2015-06-07, 19:28
Medlem
P.Gs avatar
Nog borde vi spelat med en man mer sista 30 eller vad det nu var, men vi arma deltagarlag får väl tacka för de allmosor Svenska Mästarna 2015 skänker oss.
Citera
2015-06-07, 19:28
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vart ska Eguren spela då?

Lamt, bättre kan du!
Citera
2015-06-07, 19:29
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Lamt, bättre kan du!

Kommer inte på fler bajen-legender
Citera
2015-06-07, 19:33
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Det har jag inte påstått. Återigen; parkerar Hammarby som topplag bussen mot en nykomling så är det inte det Hammarby jag har följt större delen av livet.

Tror dock att IFK tar hem det i år. Typiskt ett guldlag att vinna den här typen av matcher.

Vi har inte vad som krävs ännu men den dagen kommer. Var så säker.

Du får ju visa en aningen jävla förståelse till att halva laget var omplacerat plus att vi saknade våra två absolut viktigaste spelare, och dessutom spelar på bortaplan. Vad hade ni väntat er, att vi skulle spela ut er efter noter?
Citera
2015-06-07, 19:36
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller
Du får ju visa en aningen jävla förståelse till att halva laget var omplacerat plus att vi saknade våra två absolut viktigaste spelare, och dessutom spelar på bortaplan. Vad hade ni väntat er, att vi skulle spela ut er efter noter?

Ja, vi är nykomling som har vår ordinarie målvakt och centrale mittfältare borta, som serieledare förväntar man sig mer. Dessutom är väl Ostbåge och Vibe minst lika viktiga?
Citera
2015-06-07, 19:39
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ja, vi är nykomling som har vår ordinarie målvakt och centrale mittfältare borta, som serieledare förväntar man sig mer. Dessutom är väl Ostbåge och Vibe minst lika viktiga?

Ja, fast Alvbåge är ju inte ute och spelar så mycket som tur väl är. Det är ju mer Hammarby-stuk på målvakterna.

Spelmässigt är Ankersen/Rieks nog våra två viktigaste spelare, men nej, vi gör absolut ingen bra match idag, men det har varit rätt tätt med matchande sista 2 veckorna med egentligen 6 matcher på typ 2,5 veckor. Att vi fick dessa resultat känns viktigare.

Spelmässigt har vi inte gjort en knallvår, så det finns ju mer att ta av när spelsystemet sätter sig förhoppningsvis.

Men motståndarna kan ju inte gör mål på oss, så det räcker väl att sätta en strumprullare per match för att promenera hem den här serien med alla deltagarlag.
Citera
2015-06-07, 19:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Kuken... Men rättvist får jag lov att säga. Bäst idag när frugan var glad för malmöitens skull att det gått bra för honom när han ser ut som Mask (Eikrem).
Mask? Eikrem är Voldemorts dubbelgångare med hår.
Citera
2015-06-07, 19:47
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller

Ha i åtanke också att ni mötte ett av seriens formsvagaste lag. Men visst, otroligt skickligt att vinna en match som man går för 0-0 i. Det är mästarklass på det, och det säger jag utan att vara sarkastisk
Citera
2015-06-07, 19:49
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ha i åtanke också att ni mötte ett av seriens formsvagaste lag. Men visst, otroligt skickligt att vinna en match som man går för 0-0 i. Det är mästarklass på det, och det säger jag utan att vara sarkastisk

Tror inte vi gick för 0-0 i den här matchen. Bara att våra 2 mest kreativa spelare offensivt saknades, så vi fick prioritera defensiven och hoppas på omställningar. Vilket ju funkade bra, men det var verkligen ingen bra match från vår sida och absolut inte superkontrollerat, även om jag tycker Bajen skapar ytterst få riktigt bra målchanser förutom de 2 i första som Alvbåge räddar fint.

Utöver det har ju faktiskt vi 2 de bästa målchanserna i Hjalmars nick samt Engvalls friläge.

Tillsammans med matchen mot MFF samt Gefle borta var detta nog vår sämsta match i allsvenskan hittills. Ändå tycker jag vi har skaplig kontroll på Bajen iallafall i hela andra halvlek.

Men Bajen är ju spelmässigt ett rätt bra lag, deras brister är ju skärpan offensivt samt defensiva misstag på löpande band. Då blir det svårt att plocka mycket poäng.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-06-07 kl. 19:51.
Citera
2015-06-07, 19:52
Medlem
InnesIs avatar
Hela debatten om klagande på domare är lite löjlig. Det finns alltid en fraktion supportrar som tycker sig se att domaren bara dömer i fördel för motståndarlaget. Idag med Bajen mot GBG tycker jag inte det var så. Däremot en del felaktiga domslut men det är nivån vi har här. Liksom vi har massor av passningar som inte går fram. Vi har domare utefter den kvalitet ligan har.

Däremot är det tråkigt när ett felaktigt domslut leder till matchavgörande. Idag med felaktig frispark. När vi mötte gnaget i cuppen kunde det ha blivit annorlunda om domaren sett perssons hands osv. Felaktiga domslut får vi leva med men jag tycker ofta de inte gör så mycket så länge de inte är matchavgörande (i.e. direkt leder till mål eller möjligen felaktigt bortdömt mål).

Citat:
Kan du ge oss ett namn på denna pålitliga målgörare som vi ska köpa?

Visst,jag förstår önsketänkandet, det vill ju alla ha, men i praktiken brukar diskussionen ta slut där eftersom det inte finns någon realistisk lösning.

Våra hyresgäster har haft tur och hittat en basketspelare som levererar, och Malmö och gbg har dyra värvningar som denna säsong inte levererat på det sätt de förväntat sig,men gjorde det bra förra säsongen.

Nej, jag har inget namn. Jag bara vill ha
Citera
2015-06-07, 19:55
Medlem
Korders avatar
Blir intressant att se hur Peking spelar efter uppehållet när Nicklas Bärkroth är redo att spela 100% igen. Om dessutom Alhaji Kamara kommer tillbaka... Då blir jag inte förvånad om man klarar av att fortsätta på den inslagna vägen.
Citera
2015-06-07, 19:56
Medlem
Bedrövligt spelat som alltid. Åges jävla långbollar. Bättre i andra men det är ENBART tack vare Eikrem och Sana.

Konate är förmodligen seriens sämsta spelare och Molins inhopp var tragikomiskt att se. Inte ett enda rätt. I övrigt var det mediokert överlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in