Citat:
Ursprungligen postat av
Lingaa
Är det någon som har fått handläggare som ansökt från augusti, september, oktober 2014?
Många som skrev förut som ansökte just dessa datum är inte aktiva längre.
Våran ansökan är mer än "komplett", har fått det bekräftat vid två tillfällen dock så kan MIG ändra sig i framtiden som vi vet.
Jag och frugan ansökte 141103, hade intervju 150511, kan vi förväntas oss handläggare i augusti eller kommer det dra ut ännu mer?
Kan inte tala för alla, men jag är ganska säker på att de flesta är kvar, jag är från oktober men har inte skrivit något då jag inte haft något att tillföra till konversationen så har bara läst.
Har inga nyheter, därav inget att rapportera. Ringde dem precis 1 timme sedan, pratade med en trevlig person men fick inte reda på något nytt. Ingen handläggare, ligger i samma enhet, "alla handläggare drar från en gemensam pool av ansökningar, men olika enheter arbetar med olika månader" (fråga mig inte hur det går ihop). Det enda som kan ha varit av värde var att personen sa att om ni får handläggare på onsdag och fallet är glasklart kan ni få beslut i slutet av nästa vecka. M.a.o. möjlighet till beslut inom ca en vecka om det inte är några konstigheter. Men vi vet ju om vissa som fått svar ännu snabbare också.
Förra veckan var en downer, hoppas vi får läsa om många trevliga nyheter denna veckan!
Citat:
Ursprungligen postat av
Lingaa
Jag och frugan ansökte 141103, hade intervju 150511, kan vi förväntas oss handläggare i augusti eller kommer det dra ut ännu mer?
Omöjligt att säga, det finns folk som sökt i september och fått svar i maj (vilket betyder svar för dig i juli)
Och det finns folk som sökt i augusti som fortfarande inte fått svar. (vilket betyder att även om de får svar idag och ditt beslut följer deras trend skulle du få svar i september)