Citat:
Ursprungligen postat av
chessjamt
Haha, ja, det ser mycket ut men fan, jag känner mig på! Det kommer dock inte att bli förrän efter sommaren då jag planerar att se en hel del europeisk film under juni och juli och kanske augusti. Har några mindre projekt jag vill beta av först.
Tack för Koreatipsen. Hur det ser ut i slutändan är inte skrivit i sten än men nu lutar jag åt att kanske köra 40+40+40=120. Känns fel att behöva ta bort 6 filmer från Japan bara för att får till det jämnt med de andra två utan ska istället försöka öka upp Hong Kong och Korea till 40 var. Har för tillfället 34 Hong Kong titlar uppskrivna på nya listan efter att ha kollat upp Jackie Chan och Jet Li. Ska se om jag kan posta de uppdaterade listorna imorgon eller övermorgon.
De tas tacksamt emot. Har lagt till
Throw Down och
The Mission av Johnie To också i den listan. Är det en snubbe jag kan köra hårt med och lägga till flera rullar eller ska jag vara sparsam med vissa titlar som han gjorde på t.ex 00-talet? Apropå HK-rullar.
Beast stalker och Stool pigeon har du inte med i hong kong, de bör du starkt överväga att bifoga i listan. 2 riktigt högklassiga thrillers. Av To så tycker jag personligen Full time killer är obligatorisk om du inte sett den. Sparrow och Mad detective har jag också som fyror av de jag sett av honom.
Nu bara skriver jag lite rakt ut i luften här.
Jo, som kapten nämner här också så har faktiskt Taiwan en del riktigt bra filmer. Bara kliver in och går i god för det.

Bland det bästa jag sett kommer jag nu inte ihåg vad den heter. Men det kollade jag upp och Secret heter den, väldigt bra! Se den utanför projektet någon gång, rekommenderas!