarast. De ligger typ grannar för alla utsocknes.
2015-06-11, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Jag tror inte på slumpen i det här fallet. Ett planerat brott ser jag som troligast, där GM stalkat BO under en tid & lärt sig BO:s rutiner. Dock behöver de nödvändigtvis inte ha känt varandra.

Precis min ståndpunkt också, skulle förvåna mig om det visar sig att svaret om t.ex. GM inte finns att finna på kaféet. Att den personen var där minst en gång som kund, är det troligaste som finns.

Lätt att uppmärksamma även för mig (som då kvinna) att hon är en söt tjej utan tvekan, så inte svårt att tänka sig att det är troligare någon som sett henne tidigare och "stalkat". Kanske man läser nu för mycket i utseendet att den spelade så stor roll, men för vissa spelar det roll och är inte slumpmässigt.
Om det stämmer att det är det som tilltalade, finns då goda (bättre) chanser att hon lever än om hon varit (är) ett slumpmässigt BO.
Medlem
Vet ej vilket område som man söker i just nu men den där skogen som ligger mellan cafét och Götene som heter Loftarebackaskogen måste vara hyperintressant som tänkbar fyndplats. Kanske man ej hunnit fram till den i söket ännu.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola-Connyy
JW är på inga sätt och vis inblandad, han bor i Avesta och bör inte ens nämnas i tråden eftersom folk oavsett vad vi säger kommer dra efter halmstrån. Det räcker redan med att WJ-softwaren misstänks ha med det att göra enligt vissa.
Om någon av de bägge mot alla odds skulle vara inblandad är det väl tyvärr snarare JW?
Senast redigerad av Tomato 2015-06-11 kl. 00:15.
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej, det har de inte sagt något om.

Var jobbar de påstådda gästarbetarna?

http://se.geoview.info/dafgards,38507761w
2015-06-11, 00:11
Medlem
Citat:
Det är väl inte nödvändigt, jag kunde köra bil när jag var 14 år och skaffade inte körkort förrän jag var 21, men visst, att GM är äldre än 18 är väl rimligt.

Inte nödvändigtvis, men allt tyder ju på att GM haft tillgång till en bil. Att en minderårig skulle begått detta brott är väl föga troligt. Tror inte ens 1 på 1000 är minderåriga när det kommer till mord, framförallt inte om en bil ska med i ekvationen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Polisen kommer att leta hela natten enligt ekot

Yeah ,right. De letas inget inatt det kan jag lova, MP och Polisen vaknar on 7 timmar.
Medlem
Citat:
Jag efterfrågade inte en gissning, jag frågade efter en rättsmedicinsk identifiering .

du missförstod mig. Du kan identifiera en kropp med DNA om du kan jämföra med föräldrarna. Hittar dom en trasig o bränd kropp där i krokarna så finns det ju goda chanser det är hon och då kan dom säkerställa det via föräldrarnas DNA

hittar dom en trasig kropp i en sjö som legat där i 30 år har dom ingen aning vem det är och ännu mindre aning om vilka föräldrarna är så då står man ju på ruta 0.
Medlem
lilists avatar
BO's arbetskollega Rebecka säger att hon skulle skjutsa BO's och Rebeckas gemensamma arbetskollega Lowa till busstationen i Skara. Hon säger även att BO gick bakom huset till sin moped, varav Rebecka och Lowa gick till Rebeckas bil. Jag hoppas verkligen att polisen kollat Rebeckas bils registreringsnummer och efteråt kollat övervakningskamerorna från busstationen ifråga och sett om hennes bil över huvud taget kom dit under tiden hon antydde detta skulle ha ägt rum. Det är ju väldigt enkelt för Rebecka och Lowa att ge alibi till varandra... Ifall Rebeckas bil inte kom till busstationen, eller om Rebeckas bil inte kom till busstationen "tillräckligt fort" utan istället en lång tid senare, skulle jag åtminstone antyda att deras alibi inte alls stämmer. För visst är det konstigt att BO bara går runt husknuten runt den tid hon skickat sms:et och bara några få minuter efter så stängs mobilen av (mest troligen av förövaren... ska man åka hem för första gången själv så har man väl med laddare till jobbet och ser till att mobilen är laddad?).

Och om Rebecka och Lowa kör därifrån samma tid så borde dom antingen ha hört eller sett något. Och på det här - hur kunde förövaren veta att det var just denna dag BO skulle köra hem på mopeden själv? Eller är det bara världens jävla otur? Jag tycker det är ganska konstigt.......
Medlem
Har funderat lite på det här med att hjälmen saknas och att ingen av dom andra tjejerna såg något konstigt.
Hon kommer kanske till moppen och sätter i nycklarna och hänger påsen på styret för att plocka fram hjälmen, hon upptäcker då att den är borta.Här ser jag 2 möjligheter, hon upptäcker hjälmen liggande på marken en bit därifrån (i riktning mot ladan) och börjar då gå dit för att hämta den, eller så dyker en person upp bakom containern som ska finnas i närheten av moppen men hjälmen på huvudet.
Hon ser kanske inte vem det är och tror kanske att någon skämtar med henne, personen kanske börjar småspringa mot ladan och hon reagerar kanske inte med rädsla utan hon blir kanske förbannad och springer efter för att få tillbaka sin hjälm.
Så ett eventuellt överfall behöver inte ha skett precis vid mopeden och därför syns inga spår av strid där, vet inte om det är jord/gräs/sten om man skulle springa mot ladan därifrån.
Här skulle det kanske vara möjligt att ha en bil som inte syns från fiket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in